تاریخچه سنگ مصنوعی

تاریخچه ی سنگ مصنوعی از ابتدا تا کنون همواره مورد توجه بسیاری از افراد بوده است زیرا سنگ مصنوعی در متریال بسیاری از سازه ها و خانه های مسکونی و تجاری جای دارد.

سنگ مصنوعی به عنوان یک متریال مقاوم و بسیار محکم در ساختمان سازی کاربرد داشته و در طول تاریخ همیشه پرطرفدار بوده است.

سنگ ها در قدیم چون از دل کوه بیرون می آمدند همیشه در دسترس انسان ها بودند ولی با گذشت زمان به علت خطرات انتقال سنگ ها از کوه ها به مکان های دیگر به دلیل بزرگی ابعاد سنگ این کار دیگر با زحمت زیادی روبرو شد.

در گذشت زمان و در طول تاریخ سنگ مصنوعی همراه با سختی های زیادی سنگ فراورده می شود و به عنوان متریال اصلی ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد، در کشور انگلیس شخصی با نام فردریک رنسام Frederick Ransome، برای نخستین بار فناوری تولید سنگ های مصنوعی را آغاز کـرد.

تولید سنگ مصنوعی برای نخستین بار

تولید اولین سنگ مصنوعی

نخستین کارخانه برای تولید نمودن سنگ مصنوعی در سال۱۸۹۰ واقع در کشور بریتانیا شروع به ساخت و تولید سنگ های مصنوعی کـرد و این فرایند پرتلاش و سنگین که استخراج و برش سنگ بود مورد استقبال فعالان عرصه ساختمان و صنعتگران در سراسر دنیا واقع شد.

نخستین کارخانه ساخت سنگ مصنوعی در کشور ایتالیا ما بین سالهای ۱۹۶۰ الی ۱۹۶۵ تاسیس شد و شیوه ی ساختن و تولید سنگ مصنوعی آن با تولید اولیه متفاوت بود و بیشتر شبیه به ساختن سنگ مصنوعی به روش های رایج و امروزی دنیا بود.

پیشرفت در تکنولوژی و صنعت باعث شد تا افراد از سختی استخراج و برش های سنگ مصنوعی رهایی بیابند و محیط زیست نیز سالم مانده و کمتر کوه ها به دست تخریب بیوفتند.

این سنگ های مصنوعی خاصیت و ویژگی های همان سنگ های طبیعی را داشته و به همان میزان دارای استحکام و دوام و زیبایی زیادی بودند

این سنگ های مصنوعی با کیفیتی بالاتر و موجود در انواع رنگ ها و طرح ها در بازار عرضه شدند.

همچنین لازم به ذکر است در بسیاری از معادن نمی توان سنگ های طبیعی را تحت عنوان یک رنگ خاص پیدا کـرد و باید معماران به دنبال این سنگ ها در معادن های مختلف در مکان های دورتر بگردند اما این مشکل در سنگ های مصنوعی وجود نداشته و این سنگ ها را میتوان در هر زنگ و طرحی که میخواهید سفارش داده و تهیه کنید.

موارد مورد استفاده از سنگ مصنوعی

بعد از خلق سنگ مصنوعی در سال ۱۸۹۰ هدفی که برای تولید این محصول در نظر گرفت تولید سنگی ارزان قیمت ولی با مقاومت سنگ و زیبایی سنگ بود و موارد استفاده زیادی چون از سنگ میشود به دنبال تولید محصولی بودند که بتوانند هم در زمینه دکوراسیون داخلی و هم دکوراسیون خارجی از آن استفاده کنند.

در زمان تولید سنگ مصنوعی نما به دنبال سنگی بودند که بتواند مواردی که یک سنگ و فاکتور های یک سنگ را داشته باشد فاکتور هایی مانند: مقاومت بالا، عایق بندی صدا و گرما و سرما و… و حتی به زیبایی سنگ طبیعی که بتواند به عنوان یک گزینه خیلی خوب برای نمای ساختمان در نظر گرفت شود.

سنگ مصنوعی تراورتن

ویژگی سنگ مصنوعی

امروزه در کشور خودمان ایران، سنگ های مصنوعی دارای تنوع بسیار زیادی می باشند که انواع تولیدکنندگان این سنگ ها اماده ی ارائه تمامی این مدل ها می باشند.

یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین سنگ های مصنوعی، سنگ مصنوعی تراورتن عباس آباد طرح ابروباد سوپر است که از بتن فراوری شده و شن سفید، پودر سنگ، رنگهای معدنی آلمانی و مواد روان کننده بتن تولید شده است.

همچنین در ترکیبات استفاده شده برای تولید سنگ تراورتن مصنوعی از هیچ نوع رزین ،مواد پلیمری و چسب خاصی استفاده نمی شود.

ویژگی های سنگ تراورتن مصنوعی

  1. ابعاد سنگ ۱۶۰*۴۰ سانتی متر است.
  2. از لحاظ وزن و مقاومت با سنگ تراورتن طبیعی یکسان بوده وهر متر مربع ۳۸ کیلوگرم به بالا می باشد.
  3. دارای تراکم بالا بوده و درصد جذب آب از سمت رویه در این سنگ یک درصد است.
  4. سنگ تراورتن مصنوعی مقاومت زیادی در برابر انواع شرایط مختلف آب و هوایی از جمله بارش باران و برف دارد.
  5. سنگ تراورتن مصنوعی به دلیل عدم جذب آب از رویه سنگ مشکلاتی از جمله یخ زدن ،پوسته شدن، شوره زدن و تـرک خوردن را نخواهد داشت.
  6. پشت سنگ جذب آب بالایی دارد که چسبندگی آن را ۲ تا ۳ برابر بیشتر از سنگ طبیعی بدون نیاز به اسکوب می‌کند.
  7. سنگ تراورتن مصنوعی دارای ویژگی اسکوب شدن است.
  8. رنگ این سنگ از نوع پودری آلمانی بوده و در ساختار سنگ از مواد آنتی یووی برای بالا بردن مقاومت در برابر اشعه خورشید استفاده می شود.
  9. در ساختار سنگ تراورتن مصنوعی رنگ همراه با مواد رویه مخلوط شده و بعد قالب ریزی می شود با ذکر این مورد که روی سنگ اصلا رنگ نشده و همین امر باعث عمر طولانی رنگ سنگ خواهد شد.

شرکت فرداد البرز تنها تولید کننده سنگ تراورتن مصنوعی با این خصوصیات ویژه می باشد ، شرکت تولید خود را از سال ۱۳۹۳ شروع کرده ، این سنگ در سراسر کشور اجرا شده است و می توان گفت که در همه شرایط آب و هوایی مقاومت خوبی داشته و به دلیل زیبا خاص و شباهت زیاد آن به سنگ تراورتن عباس آباد ابروباد سوپر مورد استقبال و توجه معماران قرار گرفته است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها