روش های مراقبت از مو در حین رنگ کردن و بعد از آن

یکی از بزرگ ترین چالش هایی که هر خانمی با آن روبرو است روش های مراقبت از مو است. سلامتی و درخشندگی موها تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد. موهای زیبا می توانند چهره را شاداب و سرحال نشان دهند. در عوض موهای آسیب دیده اصلاً جلوه زیبایی ندارند.

رعایت برخی از نکات حین رنگ کردن مو و مراقبت ویژه از موهای رنگ شده باعث سالم ماندن آن ها می شود. بنابراین دلیل ما در این مقاله می خواهیم به بهترین روش های محافظت از مو در حین رنگ کردن و بعد از رنگ کردن آن ها بپردازیم.

روش های مراقبت از مو در حین رنگ کردن کدم‌اند؟

شاید فکر کنید که مراقبت از مو حتماً باید بعد از رنگ کردن آن ها صورت گیرد اما اشتباه نکنید. شما باید در حین انجام رنگ بر روی موهایتان نیز تمامی روش های محافظت از آن ها را بکار گیرید. این گونه می توانید صاحب موهایی زیبا و از همه مهم تر سالم شوید.

هر رنگ مویی را نخرید

قدم اول برای مراقبت از مو خرید رنگ موی باکیفیت است. امروزه رنگ موها با مارک ها و برندهای زیادی در بازار موجود هستند. برای خرید رنگ موی مناسب حتماً از یک آرایشگر حرفه ای مشورت بخواهید. آرایشگرها به خوبی از عملکرد اکثراً رنگ موها آگاه هستند و می توانند بهترین پیشنهاد را به شما بدهند. هنگام خرید رنگ مو به مهر تأیید، تاریخ تولید و تاریخ انقضای آن توجه نمایید. همچنین می توانید اصل بودن رنگ مو را از طریق بارکد آن پیگیری کنید.

برای مراقبت از مو به مقدار اکسیدان ترکیب توجه کنید

استفاده مناسب از اکسیدان یکی دیگر از روش های مراقبت از مو است. اکسیدان پایه اصلی تمامی ترکیب های رنگ مو است. اکسیدان باعث می شود که رنگ مو روی مو تثبیت شده و به راحتی پاک نشود. اکسیدان ها را در درصدهای مختلفی ارائه می دهند. حتماً توجه کنید درصد موردنظر در فرمول ترکیبی را استفاده کنید. استفاده از درصدهای دیگر اکسیدان نه تنها باعث زیبا شدن رنگ نمی شود بلکه به موهایتان آسیب می زند. نکته دیگر مقدار اکسیدان است. اکسیدان سولفور مو را جذب کرده و باعث خشک شدن و زبر شدن آن ها می شود. سعی کنید بیشتر از مقدار مناسب از اکسیدان استفاده نکنید.

قبل از انجام رنگ موها را بشویید و خوب شانه بزنید

برای مراقبت از مو حتماً موها را قبل از رنگ بشویید و تمیز کنید. زیرا انجام رنگ مو روی موی چرب نه تنها زیبا نمی شود بلکه موجب آسیب به ریشه موها می شود. همچنین تا جای ممکن سعی کنید موها را خوب شانه زده و تمامی گره های مو را باز کنید. زیرا باز کردن گره مو هنگامی که رنگ روی آن است می تواند باعث کنده شدن مو و آزار و اذیت فراوان شود.

مقدار بسیار کمی روغن یا ماسک مو در ترکیب رنگ خود بریزید

برای مراقبت از مو و جلوگیری از خشک شدن آن ها حتماً در ترکیب رنگی خود چند قطره روغن گیاهی طبیعی یا ماسک مو بریزید. این گونه موها بسیار شاداب بوده و اصلاً دچار خشکی در حین انجام رنگ مو نمی شوند.

چگونه از موهای رنگ شده خود مراقبت کنیم؟

روش های مراقبت از مو تنها به زمانی که موها رنگ می شوند محدود نمی شوند. بلکه کار اصلی زمانی آغاز می شود که باید از موهای رنگ شده خود مراقبت نمایید. در ادامه می خواهیم به مفیدترین روش های مراقبت از موهای رنگ شده بپردازیم.

استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده برای مراقبت از مو

بعد از رنگ کردن موهای برای مراقبت از مو حتماً از شامپو مخصوص موی رنگ شده استفاده کنید. این شامپوها باعث تثبیت هر چه بیشتر رنگ مو می شوند. همچنین این شامپوها رطوبت موها را حفظ کرده و به سالم ماندن آن ها کمک می کنند.

نرم کننده مو را اصلاً دست کم نگیرید

برای مراقبت از مو رنگ شده حتماً بعد از شستشو مو نرم کننده را به ساقه مو بزنید و بعد از چند دقیقه آبکشی نمایید. نرم کننده می تواند رطوبت از دست رفته موها را به آن ها بازگردانده و به آن ها شاین بدهد.

ماسک مو برای مراقبت از مو رنگ شده

ماسک موی طبیعی جایگاه ویژه ای در بحث مراقبت از مو دارد. چه رنگ مو داشته باشید چه نداشته باشید ماسک مو می تواند جانی دوباره به موهای شما ببخشد. حتماً برای خرید ماسک مو مناسب با آرایشگر خود مشورت کنید.

حرارت زیاد را فراموش کنید

حرارت زیاد سشوار دقیقاً برعکس روش های مراقبت از مو عمل می کند. حرارت زیاد باعث خشک شده و وز شدن موهای رنگ شده شود. از سشوار با حرارت کم برای خشک کردن موها استفاده کنید.

دوره آموزش ترکیب رنگ مو

برای مراقبت از مو حتماً باید روش های ترکیب صحیح رنگ مو و فرمول ها را بلد باشید. در غیر این صورت نمی توانید رنگ مویی زیبا و بدون خطر روی موهای خود انجام دهید. دوره آموزش ترکیب رنگ مو نیز بر همین اساس ارائه می شوند. در دوره های آموزش رنگ مو می توانید انواع فرمول های ترکیب رنگ و انجام آن را یاد بگیرید. آرایشگرهای ماهر که چندین سال است در زمینه رنگ مو فعالیت دارند می توانند آموزش هایی بسیار کارآمد به شما ارائه نمایند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها