۶ کشف پربیننده باستانی

کشف اسرار تمدن بشر که در طول هزاران سال پنهان مانده است، برای اکثر مردم جذاب است. راز‌هایی که افشای آن‌ها جهان بعد خود را تغییر می‌دهند و نگرش های قبلی را با چالش روبرو می کنند. در چنین شرایطی باستان شناسی وظیفه آشکارسازی اسرار پیشین را بر عهده دارد.

معمای یک گور جمعی ۷ هزارساله با اسکلت‌های بدون سر

محققان اسکلت‌های بدون سر ده‌ها نفر را در یک گودال کشف کرده‌اند و حالا درصدد یافتن پاسخ این پرسش هستند که این اسکلت‌ها چگونه سر از این گودال درآوردند.

تخم‌های ۴ هزار ساله شترمرغ در یک اردوگاه باستانی

برای باستان‌شناسان، کشف هشت تخم شترمرغ ماقبل‌تاریخی در نزدیکی یک آتش‌چال باستانی در صحرای نِگِب در جنوب فلسطین که عمرشان را بین ۴۰۰۰ و ۷۵۰۰ سال تخمین زده‌اند فرقی با یافتن یگ گنج باارزش ندارد.

شاخه‌های گل ۲ هزارساله در بقایای معبد رومی

باستان‌شناسان حین حفاری‌های نزدیک نورث‌همپتون در انگلستان یک مرکز آیینی رومی کشف کردند. شاید جالب‌ترین بقایای یافت شده در این مکان دو شاخه گل (تصویر نمایه) و یک گردوی ۲ هزار ساله باشند که در میان گل و لای حفظ شده‌اند.

مقبرۀ ۲ هزارساله از یک فرهنگ ناشناخته در سیبری

باستانشناسان روسی یک مقبرۀ باستانی را در ایالت سیبری کاوش کرده‌اند که احتمال می‌دهند متعلق به یک فرهنگ قبلا ناشناخته باشد.

یک «چاه آرزو» با قدمت ۳ هزار سال در آلمان

در جریان کاوش‌های باستان‌شناسی در ایالت باواریای آلمان، بقایای زیادی از سکونتگاه‌های عصر برنز پیدا شده است که یکی از آن‌ها یک چاه متفاوت و شگفت‌انگیز است.

تقویم ۲۰ هزارساله در دل نقاشی‌های باستانی

تقویم قمریِ یافت‌شده در غار‌ها احتمالا از سیستم‌های مشابهی که تا کنون کشف شده‌اند حداقل ۱۰ هزار سال قدیمی‌تر است.

منبع سایت فرادید
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها