حداکثر زمان استفاده از کلاه ایمنی

کلاه های ایمنی یک وسیله بسیار حیاتی و پرکاربرد برای محافظت از سر هستند که بدون آن ممکن است حوادث زیادی افراد را تهدید کند. یکی از قسمت های حیاتی در بدن انسان در مقابل حوادث, ناحیه سر است, چون که این قسمت مکان قرارگیری اکثر اندام های حیاتی است. در صورتی که ضربه ای به این قسمت وارد شود, ممکن است باعث مرگ فرد یا صدمات و آسیب های شدید و جبران ناپذیر شود. کلاه ایمنی چه خصوصیاتی دارد؟ حداکثر چند وقت می توان از کلاه های ایمنی استفاده کرد؟ با ما همراه باشید تا شما را با تمام نکات مهم در زمینه کلاه ایمنی آشنا کنیم.

حداکثر زمان استفاده از کلاه های ایمنی

کلاه های ایمنی

کلاه ایمنی سلامت پیشرو ایمن سپاهان جزو تجهیزاتی است که برای کارگران و همه افرادی که در ساختمان ها و شرایط سخت مشغول به کار هستند, بسیار حائز اهمیت است. این مدل کلاه ها را به گونه ای طراحی می کنند که به طور کامل از سر که مهم ترین قسمت در بدن است، محافظت می کند. برخی از مشخصات بهترین کلاه ایمنی عبارت است از:

  • این نوع کلاه ها در برابر اجسام مقاومت بالایی را از خود نشان می دهند.

  •  ضد حریق هستند و در برابر آتش از آسیب به ناحیه سر جلوگیری می کند.

  •  در برابر آب و رطوبت مقاوم است.

  • این مدل کلاه ها باید در قسمت جلویی لبه خارجی داشته باشد, تا از سر افراد به طور کامل محافظت شود.

  • وزن این کلاه ها نباید بیشتر از ۴۰۰ گرم باشد؛ زیرا در غیر این صورت برای افراد مزاحمت ایجاد می کند.

انواع کلاه های ایمنی

با توجه به اینکه امروزه افراد زیادی در شرایط سخت مشغول به کار هستند, پس تجهیزات ایمنی موجود در بازار هم بیشتر از زمان های گذشته شده است. کلاه های ایمنی سلامت پیشرو ایمن سپاهان هم در مدل های مختلف تولید می شوند تا افراد در هر نوع شرایط سخت کاری بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. انواع کلاه های ایمنی عبارت است از:

  • کلاه ایمنی کلاس A

این نوع کلاه ایمنی در مقابل ضربه مقاومت فوق العاده بالایی دارد,پس از سر افراد در برابر ضربه ها محافظت خواهد کرد. اما باید توجه داشته باشید که در مقابل جریان برق از سر افراد محافظت نمی کند. از کلاه ایمنی کلاس A معمولا در معادن, کارگاه‌های ساختمانی,کارخانه ها و غیره استفاده می کنند.

  •  کلاه ایمنی کلاس B

این مدل کلاه در برابر ضربه، جریان برق و آتش سوزی مقاومت زیادی دارد, به همین دلیل در تمامی این شرایط یک مدل کلاه مناسب برای محافظت از سر محسوب می شود. در محیط های کارگاهی که افراد با جریان جریان برق بالا سر و کار دارند، این مدل کلاه ها بسیار مناسب هستند.

  •  کلاه ایمنی کلاس C

این نوع کلاه ایمنی هم از سر در برابر برخورد اشیا با سر محافظت می کند. اما دقت داشته باشید که این مدل کلاه ایمنی در برابر برق و آتش سوزی مقاوم نیست. برای افرادی که در تصفیه خانه‌ها، پالایشگاه‌ ها, کارگاه‌های شیمیایی و غیره مشغول به کار هستند, این کلاه ها کاربرد زیادی دارند.حداکثر تا چه مدت می توان از کلاه ایمنی استفاده کرد؟

بر اساس تحقیقات متنوع که انجام شده است، معمولا برای این نوع کلا ها تاریخ مصرف مناسب را در نظر گرفته اند‌. تاریخ مصرف کلاه ایمنی از زمان تولید که در انبار نگهداری می شود, در شرایطی که نور و گرما زیاد به آن ها برخورد نکند, تا ۵ سال عمر می کنند. زمانی که شما یک کلاه ایمنی را خریداری کردید که ۴ سال از تاریخ تولید آن گذشته, باید بعد از یک سال کلاه خود را تعویض کنید. هنگامی که ۵ سال از تولید یک کلاه می گذرد,اکسپایر می شود و قابلیت استفاده ندارد.
البته باید توجه داشته باشید که شرایط کار زمان استفاده از کلاه را از ۶ ماه تا ۵ سال تغییر خواهد داد. پس بستگی به شرایط آب و هوایی و محیطی دارد که کارگران در آن مشغول به فعالیت هستند. برخی از افراد که به حفاری مشغول هستند و با پاشش مواد روبرو می شوند باید هر ۶ ماه یکبار کلاه خود را عوض کنند.

مزایای استفاده از کلاه ایمنی

خرید کلاه های ایمنی

امروزه افراد از مزایای کلاه ایمنی آگاه هستند و برای محافظت از سر خود در شرایط سخت کاری, استفاده می کنند. برخی از مزیت های استفاده از کلاه ایمنی عبارت است از:

  1.  کلاه ایمنی از سر افراد در برابر انواع ضربه محافطت خواهد کرد.

  2.  کارگرانی که از کلاه ایمنی استفاده می کنند,با آرامش بیشتر می توانند به کار خود رسیدگی کنند.

  3.  در هر شرکت و حرفه ای افراد از کلاه ویژه استفاده می کنند که در این صورت می توان افراد را شناسایی کرد.

  4. کلاه کار را به گونه ای تولید می کنند که به آسانی تغیبر سایز داده و افراد با توجه به شرایط خود می توانند سایز آن را تنظیم کنند.

قیمت کلاه ایمنی در سال ۱۴۰۱

قیمت کلاه های ایمنی

یکی از مسائل و دغدغه هایی که ذهن افراد را در زمان خرید به خود مشغول می کند,قیمت محصولات است. البته قبل از قیمت به کیفیت کلاه دقت داشته باشید, زیرا تأثیر زیادی در محافظت از جان شما دارد. در صورتی که کلاه مورد نظر شما از استحکام کافی برخوردار نباشد، جان شما در خطر خواهد بود.
معمولا قیمت کلاه های ایمنی سلامت پیشرو ایمن سپاهان به کیفیت محصول بستگی دارد, هر چه کیفیت محصول بیشتر باشد، قیمت آن هم بالاتر خواهد رفت. امروزه انواع کارخانجات متنوع کلاه های ایمنی را تولید می کنند که در این صورت تمام تولیدی ها قیمت های مخصوص را برای محصولات خود در نظر می گیرند. در کل قیمت این محصولات نسبت به نقش حیاتی که دارند، بسیار مقرون به صرفه است.

راهنمای خرید کلاه ه های ایمنی سلامت پیشرو ایمن سپاهان

در زمان های قدیم برای خرید هر محصول, باید زمان زیاد صرف می شد تا محصول مورد نظر خود را پیدا می کردید. در حالیکه امروزه انواع فروشگاه ها های آنلاین را طراحی کرده اند و محصولات خود را به صورت غیر حضوری ارسال می کنند. در این مواقع افراد می توانند به سایت های فروشگاهی اعم از سلامت پیشرو ایمن سپاهان مراجعه کرده و سپس برای خرید بهترین محصول تصمیم بگیرند.
شرکت ایمن سپاهان یکی از قدیمی ترین و معتبرترین تولید کنندگان انواع تجهیزات ایمنی است که کلاه های ایمن با کیفیت خود را به سراسر کشور عرضه می کند. افراد برای خرید کلاه ایمنی,می توانند به سایت شرکت مراجعه نمایند و قیمت کلاه ها را مشاهده کنند. تمام کلاه های این شرکت توسط استانداردهای جهانی تأیید شده اند، پس از کیفیت بالایی برخوردار هستند. برای خرید کلاه های ایمنی سلامت پیشرو ایمن سپاهان به سایت https://imensepahan.com مراجعه فرمایید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها