حسابداری فروشگاه آنلاین

حسابداری فروشگاه آنلاین

به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما می خواهید شرکت خود را تا حد امکان کارآمد اداره کنید. این به معنای استخدام کارکنان آگاه است که می توانند در انجام وظایف حسابداری کمک کنند. با این حال، بسته به اینکه فروشگاه خرده‌فروشی شما در حال حاضر از نقطه نظر درآمد در کجا قرار دارد، ممکن است ایجاد یک تیم امکان پذیر نباشد. خبر خوب این است که چندین فرآیند حسابداری وجود دارد که می توانید خودتان انجام دهید.  با توجه به سیستم سپیدار ابری ما به شما نرم افزار حسابداری سپیدار را برای انجام این امور پیشنهاد میکنیم.

بیایید نگاهی به حوزه‌های حسابداری که می‌توانید به تنهایی انجام دهید و بهترین راه‌ها برای انجام آنها بیاندازیم.

حسابداری برای یک فروشگاه خرده فروشی چه تفاوتی با حسابداری کسب و کار اصلی دارد؟ 

قبل از اینکه به فرآیند حسابداری یک فروشگاه خرده فروشی بپردازیم، مهم است که تفاوت بین حسابداری معمولی و حسابداری خرده فروشی را درک کنیم.

در حقیقت، هم فروشگاه‌های خرده‌فروشی و هم انواع دیگر کسب‌وکارها باید سوابق شفافی از عملیات مالی خود داشته باشند . سایر شرکت ها مانند دفتر وکالت نیازی به نگرانی در مورد پیگیری محصولات یا سطح سهام ندارند.

Shape1

روش موجودی خرده فروشی

روش موجودی خرده فروشی یک روش سنتی برای رسیدگی به حسابداری خرده فروشی است و برای تخمین ارزش موجودی فروشگاه خرده فروشی شما استفاده می شود. ساده ترین راه برای تصویر کردن روش موجودی خرده فروشی این است که آن را به عنوان رابطه بین هزینه موجودی و قیمت خرده فروشی متناظر آن در نظر بگیرید.

از آنجایی که این نوع هزینه یابی موجودی، محصولات شکسته یا دزدیده شده را در نظر نمی گیرد، فقط باید برای تخمین ارزش موجودی شما استفاده شود. اگر تصمیم به استفاده از این روش دارید، باید انجام یک موجودی فیزیکی را به عنوان یک بررسی تضمین کیفیت نیز در نظر بگیرید.

چرخه حسابداری برای فروشگاه های خرده فروشی چگونه است؟

هنگامی که یک روش بهای تمام شده موجودی را انتخاب کردید و یک سیستم هوشمند برای پیگیری موجودی در دسترس راه اندازی کردید، وقت آن است که بر تنظیم دقیق چرخه حسابداری تمرکز کنید. برای فروشگاه های خرده فروشی، چرخه حسابداری شامل نقاط عطف زیر است:

ثبت معاملات

حسابداران حرفه ای دوست دارند بگویند که فصل مالیات هرگز تمام نمی شود. راز یک دوره مالیاتی بدون استرس، ثبت دقیق تمام معاملات مربوط به درآمد و هزینه در طول سال است.

از آنجایی که اکثر صاحبان مشاغل خرده فروشی حسابداران حرفه ای نیستند، استفاده از نرم افزار حسابداری قابل اعتماد مانند سپیدار سیستم به شدت توصیه می شود. به جای نگرانی در مورد تکمیل دستی وظایف حسابداری، نرم افزار حسابداری خرده فروشی شما به طور خودکار گزارش تولید می کند، حساب ها را تطبیق می دهد و کتاب های شما را به روز نگه می دارد.

Shape2

تهیه صورتهای مالی

همانطور که در چرخه حسابداری خرده فروشی حرکت می کنید، سه صورت مالی وجود دارد که می خواهید به آنها نگاه کنید، صورت سود و زیان، ترازنامه، و صورت جریان نقدی. این صورت های مالی اطلاعات مهمی را ارائه می دهد که به شما در تصمیم گیری های مهم تجاری کمک می کند.

تطبیق معاملات

آخرین مرحله در چرخه حسابداری برای یک فروشگاه خرده فروشی، متعادل کردن دفاتر است. این مرحله معمولا به صورت ماهانه انجام می شود و به تطبیق سوابق شما با موجودی واقعی حساب های تجاری شما کمک می کند. در حین تسویه ، در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، اشتباه یا هزینه های غیرمجاز، باید تنظیمات مناسب را انجام داده و در دفتر کل خود ثبت کنید.

بهترین نکته برای حسابداری فروشگاه آنلاین

امروز راه اندازی یک کسب و کار دیجیتال بسیار آسان است، شما ایده خود را مطرح می کنید، یک وب سایت می سازید، و سود حاصل از آن را مشاهده می کنید.

این به این دلیل است که اگر برای کسب سود برنامه ریزی می کنید، باید به درستی ثبت و به دولت ارائه شود، بنابراین مطمئن شوید که مبلغ صحیحی را برای موفقیت خود به کشور پرداخت می کنید.

حسابداری یکی از مؤلفه‌های کسب‌وکار است که بسیاری از صاحبان کسب‌وکار ترجیح می‌دهند از آن اجتناب کنند، اما هر یک از آنها باید با آن مبارزه کنند.

من به شما پنج نکته حسابداری داده ام که به فروشگاه آنلاین شما کمک می کند تا راه خود را بپردازد و به گونه ای کار کند که نشان دهد واقعاً چقدر موفق است.

۱. نرم افزار حسابداری را با فروشگاه آنلاین خود ادغام کنید

شاید مهم‌ترین نکته‌ای که از این مقاله دریافت می‌کنید این است که همه نرم‌افزار حسابداری خود را با فروشگاه آنلاین خود ادغام می‌کنید . این پایه‌ای را برای بهره‌گیری از چهار نکته دیگر ارائه می‌کند.

دلیل این امر این است که به شما کمک می کند هزینه های خود را ثبت کنید، مالیات خود را دنبال کنید و بفهمید که آیا با سود یا زیان کار می کنید.

بسیاری از فروشگاه های آنلاین ادغام نرم افزارهای مالی با آنها را برای شما ساده می کنند. این بخشی از نقطه فروش آنها است که راه اندازی یک تجارت را تا حد امکان برای شما آسان می کند.

شما همچنین باید نرم‌افزار حسابداری را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌تر است، بنابراین بهترین گزینه‌ها را بررسی کنید و سپس یکی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده می‌کند و ممکن است توصیه شود که با یک متخصص حسابداری صحبت کنید تا متوجه شوید که به چه چیزی نیاز دارید.

۲. درگاه پرداخت صحیح را انتخاب کنید

انتخاب یک درگاه پرداخت خوب برای کسب و کار آنلاین شما یک نکته حسابداری نیست. این یک نکته ضروری حسابداری است، که به شرکت شما اجازه می دهد تا درآمد کسب کند و مالیات خود را به درستی ارسال کند.

درگاه پرداخت شما به مشتریان شما امکان می دهد برای کالاها پرداخت کنند. سپس می توانید این موضوع را با نرم افزار حسابداری خود تطبیق دهید تا بتوانید این پرداخت ها را ثبت کنید.

این امر حیاتی است زیرا درآمد شرکت شما را نشان می دهد، چیزی که به دو دلیل اهمیت دارد.

اولاً، به شما امکان می دهد ببینید واقعاً چقدر پول دارید یا نمی کنید. ثانیاً، به دولت این امکان را می دهد که بفهمد کسب و کار شما چقدر درآمد دارد و به آن اجازه می دهد به درستی از شما مالیات بگیرد.

۳. اطمینان حاصل کنید که تنظیمات مالیاتی درستی دارید

شما باید مقدار مناسبی از مالیات را بپردازید و داشتن تنظیمات مناسب در فروشگاه آنلاین خود به اطمینان از این امر کمک می کند . واقعاً به همین سادگی است.

البته، مانند بسیاری از کارهایی که با فروشگاه آنلاین خود انجام می دهید، درست کردن این امر به سازنده فروشگاهی که استفاده کرده اید بستگی دارد.  اگر این کار را انجام ندهید، با دو سناریو مالیاتی ناخواسته روبرو خواهید شد ، یکی، شما به اندازه کافی پرداخت نمی کنید. دو شما بیش از حد پرداخت می کنید.

اگر مالیات کافی را پرداخت نکنید، از شما خواسته می شود که تفاوت را جبران کنید.

این می تواند به سادگی پرداخت بدهی شما باشد یا می تواند به سختی پرداخت جریمه نیز باشد. در هر صورت، این احتمال وجود دارد که شما برای این هزینه اضافی برنامه ریزی نکرده باشید، بنابراین باید تفاوت را با برداشت آن از حساب های شرکت خود تسویه کنید.

اگر مالیات زیادی پرداخت می کنید، می توانید آن را پس بگیرید.

این ممکن است به اندازه ارسال یک ادعا و گرفتن پول شما بدون دردسر باشد. با این حال، ممکن است به اندازه گذراندن یک فرآیند طولانی احیا، فرآیندی که زمان، منابع و پول شرکت شما را تخلیه می کند، دردناک باشد. در هر صورت، در کوتاه‌مدت، کسب‌وکار شما پول کمتری دارد و ممکن است برنامه‌های توسعه‌تان را به‌طور غیر ضروری متوقف کند.

۴. درآمد و هزینه های واقعی خود را ثبت کنید

ثبت آنچه فروخته اید و به چه قیمتی کافی نیست ، شما به هزینه واقعی نیاز دارید.

منظور من از هزینه واقعی همه چیزهایی است که برای آماده کردن کالاهای شما برای فروش انجام می شود ،از لحظه ایجاد تا زمانی که آنها در ارائه مالیات شما به دولت به حساب می آیند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها