پاکسازی پوست در خانه

پوست صورت که تاثیر غیرقابل انکاری در زیبایی افراد دارد، در معرض خطرات زیادی نیز قرار می‌گیرد که می‌توان این خطرات را ناشی از آسیب‌های محیط اطراف و شرایط فیزیکی دانست.

اگر آرزوی این را دارید که پوستی صاف و شفاف در چهره خود داشته باشید باید برای بدست آوردن آن تلاش کنید و به پوست خود اهمیت زیادی دهید. صرف نظر از این موضوع که هر یک از انسان‌ها ممکن است مشکلات داخلی داشته باشند که بر روی پوست تاثیر می‌گذارد، عوامل گوناگون دیگری مانند دمای هوا، نور مستقیم خورشید، آلودگی هوا، اظطراب، کم خوابی و… هستند که این توانایی را دارند که تاثیرات مخربی بر روی پوست انسان بگذارند. یکی از راه‌هایی بسیار مثمر ثمر است پاکسازی مرتب پوست صورت است. افرادی که تخصص بیششتری در این زمینه دارند می‌دانند که نام دیگر پاکسازی پوست صورت، فیشیال است که در کلینیک‌ها و سالن‌های زیبایی با دریافت هزینه‌ای انجام می‌شود.

با توجه به اینکه پاکسازی پوست باید به صورت روزانه انجام شود و برخی به دلیل کمبود بودجه یا وقت توان انجام روتین آن را ندارند که برای انجام فیشیال به سالن‌های زیبایی مراجعه کنند، چند روش برای پاکسازی پوست در خانه را گردآوری کردیم تا از این روش‌ها برای داشتن پوستی با طراوت استفاده کنید.

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست به چه معناست؟

پاکسازی پوست یعنی سلول‌های مرده پوست صورت را برداشته وآلودگی‌هایی که روی پوست قرار دارند را از روی صورت پاک کنید. انجام این عمل باعث می‌شود تا سلامت پوست را تضمین کرده و با حذف لایه سطحی پوست که متشکل از چربی‌ها، آلودگی‌ها، گرد و غبار و… از ایجاد آکنه و جوش‌های سر سیاه بر روی پوست صورت جلوگیری می‌کند.

چرا پوست نیاز به پاکسازی دارد؟

پوست انسان در لایه‌های زیرین خود دارای غدد چربی است. چربی‌هایی که توسط این غدد ترشح می‌شود از طریق مجراهای باریک به لایه سطحی پوست راه پیدا می‌کنند. وظیفه آنها این است که از طریق منافذ ریزی که در سطح پوست قرار دارند به لایه بیرونی پوست رسیده و از خشک شدن آن جلوگیری کنند.

حال اگر این منافذ ریز از طریق آلودگی‌های هوا نظیر گرد و غبار بسته شوند، پوست صورت نه تنها طراوت و درخشندگی خود را از دست می‌دهد، بلکه ممکن است باعث ایجاد جوش‌های متعدد روی پوست شو صورت شود. به همین دلیل است که پاکسازی پوست در خانه به شما کمک می‌کند تا سلول‌های مرده پوست برداشته و راه برای باز شدن مجرای چربی باز شود.

پاکسازی پوست در خانه

همانطور که گفتیم یکی از راه‌هایی که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، به پاکسازی روتین پوست کمک می‌کند و می‌توان به راحتی آن را انجام داد، پاکسازی پئست در خانه است.

اولین و مهم‌ترین گام در شروع پاکسازی پوست در خانه، شستشوی صورت است. این کار دو ویژگی دارد؛ اول اینکه باعث می‌شود که آلاینده‌ها و لوازم آرایشی که قبلاً استفاده کردید از روی پوست برداشته شود و اجازه بسته شدن منافذ پوست را نمی‌دهد؛ و دوم اینکه پوست را برای جذب مواد مغزی و ماسک آماده خواهد کرد.

برای این کار بهتر است در ابندا با استفاده از آب ولرم پوست صورت را بشویید و سپس مقدار مناسبی از مواد مخصوص شستشوی پوست که تهیه کردید را به شکل دورانی روی پوست صورت بمالید و آب بکشید و در ادامه با استفاده از ضربه‌های ریز با حوله‌ای تمیز، آب‌های باقی‌مانده روی پوست را بگیرید.

برای پاکسازی پوست صورت در خانه باید از مواردی نظیر بخور آب، لایه بردارها و ماسک‌های طبیعی استفاده کنید؛ بنابراین دقت داشته باشید که مقدمات پاکسازی پوست در خانه را از پیش آماده کنید که دچار مشکل نشوید.

انواع روش‌های پاکسازی پوست در خانه

بخور آب داغ یکی از شیوه‌هایی است که اگر به صورت اصولی انجام شود؛ می‌تواند منافذ بسته شده پوست را باز کند و آلودگی‌های جمع شده روی پوست را پاک کند.

برای این کار اجازه دهید تا آب درون یک قوری یا قابلمه کاملا به منطه جوش برسد و سپس آن را روی سطح صاف قرار دهید و با قرار دادن یک حوله یا پارچه سر خود را به آب نزدیک کنید تا بخار آب داغ به پوست شما برسد؛ مراقب باشید که صورت خود را بیش از حد به آب نزدیک نکنید که دچار سوختگی پوست نشوید. به مدت ۱۵ دقیقه در همین حالت صورت خود را روی بخار آب نگهدارید تا صورت کاملاً خیس شده و منافذ پاکسازی شود. سپس صورت را با یک حوله خشک کرده و و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا نتیجه مطلوب‌تری به دست آید.

یکی دیگر از روش‌های پاکسازی پوست در خانه استفاده از قدرت لایه برداری شکر است.

می‌توان از شکر بعنوان یک لایه بردار طبیعی استفاده کرد؛ برای این کار کافی است دو قاسق غذاخوری شکر را با استفاده از آسیاب برقی پودر کنید و آن را درون ظرف بریزید؛ سپس مقداری آب لیمو و دو قاشق هم آب به آن اضافه کنید؛ اینکار به گونه‌ای انجام شود که مخلوط نهایی شکل خمیری داشته باشد و سپس می‌توانید از این خمیر روی نقاط مختلف پوست استفاده کنید.

روشی دیگر که مرسوم است پاکسازی پوست در خانه با استفاده از لیمو ترش است؛ اسید سیتریک موجود در لیمو ترش بعنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می‌کند که می‌تواند منافذ پوست شما را باز کرده و چربی‌های اضافی موجود بر روی پوست شما را از بین ببرند.

در این روش بهتر است آب لیموی تازه تهیه کنید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست صورت بمالید و سپس آن را بشویید و با حوله خشک کنید. برای بهره‌وری بهتر می‌توانید از مرطوب کننده استفاده کنید.

برخی برای پاکسازی پوست در خانه از جوی دوسر نیز استفاده می‌کنند. جو دو سر این توانایی را دارد که همانند یک لایه بردار ملایم عمل کند.برای استفاده از این روش سه قاشق جوی دوسر و یک قاشق روغن زیتون را باهم مخلوط کنید و روی پوست صورت بمالید؛ مدت زمان انجام این عمل ۱۵ دقیقه است و سپس همانند روش‌های قبل صورت را شسته و با یک حوله تمیز خشک کنید و یا برای نتیجه بهتر از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

برگرفته از مقاله پاکسازی پوست مرکز پاکسازی پوست مایا

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها