تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق با مطالعه بهترین کتاب های دنیا؟!

ما در این مطلب سعی داریم دربارۀ چگونگی پیشرفت در کسب‌وکار صحبت کنیم و ببینیم چه کارهایی در پیشبرد یک کسب‌و‌کار ما را به موفقیت می‌رساند. برای این منظور سعی می‌کنیم بهترین کتاب های دنیا را نیز در این زمینه به شما معرفی کنیم و اطلاعاتی که می‌تواند به شما کمک کند تا دانسته‌های خود را دربارۀ سرمایه‌گذاری درست و رسیدن به موفقیت و همچنین دست یافتن به پیروزی پس از شکست و ورشکستگی افزایش دهید، با شما در میان بگذاریم. در ضمن اگر به کارآفرینی و موضوعات مرتبط با آن علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم حتما سری به وب‌سایت‌هایی مانند فرچون، فوربز، دانشگاه کسب و کار، بیزینس اینسایدر و هاروارد بیزینس ریویو بزنید و اطلاعات خودتان را در موضوعات کارآفرینی، استارتاپ، سرمایه‌گذاری و توسعه فردی بالا ببرید.

برای موفقیت در کسب‌وکار چه باید کرد؟

تمامی افرادی که در زندگی خود کسب‌و‌کاری داشته‌‌اند اما کسب‌وکارشان چندان رونقی نداشته است، همواره از خود پرسیده‌اند که برای رسیدن به موفقیت در کسب‌و‌کار چه باید کرد؟ چرا من با همۀ تلاشی که می‌کنم باز درجا می‌زنم و رقم درآمد من به آن عددی که مایلم نمی‌رسد؟ و همواره دنبال رسیدن به این پاسخ هستید که کجای کار شما ایراد دارد؟ آیا دیگران که در کارشان موفق شده‌اند شانس آورده‌اند؟ به همین منظور در این قسمت قصد داریم ضمن بررسی این موضوع، بهترین کتاب های دنیا را در این خصوص به شما معرفی کنیم تا بتوانید با خواندن آن‌ها، مشکلات خود را دریابید.

در وهلۀ اول باید به این موضوع اشاره کنیم که رسیدن به موفقیت برای خواسته یا کسب‌و‌کار، در بین افراد مفهومی متفاوت دارد. از آن جهت که ممکن است موفقیت برای یک فرد تنها داشتن یک مغازۀ کوچک باشد و ممکن است برای فردی دیگر، داشتن یک فروشگاه بزرگ رسیدن به موفقیت باشد و یا ممکن است کسی مایل باشد هرچند وقت یک‌بار شعبۀ جدیدی از فروشگاه‌های خود را در مناطق و شهرهای مختلف تأسیس کند، پس در اولین قدم لازم است ببینید از زندگی چه می‌خواهید و رسیدن به چه جایگاهی در زندگی و کسب‌و‌کار شما را خوشحال می‌کند. اما همۀ این‌ها در یک چیز با هم یکسان‌اند و آن هم «تلاش» است. در بهترین کتاب‌ های دنیا نیز آمده‌است که تلاش به همراه عشق و انگیزه به کار و همین‌طور باور داشتن به خود، فاکتورهایی هستند که می‌توانند شما را در این امر موفق گردانند. نکتۀ مهم دیگر این است که هیچ کس نتوانسته یک‌شبه ره صدساله را طی کند، بنابراین رسیدن به موفقیت نیز یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و نیاز است این مسیر را قدم‌به‌قدم جلو بروید. مضاف بر این‌که هیچ راه درست یا غلطی را نمی‌توان برای موفقیت پیدا کرد، اما گام‌ها و مراحلی وجود دارد که با درست قدم گذاشتن در آن‌ها می‌توانید این مسیر را راحت و سریع طی کنید.

چند نمونه از بهترین کتاب های دنیا دربارۀ رسیدن به موفقیت را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد:

  • انسان در جستجوی معنا:

کتابی است که در آن نویسنده ( ویکتور فرانکل) به پشت سر گذاشتن تجربهۀ دهشتناک آشوویتس پرداخته‌است که چطور پس از طی آن دوره، در ادامه به کار اصلی‌اش یعنی روان‌درمانی بازگشته و توانسته‌است مکتب جدیدی را در این حوزه پایه‌گذاری کند. در این کتاب، دکتر فرانکل تجربیات خود را با خواننده در میان گذاشته است.

  • کفش‌فروش پیر:

این کتاب شرح حالی از بنیان‌گذار نایکی است و جذابیت آن بیشتر به توضیح در خصوص شرح حال فیل نایت، بنیان‌گذار نایکی، باز می‌گردد که توانسته‌است نقطه‌ضعف‌های یک فرد را براساس انسان بودنش توضیح دهد. خلاصه کتاب می‌گوید که ایمان به آیندهۀ روشن، تسلیم نشدن، ساختن تیم خوب، خلق فرهنگ سازمانی پرشور و گرفتن تصمیمات درست، رمز رسیدن به موفقیت برای این برند است.

یک کارآفرین موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

دانشگاه کسب و کار رسانه‌ای تخصصی در حوزۀ کارآفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد، بنابراین می‌توانید برای موفقیت در کسب‌و‌کار و استارت‌آپی که راه‌اندازی کرده‌اید و مایلید به موفقیت برسد، به این سایت مراجعه کنید و مطالب تازه و کارآمدی را بخوانید. در ادامه ما قصد داریم ویژگی‌هایی که یک کارآفرین موفق باید داشته باشد را با شما در میان گذاشته و یکی دو نمونه از بهترین کتاب‌ های دنیا که در این خصوص نوشته شده‌است را به شما معرفی کنیم.

بی‌شک این تصور که من فردا می‌توانم کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنم و به‌سرعت هم در آن به موفقیت برسم، تصور ساده و شاید احمقانه‌ای به نظر برسد، زیرا شروع هر کاری نیاز به پیش زمینه‌هایی دارد و یا لازم است فرد به باور درستی از خود رسیده باشد که بتواند بسیار محکم در این راه قدم براشته و پله‌پله خود را به موفقیت نزدیک کند. ما در ادامه سعی می‌کنیم ویژگی‌هایی که یک کارآفرین موفق دارد را با شما در میان بگذاریم. اگر چنین نشانه‌هایی را در خود سراغ دارید، پس شروع کنید.

  • انگیزه داشتن

یک کارآفرین موفق فردی خوش‌بین، آینده‌نگر و علاقه‌مند به پیشرفت است و تمایل به ریسک کردن دارد.

  • برخورداری از روحیۀ پیگیری و خلاقیت

اگر مایلید به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید، باید خلاق و پیگیر باشید و برای رسیدن به خواسته و هدف خود از هیچ تلاشی فروگذاری نکنید.

  • بهره‌مندی از قدرت مذاکره کردن

یک کارآفرین توانمند باید از قدرت مذاکره کردن بهره‌مند باشد، زیرا این ویژگی می‌تواند در موفق شدن کسب‌و‌کاری که راه انداخته‌اید به شما کمک کند. برخوردار نبودن از چنین ویژگی و قابلیتی، سبب شده‌است بسیاری از کارآفرینان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شوند. اما اگر چنین مهارتی را ندارید، نگران نباشید، زیرا کسب این قابلیت اکتسابی است و می‌توانید این موضوع را در خودتان تقویت کنید.

  • مردی که می‌خواست خوشحال باشد

لارنت گونل Laurent Gounelle در این کتاب و براساس داستان رویارویی جولیان با سامتینگ (خردمند مشهور) سعی دارد به خواننده نشان دهد که چگونه افکار ما زندگی ما را شکل می‌دهند و در ادامه افکار و عقاید ما چگونه به واقعیت تبدیل می‌شود.

  • بازی بی نهایت

این کتاب یکی از بهترین کتاب های دنیا دربارۀ کارآفرینی و موفقیت است که در آن سیمون سینک چارچوبی را برای رهبری با طرز فکر بی‌نهایت ارائه می‌دهد. او می‌گوید ما نمی‌توانیم در برابر هیجانات زودگذر، ارتقا شغلی یا قهرمانی در مسابقات مقاومت کنیم. اما این‌ها پاداش‌هایی هستند که به‌سرعت محو می‌شوند، بنابراین ما دقیقاً نمی‌دانیم چه چیزهایی برای ما قرار است رخ دهد و این جهان دقیقاً چه شکلی خواهد بود، ولی تلاش در جهت آن به‌کار و زندگی ما معنا می‌بخشد و می‌تواند به موفق شدنمان کمک کند

جمع‌بندی

اگر علاقه‌مندید بدانید در ایران چه افرادی جزو کارآفرینان موفق به‌شمار می‌آیند، می‌توانید در گوگل نام فاطمه دانشور را جستجو کنید و زندگینامۀ او را بخوانید. وی از بانوان موفق و خیر ایران است که توانسته پس از دوره‌ای شکست و کسب تجربه در کسب‌و‌کار، اکنون به یکی از زنان کارآفرین و موفق تبدیل شود. برای این‌که بتوانید با موضوعاتی از قبیل کارآفرینی و موفقیت در کسب‌و‌کار و … آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم سری به وب‌سایت دانشگاه کسب و کار به آدرس الکترونیکی https://businessuni.net/بزنید.

دانشگاه کسب و کار | کارآفرینی | استارتاپ

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
هلن راد

مطالعه کردن تو هر زمینه ای میتونه کمک کننده باشه هم در شغل هم در زندگی