حمل بار از چین با وانیکس و انقلاب صنعتی

شاید انسان امروزی درک نکند که در گذشته برای سفر از شهری به شهر دیگر یا ارسال کالا از مکانی به مکان دیگر چه مشکلاتی پیش روی مردم قرار می‌گیرد. برای اینکه این موضوع با تا حدی درک کنید یکبار که در حال سفر به شهرهای شمالی هستید این احتمال را در نظر بگیرید که اگر جاده‌های هراز، چالوس و فیروزکوه نبود چگونه باید به شمال سفر می‌کردید؟

برای حمل بار از چین با وانیکس کلیک کنید

عبور از دل کوه‌ها و دره‌های وحشتناکی که در مسیر تهران به شمال قرار دارد، بدون وجود جاده و خودرو یا قطار اگر غیرممکن نباشد اما حداقل بسیار دشوار خواهد بود. حال برای ارسال کالا از کشوری به کشور دیگر باید چکار کرد؟ حمل بار از چین با وانیکس راه حل امروزی این مشکل است اما در گذشته مردمان چه می‌کردند؟

باربری از قدیم تا کنون

ایجاد مسیرهای هموار و مشخص از قدیم‌الایام دغدغه بازرگانان و حکومت‌های مختلف برای انتقال کالا و لشکریان به نقاط مختلف کشور بوده است. اما این تلاش یک حد نهایی داشت که نمی‌شد از آن عبور کرد. مثلا وقتی که داریوش اول قصد داشت مصر را فتح کند، مجبور شد برای اولین بار کانالی که امروزه سوئز نامیده می‌شود را بوسیله سپاهیان خود کنده و امکان ورود سپاهیان به مصر را فراهم کند. حفر کانال سوئز راهی جدید بود که هم عبور از آن ساده‌تر بوده و هم اینکه زودتر سپاهیان را به مقصد می‌رسانید.

اما ایجاد چنین راه‌هایی در دنیای باستان هر چند صد سال یکبار و آن هم به دستور فرمانروایان ممکن بود. به‌همین‌خاطر هیچ‌گاه راه‌های عمومی و فراگیری که امروزه برای عبور از هر منطقه صعب‌العبوری ایجاد شده فراهم نشد. البته که تکنولوژی محدود تمدن‌های باستانی هم در این محدودیت بی تاثیر نبود. اما چه شد که همه چیز تغییر کرد و تمام خشکی‌ها به هم راه پیدا کرده؟!

باربری و واردات از چین

شاید بتوان انگیزه بازرگانی را مهم‌ترین نیروی محرکه برای ایجاد راه‌های جدید برای ارتباط میان کشورها دانست. مثلا پرتغالی‌ها و اسپانیایی‌ها با همین انگیزه اقدام به فتح دریاها کردند و در نهایت قاره آمریکا کشف شد و انگلیس توانست در شرق دور، یعنی چین و هند کمپانی بازرگانی تشکیل دهد و این رویایی دیرینه انسان که بتواند هر جایی از جهان که خواست به‌سادگی برود و بازرگانی کند را تحقق بخشیدند.

اگر امروزه واردات از چین به‌سادگی انجام می‌شود، مدیون همین تلاش‌ها است. اما مهم‌ترین عاملی که این انگیزه را به واقعیت نزدیک کرد، انقلاب صنعتی بود. اختراع موتور بخار و نصب آن روی کشتی و قطار باعث شد انسان‌ها بتوانند علاوه بر ایجاد راه‌های هموارتر، ابزارهایی هم برای انتقال انسان و کالا از چین و هند به اقصی نقاط جهان داشته باشند. مثلا راه زمینی با اختراع قطار و ریل‌کشی کل انگلستان نشان داد که چقدر ساده می‌توان مسئله ایجاد راه‌های همگانی و ساده برای انتقال انسان و کالا را حل کرد.

برای واردات از چین با وانیکس کلیک کنید

شرکت های بازرگانی و حمل و نقل از چین

همزمان با این پیشرفت‌ها و ایجاد کشتی‌های مجهز به نیروی بخار، شرکت‌های بازرگانی و حمل‌ونقل بین‌المللی هم بوجود آمدند. شرکت‌هایی که در ابتدا تعداد محدودی داشتند اما با گذر زمان توانستند در بسیاری از کشورها فعالیت کرده و در کنار خود شرکت‌های حمل‌ونقل را نیز پیشرفت داده و شبکه‌های بازرگانی عظیم در سراسر جهان ایجاد کنند.

یکی از این شرکت‌ها، شرکت بازرگانی وانیکس است که خدماتی مثل حمل بار از چین با وانیکس را ایجاد کرده است. بازرگانان امروزه در ایران می‌توانند با استفاده از این شرکت و خدماتش هر کالایی که دوست دارند را از چین به ایران وارد کنند. اما وانیکس از چه راه‌هایی اقدام به حمل بار می‌کند؟

روش های حمل بار از چین با وانیکس

حمل بار از چین با وانیکس از طریق روش کارگو انجام می‌شود. بازرگانی وانیکس با هر سه نوع کارگو دریایی، هوایی و زمینی قرارداد انتقال بار از چین به ایران دارد. کارگو دریایی همان انتقال کالاها از چین با کشتی باری به ایران است، حمل هوایی همین اقدام با هواپیمای باری بوده و کارگو زمینی انجام این عملیات با کشتی‌های باری است. هرکدام از این روش‌ها مزایا و شرایط خود را دارند که بسته به نوع وارداتی که قصد دارید انجام دهید مشخص می‌شوند. با وانیکس، حمل بار از چین به ایران ساده است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها