قوانین صادرات,بازرگانی,تعرفه های گمرکی

همانطور که مشخص است از قدیم الایام افراد برای رفع نیازهای بقای خود با یکدیگر مبادله می کردند و به تدریج فرآیند مبادله صورت گرفت و با قوانین صادرات و تعرفه های گمرکی شکل مناسب تری به خود گرفت. البته این روند با رشد جمعیت، توسعه علم و تنوع نیازهای افراد جامعه پیچیده و گسترده تر شده است و امروزه بازرگانی یکی از اصلی ترین فعالیت ها محسوب می شود.

بازرگانی چیست؟

در طول تاریخ، دادن و دریافت کالا از یکدیگر را بازرگانی می نامند.

  • هر معامله ای که بین بازرگانان انجام می شود، معاملات تجاری نامیده می شود:

  • هر نوع معامله بین بازرگانان، صرافی ها، مشاغل و بانک ها.

  • کلیه معاملات تجاری که بین تاجر و غیر تاجر انجام می شود.

  • کلیه معاملاتی که افراد از گروه معامله گران برای آنها انجام می دهند

  • کلیه معاملاتی که در شرکت های تجاری انجام می شود

خدمات بازرگانی به سازنده

همانطور که میدانید سازنده برای اینکه بتواند محصولی تولید کند باید مواد اولیه، قطعات، ماشین آلات، ابزار و … را خریداری کند. به همین دلیل شناسایی و تامین منابع اولیه بر عهده فعالیت ها و خدمات گروه تجاری در تامین تولید کننده می باشد. و از طرفی نگرانی تولید کننده را در مورد تحویل کالا به مصرف کننده برطرف می کند. با توجه به شناسایی نیازها و سلایق مشتریان، کالاها یا محصولاتی تهیه و به آنها عرضه می شود. بنابراین برای خدمات بهتر برنامه ریزی خواهد شد. بازرگان مسئول خدمات و فعالیت های بازرگانی است که این خدمات را متناسب با تولید و نیاز و شرایط زمان و مکان و با هدف کسب سود و همچنین صرفه جویی ارائه می دهد. این نوعی پل ارتباطی با عوامل تولید کالا و مصرف کنندگان است که در تمامی فعالیت های تجاری شامل موارد زیر می شود:

  • تهیه و ارائه فعالیت های تولیدی و خدماتی

  • تلاش برای تحویل محصول به مصرف کننده

خدمات بازرگانی به اقتصاد کشور

همانطور که میدانید امروزه اقتصاد در هر کشوری رتبه اول را دارد و رونق و پویایی آن را تعیین می کند، بنابراین فعالیت تجاری حول محور سیاست هر کشور می چرخد. برای مثال اگر کالایی ممنوع الورود به کشوری باشد با واردات ۱۰۰ درصد جلوی آن گرفته می شود که این امر باعث تقویت سیاست ها و تصمیمات اقتصادی می شود. و از یک سو اگر صادرات کالا در اولویت تصمیم گیری های سیاسی قرار گیرد، بدون شک با اجرای این کار، اقتصاد کشور بهبود می یابد و از سوی دیگر با تعدیل فاصله زمانی- مکانی بین تولیدکننده و مصرف کننده، کشورهای اقتصادی را مدیریت و تنظیم خواهند کرد.در این راستا تولید ملی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا تقاضا برای کالاهای مختلف افزایش می یابد و به طور کلی می توان گفت که فعالیت های تجاری تقسیم شده و هر تولید کننده کالاهای خاصی تولید خواهد کرد که همین طور است. این امر به رونق اقتصاد کشور کمک می کند. تجارت مستقیماً بر اقتصاد و دولت تأثیر می گذارد و سودآوری آن موجب پیشرفت و شکوفایی آن می شود و بالعکس اگر تأثیر بگذارد به رکود می انجامد. «چگونگی و نحوه صادرات کالا» شامل فرآیندها و رویه‌های قانونی خاصی است که اشخاص یا شرکت‌های صادرکننده باید از آن پیروی کنند.

صادرات کالا چیست

صادرات یعنی انتقال کالا از یک کشور به کشور دیگر که البته نه تنها کالا بلکه امکان صادرات خدمات به کشورهای دیگر نیز وجود دارد. البته جابجایی کالا در صورتی صادرات نامیده می شود که از مجاری قانونی و گمرکی کشور انجام شده باشد و کلیه تعرفه ها و عوارض مربوط به آن پرداخت شده باشد. در غیر این صورت مثل قاچاق می شود و قانونی نیست. بسیاری از شرکت ها محصولات خود را به کشورهای مختلف جهان ارسال و صادر می کنند. برای برخی از محصولات، هیچ محدودیتی وجود ندارد و تولیدکنندگان می توانند محصولات خود را به دورترین مناطق موجود ارسال کنند.

قوانین صادرات در چه مواردی کاربرد دارد

  • نحوه صادرات کالا (یافتن فروشنده معتبر صادراتی)

یکی از مهم ترین بخش های صادرات کالا که سود حاصل از معامله در بازار رقابتی را تعیین می کند، مربوط به خرید کالا در بازار اصلی است. روش صادرات کالا به صورت گام به گام است و مانند هر فعالیت تجاری دیگری باید با برنامه ریزی اصولی انجام شود و در کنار آن از علم روز نیز بهره مند شود تا در بازارهای خارجی که حساسیت های خاص خود را دارد موفق شود. در مجموع، یکی از مهم ترین بخش های صادرات، یافتن یک فروشنده مطمئن است.

  • نحوه صادرات کالا به کشورهای همسایه

برای توضیح نحوه صادرات کالا به کشورهای همسایه بهتر است به عنوان نمونه نگاهی اجمالی به چند کشور بیندازیم. اما به یاد داشته باشید که اولین قدم در صادرات کالا به هر کشوری، شناخت بازار کشور مقصد و نیازهای آن است.

تعرفه گمرکی یا تعرفه کالا چیست؟

تعرفه گمرکی (TARIFF) به مالیات ها و عوارضی اطلاق می شود که دولت ها به دلایل حمایتی، مالی یا ترکیبی از کالاهای وارداتی یا صادراتی وضع می کنند. به عبارت دیگر به این رسید عوارض گمرکی گفته می شود. تعرفه گمرکی ممکن است بر اساس ارزش کالا وضع شود که در این صورت تعرفه ارزشی نامیده می شود و به روش های مختلف محاسبه و وصول می شود.

 

تعرفه به معنای موقعیت یک محصول در طبقه بندی HS (سیستم هماهنگ نامگذاری) است که در هنگام اظهار کالا یا اخذ مجوز از سایر مراجع قانونی، مثلاً هنگام ثبت سفارش، به گمرک اعلام می شود. تعرفه به معنای میزان عوارض، مالیات کالا در هنگام اظهار و ترخیص کالا در گمرک است. در این تعریف بازرگانان به دنبال مبنایی برای محاسبه عوارض و پرداخت های گمرکی هستند.

شرکت بازرگانی راد کامرشیال radcommercialgroup.com در سال ۱۳۸۸ در تهران به سرپرستی آقای مهدی افشار راد تاسیس شد. هدف این گروه از همان ابتدا خدمات تخصصی تجارت خارجی، حمل و نقل بین المللی و ترخیص کالا بوده است و در طول سالیان متمادی توانسته اند سهم زیادی از خدمات وارداتی در صنعت تجهیزات پزشکی را از آن خود کنند. بدین ترتیب برای رسیدن به اهداف و جلب رضایت مشتریان خود با استفاده از تجربه و دانش متخصصان مجرب توانسته اند با کمترین هزینه و بالاترین سرعت نیازهای بخش های مختلف بازار را برآورده کنند. تجربه انباشته چندین ساله فعالیت در زمینه واردات، صادرات، حمل و نقل بازرگانی بین المللی و ترخیص کالا از گمرک، سرعت، دقت و کاهش هزینه ها و همچنین رضایت همکاران تجاری را برای این گروه به ارمغان آورده است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها