ایمپلنت فوری چیست ؟ ( به زبان ساده + قیمت )

ایمپلنت یک روش مفید و کارآمد برای جایگزین دندان های خراب یا از دست رفته شما می باشد به این صورت که دندان خراب یا از دست رفته شما  کشیده شده و با یک فیکسچر ایمپلنت یا همان پایه ایمپلنت از جنس تیتانیوم جایگزین می شود. ایمپلنت های معمولی به زمان بیشتر نیاز دارند اما به کمک ایمپلنت فوری می توان هر چه سریع تر زیبایی خود را بازیابی کنید. در این مقاله به بررسی کامل ایمپلنت فوری می پردازیم.

ایمپلنت فوری

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان یک درمان دندانپزشکی برای جایگزینی برای از دست رفته و رقیبی برای بریج و دندان مصنوعی های سنتی می باشد. در ایمپلنت دندان یک پایه معمولا از جنس تیتانیومی در درون استخوان قرار داده شده و مانند ریشه دندان به آن جوش می خورد و استحکام را برقرار می کند. سپس به کمک یک اباتمنت، روکش بر روی پایه قرار داده می شود.

ایمپلنت فوری چیست ؟

ایمپلنت فوری یک روش سریع برای ایمپلنت کردن دندان می باشد. بدین گونه که پس از کشیدن دندان خراب با پوسیده بلافاصله با یک پایه ایمپلنت از جنس تیتانیوم که سازگاری بسیار بالایی با بدن انسان دارد و از بروز واکنش های آلژیک جلو گیری می کند، جایگزین میشود، و پروتز موقت دندان روی آن بسته می شود.

انجام ایمپلنت دندان به روش ایمپلنت فوری بسیار سریع انجام میشود به نحوی که پروسه ی کاشت فیکسچر یا همان پایه ایمپلنت در استخوان فک و بستن پروتز موقت بر روی آن در حالت معمولی ۳ ماه زمان خواهد برد. ایمپلنت فوری بیشتر در قسمت جلویی فک مورد استفاده قرار می گیرد و دارای مزایای زیادی می باشد. البته می توان گفت که ایمپلنت فوری همان ایمپلنت معمولی است که زمان انتظار برای پیوند خوردن فیکسچر و استخوان فک در آن کمتر می باشد و پروسه درمان کوتاه تری دارد.

تفاوت ایمپلنت فوری با ایمپلنت های معمولی

ایمپلنت فوری و ایمپلنت های معمولی هر دو از یک روش کاشت استفاده میکنند ولی زمان درمان در ایمپلنت فوری بسیار کمتر بود و پایه ایمپلنت در یک روز در استخوان فک قرار داده میشود. کاشت ایمپلنت به روش معمولی کمی زمان بر بوده و حدودا ۱تا ۶ ماه به طول می انجامد. یکی دیگه ازتفاوت های ایمپلنت فوری با ایمپلنت معمولی در هزینه این دو درمان است ایمپلنت فوری به دلیل زمان کمتر طول درمان از هزینه بیشتر برای درمان برخوردار است. همچنین پایه های ایمپلنت فوری دارای خاصیت های ویژه ای هستند که با سرعت بیشتری به استخوان فک جوش می خورند.

هزینه ایمپلنت فوری

هزینه درمان ایمپلنت فوری یا همان ایمپلنت یک روزه بیشتر از ایمپلنت های معمولی است ولی داری طول درمان بسیار کوتاه تری هم هستند. هزینه ایمپلنت فوری یا یک روزه در شهر تهران در حدود ۱۳.۰۰۰.۰۰۰ الی ۲۸.۰۰۰.۰۰۰ تومان بابت هر ایمپلنت به همراه روکش آن می باشد.

بیشتر بخوانید » قیمت ایمپلنت فوری

کشیدن دندان و ایمپلنت فوری

در پروسه انجام ایمپلنت فوری بلافاصله بعد از کشیدن دندان خراب یا پوسیده ایمپلنت به جان آن کاشته می شود و پروتز موقت روی آن بسته می شود، اما ابتدا باید شخصی که قصد انجام ایمپلنت را دارد توسط دندانپزشک متخصص معاینه شود که مشخص شود که آیا شرایط لازم جهت انجام ایمپلنت فوری را دارد یا خیر، ایمپلنت فوری به دلیل این که یک جراحی پیچیده است نیاز است که توسط یک متخصص با تجربه انجام شود تا نتیجه دلخواه و مطلوب صورت بگیرد.

مزایای ایمپلنت فوری

ایمپلنت دندان فوری که سریع ترین روش برای جایگزینی دندان خراب و پوسیده با یک ایمپلنت دندان است دارای مزایا فراوانی است که در ادامه به شرح این مزایا می پردازیم.

مزایای ایمپلنت فوری

طول درمان بسیار پایین

به این صورت که دندان خراب یا پوسیده در یک روز کشیده میشود و با ایمپلنت فوری دندان جایگزین میشود.

زمان بهبود کوتاه تر

دوره بهبود بعد از انجام ایمپلنت سریع تر انجام میشود.

کاهش تعداد جراحی لازم

به این صورت که تمام جراحی و پروسه انجام ایمپلنت فوری در یک روز انجام و تمام میشود.

داشتن عوارض محدود

کاشت ایمپلنت دندان به روش فوری داری عوارض محدودی می باشد

درد و تورم کمتر

به دلیل این کل جراحی این روش در یک روز انجام میشود درد و تورم کمتری رو شامل می شود.

ظاهر زبیا تر و طبیعی تر

در ایمپلنت فوری چون ایمپلنت فورا بعد از کشیدن دندان در فک کاشته می شود تحلیل استخوان و لثه کمتر صورت میگیرد و ظاهر زیباتری را به شما می بخشد

جلوگیری از کاهش اعتماد به نفس

به این دلیل که در ایمپلنت فوری سریعا بعد از کشیدن دندان خراب آن را با ایمپلنت دندان به همراه پروتز جایگزین می کنید شاهد جای خالی در دندان های خود نخواهید بود و اعتماد به نفس شما به دلیل از دست دادن زیبایی لبخند شما کم نخواهد شد

عوارض ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری دارای عوارض خاصی نمی باشد و عیب خاصی نمی باشد. از تنها عیب های ایمپلنت فوری می توان به هزینه بیشتر آن نسبت به روش های معمولی کاشت ایمپلنت دندان اشاره کرد و گزارشاتی شده است که ممکن است انجام ایمپلنت فوری شانس انجام ایمپلنت دندان دائمی را به میزان تقریبا ۱۰ درصد کاهش دهد.ولی به طور کلی ایمپلنت فوری عوارض خاص ندارد و گزینه مناسب برای کسانی هست که میخواهند در کمترین زمان ممکن درمان ایمپلنت دندان را انجام دهند.

برای مقایسه قیمت ایمپلنت فوری و با قیمت ایمپلنت معمولی و کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع ایمپلنت دندان می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ )  دیدن فرمایید.

کاربرد ایمپلنت فوری

اشخاصی که در دندان های جلویی خود دچار دندان خراب یا بی دندانی هستند به دلیل از دست دادن زیبایی لبخند خود، اعتماد به نفس خود را نیز از دست میدهند، ولی این افراد میتوانن یا با انجام ایمپلنت فوری یا یک روزه به سرعت زیبایی از دست رفته خود را پس بگیرند و دوباره اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها