انواع مانع نیوجرسی و تاریخچه نیوجرسی

نیوجرسی‌ها از جمله تجهیزات ترافیکی جدا کننده هستند که استفاده فراوانی در جاده‌ها یا خیابان‌های شهری دارند‌.‌ مانع نیوجرسی ترافیکی در دو نوع مختلف ساخته می‌شوند و که بنا به نوع استفاده، انواع مختلف آن انتخاب می‌شود. این نوع جداکننده به دلیل استحکام و ایمنی بالای خود یکی از مناسب‌‌ترین گزینه‌ها برای جداسازی در جاده‌ها هستند. این موانع ترافیکی به طول یک تا شش متر ساخته می‌شوند و با قرارگیری در کنار هم، می‌توان طول بیشتری از مسیر را جداسازی کرد.

انواع نیوجرسی

نیوجرسی‌ها به لحاظ جنس مواد سازنده آن به دو نوع بتنی و پلاستیکی تقسیم می‌شوند. انواع این نیوجرسی‌ها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای مختلفی هستند. در ذیل هریک از این موارد را به اختصار توضیح می‌دهیم:

انواع نیوجرسی ها

نیوجرسی بتنی

مانع نیوجرسی ترافیکی از نوع بتنی، همان‌طور که از نام آن مشخص است از بتن ساخته شده و طبیعتا وزن بسیار بالایی دارد. این نوع از نیوجرسی‌ها استحکام بسیار بالایی داشته و توانایی متوقف کردن و جلوگیری از تصادفات حتی برای خودروهایی که با سرعت بسیار بالا درحال حرکت هستند را دارد. نیوجرسی‌های بتنی خود به چند دسته نیوجرسی بتنی یک و دو، نیوجرسی بتنی ساده و نیوجرسی کوچک شهری تقسیم می‌شود.

از نیوجرسی‌های بتنی ساده و کوچک شهری، عموما در سطح شهرها، برای تعیین خطوط، هدایت ماشین‌ها و… استفاده می‌شود. البته نوع کوچک شهری این سازه‌ها علاوه بر این موارد، کاربرد‌های گسترده‌تری مانند استفاده در سطح جاده به‌منظور هدایت ماشین‌ها و کاهش تصادفات نیز دارند. این دو نوع از نیوجرسی‌ها به دلیل وزن نسبتا سبک آن‌ها، حمل و نقل راحت‌تری دارند.

نیوجرسی‌های نوع یک، سازه‌های بزرگی هستند که عموما در جاده‌ها استفاده می‌شوند، نوع دوم اندازه‌های بسیار بزرگ‌تری دارند که توسط جرثقیل حمل شده و به‌صورت نر و ماده ساخته می‌شوند. کاربرد این نوع از موانع ترافیکی برای جاده‌هایی با دید کم همچنین منطق پرخطر نظیر نزدیک کوهستان‌ها یا مناطق سیل‌خیز است.

قیمت انواع نیوجرسی بتنی را میتوانید از سایت ترافیک کالا مشاهده نمائید . 

یک مدل از نیوجرسی بتنی

تاریخچه نیوجرسی بتنی

موسسه تکنولوژی استیونز آمریکا، نخستین بار موفق به تولید دیوار یا مانع نیوجرسی شد. ۹ سال بعد یعنی در سال ۱۹۵۹ این سازه‌ها تکمیل‌ شد و شکل و‌ظاهر کنونی را به‌خود گرفت.
نیوجرسی برای نخستین بار در بزرگراه ایالت نیوجرسی برای تقسیم کردن بزرگراه به چند لاین مورد استفاده قرار گرفت. نیوجرسی‌های بتنی ساخته شده از بتن و فولاد تقویت شده هستند که عرضی در حدودی ۸۱ سانتی‌متر دارند. برای جابه‌جایی راحت‌تر دیوار نیوجرسی همچنین برای متصل کردن نیوجرسی‌ها به یکدیگر از میله‌هایی که از سازه‌های نیوجرسی‌ بتنی به بیرون زده‌اند، در محل‌هایی که به دیوارکشی و جداسازی دولاین از هم نیاز دارند، استفاده می شود.
در سال ۱۹۶۸ یک مرکز تحقیقاتی در انتاریو کانادا برای نخستین بار نیوجرسی ترافیکی را مورد آزمایش قرار داد. ارتفاع نیوجرسی‌های مورد استفاده در آن زمان حدود ۱۰۷ سانتی‌متر بود که این مقدار، ۲۵ سانتی‌متر بلندتر از نیوجرسی‌های کنونی می‌باشد. بعد از آن در انتاریو نیوجرسی‌ها جایگزین گاردریل شد .
پس از مدتی استفاده از نیوجرسی‌ها توسعه یافت و در بخش‌های بسیاری از جمله ایالت‌های نیویورک، ماساچوست و نیوجرسی از نیوجرسی‌ها استفاده شد.
طی سالیان متمادی، دو حلقه در بالا و دو شکاف در پایین برای جابجایی سریع‌تر و راحت‌تر نیوجرسی در پروژه‌های عمرانی به نیوجرسی اضافه شد.
در سال ۲۰۱۰ در اجلاس j20 تورنتو، برای ممانعت از دخالت معترضان و افزایش امنیت، بر روی نیوجرسی‌های بتنی فنس هایی کشیده شد که امروزه نیز در بسیاری نقاط دنیا از آن استفاده می‌شود.
ارتش ایالات متحده نیز پس از حمله با کامیون بمب گذاری شده در سال ۱۹۸۳ بیروت تصمیم گرفت شروع به استفاده گسترده نیوجرسی‌ها در تمامی تاسیسات نظامی خود کند.

نیوجرسی پلاستیکی

ماده اولیه سازنده این نیوجرسی‌ها پلاستیک است. حتما تصور می‌کنید پلاستیک استحکام چندانی برای مقاومت به عنوان موانع را ندارد درحالی‌که این‌ تصور کاملا غلط است. این سازه‌های ترافیکی از جنس پلی اتیلن سخت ساخته می‌شوند که در مقابل شرایط آب‌وهوایی مانند باران یا آفتاب، کاملا مقاوم است. بد نیست بدانید برای افزایش استحکام این سازه‌های از پیش ساخته شده، داخل آن‌ها با آب یا ماسه پر می‌شود. دلیل این کار سنگین شدن وزن این مانع نیوجرسی ترافیکی است و ممانعت از پرت شدن آن هنگام برخورد خودرو‌ها با آن است.

نیوجرسی‌های پلاستیکی وزنی به مراتب سبک‌تر از نیوجرسی‌های بتنی دارند به‌همین علت برای پروژه‌های موقت بسیار مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

 قیمت انواع نیوجرسی پلاستیکی را میتوانید از سایت ترافیک کالا مشاهده نمائید . 

کاربرد نیوجرسی‌ها

از انواع نیوجرسی‌ها استفاده‌های گوناگونی در ترافیک‌های شهری و جاده‌ای می‌شود. عموما در پروژه‌های دائمی از نیوجرسی‌های بتنی و در پروژه‌های موقت از نیوجرسی‌های پلاستیکی استفاده می‌شود.

از انواع مانع ترافیکی در بستن را‌ها، هدایت اتومبیل‌ها، جلوگیری از تصادفات شاخ به شاخ و بازسازی جاده‌ها زمانی که کارگران مشغول کار هستند، استفاده می‌شود. علاوه‌براین از این تجهیزات ترافیکی جدا کننده می‌توان به عنوان گاردریل، جداسازی مسیر رفت و برگشت در خیابان‌های شهری جداسازی مسیر دوربرگردان و… استفاده کرد. به‌طور کلی هرجایی که نیاز به هدایت ترافیک (خودرو) باشد از نیوجرسی‌ها استفاده می‌شود.

 

مزایای استفاده از نیوجرسی‌ها

استفاده از مانع نیوجرسی‌ ترافیکی در جاده‌ها، به علت استحکام و مقاومت بسیار بالای آن‌ها، باعث به حداقل رسیدن آسیب‌ به خودروها همچنین کاهش تلفات جانی خواهد شد. شکل ظاهری نیوجرسی‌های بتنی دارای سطح شیب‌داری در انتهای سازه است و همین امر باعث می‌شود که خودرو‌ها درصورت برخورد با آن، انرژی آن‌ها پراکنده شود. نیوجرسی‌ها مقاومت بسیار بالاتری نسبت به گاردریل دارند و برای جاده‌های کوهستانی و راه‌هایی که از گردنه‌ها عبور می‌کنند کاربرد بسیار بهتری نسبت به گاردریل دارند.

نیوجرسی‌ها برای کارگرانی که مشغول کار در کنار جاده‌ها یا اتوبان‌ها هستند، بهترین ایمنی را فراهم می‌کنند تا خودروهایی که با سرعت بالا درحال حرکت در مسیر هستند با آن‌ها برخورد نکنند. همچنین نیوجرسی‌های پلاستیکی که عموما در رنگ‌های نارنجی، قرمز، زرد یا سفید ساخته می‌شوند که به‌دلیل شبرنگ بودن و دیده شدن بهتر در تاریکی، گزینه‌های بسیار مناسب‌تری نسبت به انواع موانع ترافیکی هستند.

خرید نیوجرسی از ترافیک کالا

سخن آخر

مانع نیوجرسی ترافیکی به‌طور کلی ایمن‌ترین راه برای هدایت ترافیک و کاهش تصادفات بین جاده‌ای است. این سازه‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام در موارد ویژه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. برند ترافیک کالا تولید کننده انواع تجهیزات ترافیکی، یکی از سازندگان باکیفیت‌ترین نیوجرسی‌های بتنی و پلاستیکی در سطح کشور است که علاوه بر خرید حضوری، امکان خرید آنلاین را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است.

منبع : ترافیک کالا | traffickala.com

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها