۱۰ نکته طلایی برای خرید ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یک دستگاه الکترونیکی است که به صورت خودکار و با اتصال جریان برق و وجود آب و شوینده، فعال می‌شود. این دستگاه باعث می‌شود ذرات آب و شوینده به درون بافت انواع پارچه‌ها نفوذ کرده و لکه‌های چربی، لکه غذا، رنگ و … را کاملاً پاک گرداند. ماشیت‌های لباسشویی از برجسته‌ترین و ضروری ترین لوازم برای هر خانه و محیطی هستند که پاکیزگی و تمیزی را به شما هدیه می‌دهند. طرح اولیه‌ی ماشین لباسشویی در سال ۱۷۶۷ انجام شد و اولین ماشین لباسشویی برقی اتوماتیک خانگی در سال ۱۹۳۷ میلادی ثبت اختراع شده است. برای خرید ماشین لباسشویی نیاز است که تعدادی نکته را بدانید.

خرید ماشین لباسشویی

۱) طراحی ظاهری

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی است که امکان قرار دادن آن در آشپزخانه و همچنین رخت‌کن سرویس بهداشتی را دارا است. در هر صورت لازم است که ماشین لباسشویی به رنگ دیگر لوازم خانگی شما باشد که یک هارمونی خاص و شیک ایجاد کند. به صورتی که نمایی زیبا و منحصر به فرد را در محیط برای شما به ارمغان بیاورد. ماشین‌های لباسشویی معمولاً در رنگ‌های سیلور و مشکی تولید می‌شوند و به سادگی با هر دکوراسیون و فضایی ست و هماهنگ می‌گردند.

۲) نوع موتور در ماشین لباسشویی

موتور اصلی‌ترین بخش در ماشین لباسشویی است که در انواع تسمه‌ای و بدون تسمه یا دیجیتال تولید می‌شوند. موتورهای تسمه‌ای یا زغالی در ماشین‌های لباسشویی قدیمی بیشتر به کار می‌رفت که امروزه کاربردی ندارد. این نوع موتور صدای زیادی تولید کرده و لرزش زیادی به همراه دارند و دستگاه‌هایی با این نوع موتور، قیمت پایینی نیز دارند. موتورهای دیجیتال یا بدون تسمه امروزه بسیار پر کاربرد هستند که از ۴ نوع مختلف شامل؛ دایرکت درایو یا DC، آسنکرون، یونیورسال و اینورتر تشکیل شده‌اند. این موتورها از یک برد الکترونیکی یا درایور ساخته شده‌اند و طول عمر بالایی دارند. لرزش و صدا در این موتورها بسیار پایین و به طور کلی می‌توان گفت بی‌صدا هستند که مصرف انرژی در آن‌ها نیز نسبت‌ به موتورهای تسمه‌ای بسیار کمتر است. همچنین لباسشویی‌های بدون تسمه به دلیل وجود قطعات داخی کمتر، ظرفیت بالایی دارند.

۳) چرخش دور موتور

 به حداکثر سرعت چرخش درام در استفاده‌ی ماشین لباسشویی از خشک کن و آب‌گیری لباس‌ها پس از شستشو در مرحله‌ی آخر، چرخش دور موتور گفته می‌شود. هرچه این مقدار بیشتر باشد می‌تواند لباس‌ها را سریع‌تر خشک نماید اما ممکن است لباس‌های نازک در این پروسه آسیب ببینند و یا به شدت چروک شوند. سرعت چرخش موتور از ۴۰۰ تا ۱۸۰۰ دور بر دقیقه است که این سرعت را بر مبنای RPM تعریف می‌نمایند اما اغلب دستگاه‌های موجود در بازار با دور سرعت ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ RPM هستند که میزانی ایده‌آل برای انجام عمل خشک کردن است.

۴) میزان صدا و لرزش

اگر ماشین لباسشویی شما در محیطی است که سر و صدای آن به سادگی در استراحت و مهمانی‌های شما خلل ایجاد می‌کند، پس بهتر است حتی با صرف هزینه‌ای بیشتر دستگاهی تهیه کنید که صدا و لرزش کمتری ایجاد می‌کند. بیشتر ماشین‌های لباسشویی امروزه از نوع دیجیتال و بدون تسمه هستند که صدای زیادی تولید نمی‌کنند اما در میان آن‌ها انواع کم صداتر نیز وجود دارد. دستگاه‌هایی با لرزش کمتر قطعا آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورند.

 ۱۰ نکته طلایی برای خرید ماشین لباسشویی

۵) میزان مصرف آب در ماشین لباسشویی

 مقدار مصرف کردن آب در ماشین‌های لباسشویی متنوع، متفاوت است و در برخی از دستگاه‌ها با توجه به تعدادی فناوری مشخص مانند؛ سنسور جریان آب، سیستم صرفه جویی در مصرف آب، سیستم شست و شو، برنامه شست و شوی سریع، سیستم ضد نشتی آب و سیستم شست و شوی دستی امکان کتترل کردن میزان مصرف آب فراهم شده است. اغلب دستگاه‌هایی که درب جلو هستند، میزان آب کمتری نسبت به دیگذ موارد مصرف می‌کنند.

۶) قیمت و میزان بودجه

 یکی از موارد مهم در خرید ماشین لباسشویی مقدار هزینه‌ای است که شما کنار گذاشته‌اید که بتوانید یک دستگاه عالی را تهیه کنید. مسلماً سیستم‌هایی که قیمت بالاتری دارند، طول عمر زیادی نیز خواهند داشت. همواره لولزمی که قیمت بیشتری دارند، امکانات آن‌ها فراوان‌تر و نحوه‌ی به‌کار گیری در آن‌ها نیز آسان‌تر است. از این رو برای خرید ماشین لباسشویی در صورت امکان هزینه‌ی بیشتری انجام دهید که طول عمر بالا و کیفیت عالی را شاهد باشید.

۷) ظرفیت در ماشین لباسشویی

ظرفیت در واقع مقدار قرار گرفتن لباس‌ها و پارچه‌ها درون محفظه‌ی داخلی ماشین لباسشویی است که با “کیلوگرم” تعریف می‌شود. اگر خانواده‌ی شما از تعداد افراد کمی تشکیل شده است می‌توانید از خرید یک ماشین لباسشویی با ظرفیت پایین‌تر مانند ۶ کیلوگرم بهره ببرید که در مصرف آب و انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کند. اما اگر زیاد از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید و به کمک آن لباس‌های سنگین در تعداد بالا را شستشو می‌دهید می‌توانید از ماشین‌های لباسشویی با ظرفیت بالا مانند؛ ۷ کیلوگرم و ۸ کیلوگرم لذت ببرید و حس پاکیزگی را به خانه هدیه دهید.

۸) برنامه‌های شستشو

 هر ماشین لباسشویی مجهز به تعدادی برنامه‌‌ی از پیش تعیین شده است که طبق آن می‌توانید مورد مناسب را انتخاب نمایید. این برنامه‌ها امکان استفاده و به‌کار گیری از ماشین لباسشویی را بسیار آسان می‌کنند به طوری که تنها با یک لمس یا چرخاندن و فشردن دکمه‌ها، لباس‌ها را طبق خواسته‌ی شما شسته و خشک می‌نمایند. این برنامه‌ها در ماشین‌های لباسشویی مختلف، انواع متنوعی دارند که به طور کلی شامل؛ برنامه های استاندارد شستن نخ، پشم یا الیاف ترکیبی، برنامه شستن سریع، تنظیمات لباس کودکان، تعیین دمای دلخواه شستشو، برنامه شستشو مخصوص ملحفه، لباس‌های تیره و روشن، پارچه‌های ظریف، تایمر روشن شدن با تاخیر و … می‌باشند و استفاده را بسیار آسان می‌کنند.

۹) اهمیت گارانتی ماشین لباسشویی

 وجود گارانتی معتبر یک تضمین در برابر اصالت کالا است و در صورتی که پس از خرید ماشین لباسشویی برای دستگاه شما مشکلی به وجود بیاید، می‌توانید از طریق کارت گارانتی با نشان هولوگرامی معتبر نسبت به تعویض و تعمیر سیستم اقدام نمایید. پیش از خرید ماشین لباسشویی به کارت گارانتی معتبر آن دقت نمایید.

۱۰) خرید ماشین لباسشویی از فروشگاه معتبر اینترنتی

 ماشین لباسشویی که جزء لوازم اصلی در هر خانه‌ای است و پیش از خرید آن، حتماً دقت داشته باشید که از یک فروشگاه معتبر انتخاب خود را نهایی کنید. فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی دایر شده‌اند اما لازم است به نماد اعتماد الکترونیکی در سایت‌ها دقت نمایید. امکان پرداخت درب منزل از ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی معتبر است. تحویل سریع و پاسخگویی را در نظر داشته باشید. خدمات و مشاورات متخصصات فروش یکی دیگر از موارد یک فروشگاه معتبر اینترنتی می‌باشند. شاید همگی ما با برند دیجی کالا اشنا باشیم اما در حال حاضر برندهای دیگری نیز توانسته اند به خوبی در زمینه لوازم خانگی فعالیت داشته باشند و با رضایت حداکثری مردم همراه شوند. سایت های مثل فروشگاه لوازم خانگی اورجیمال توانسته است با بهره گیری از مشاوران و متخصصین با تجربه، خدمات قابل قبول و رضایت بخشی را ارائه نماید. امیدواریم این موارد تخصصی و جمع‌آوری شده در فروشگاه معتبر اورجیمال را در نظر گرفته و بهترین خرید اینترنتی را با ما به هنگام خرید ماشین لباسشویی تجربه کنید. متخصصان در فروشگاه اورجیمال همواره آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان هستند که بتوانید بهترین‌ها را تجربه نمایید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها