راهنمای خرید دستگاه کارتن چسب زن دست دوم

راهنمای خرید دستگاه کارتن چسب زن دست دوم

خرید دستگاه کارتن چسب زن دست دوم می تواند یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه باشد. دستگاه های دست دوم اغلب به اندازه دستگاه های جدید کارآمد هستند و می توانند سال ها دوام بیاورند. با این حال، مهم است که قبل از خرید دستگاه دست دوم، تحقیق کنید تا مطمئن شوید که دستگاه در شرایط خوبی است و برای نیازهای شما مناسب است.

یکی از بزرگترین مشکلات بیزنس ها داشتن کارهای کوچک بسیار است. برای افزایش توان عملیاتی و بهره وری، برخی از کارهای تکراری را می توانید اتوماتیک کنید که به این ترتیب کارکنان بتوانند در قسمت های دیگری مشغول به کار شوند. نمونه ای از این کارها چسب زدن کارتن های بسته بندی است.

به جای آنکه کارکنان وقت خود را برای چسب زدن کارتن ها هدر بدهند، می توانید با خرید دستگاه کارتن چسب زن اتوماتیک کار چسب زنی کارتن را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهید. به این منظور در ادامه با معرفی انواع دستگاه کارتن چسب زن و نحوه انتخاب آن می پردازیم.

کارتن چسب زن

انواع دستگاه کارتن چسب زن دست دوم

دستگاه های کارتن چسب زن انواع مختلفی دارند. هر یک از این دستگاه ها برای نوع خاصی از چسب زنی مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه هایی نیز وجود دارند که برای آب چسب ها مناسبند. اما عرف در دسته بندی چسب زن ها این است که آنها را بر اساس نیازشان به اپراتور و نحوه تنظیم عرض و ارتفاعشان دسته بندی کرد.

بر اساس این عرف دستگاه های کارتن چسب زن به چهار نوع کلی تقسیم می شوند:

۱. کارتن چسب زن نیمه اتوماتیک مناسب کارتن های هم اندازه

۲. کارتن چسب زن تمام اتوماتیک مناسب کارتن های هم اندازه

۳. کارتن چسب زن نیمه اتوماتیک مناسب ابعاد متغیر کارتن

۴. کارتن چسب زن تمام اتوماتیک مناسب ابعاد متغیر کارتن

۱. کارتن چسب زن نیمه اتوماتیک مناسب کارتن های هم اندازه

• کارتن های هم اندازه پشت هم وارد دستگاه می شوند.

• به یک اپراتور برای بستن درب های بالایی کارتن و وارد کردنشان به دستگاه نیاز دارد

• دستگاه درب های بالا و پایین کارتن را هم زمان چسب می زند

• هنگامی که لازم است دستگاه کارتنی با ابعاد متفاوت را چسب بزند، تنظیمات بسیار ساده ای بدون نیاز به هیچ ابزاری در زمان بسیار کمی توسط اپراتور انجام می شود.

۲. کارتن چسب زن تمام اتوماتیک مناسب کارتن های هم اندازه

• کارتن های هم اندازه پشت هم وارد دستگاه می شوند.

• به اپراتور برای خم کردن درب های بالایی کارتن نیازی ندارد.

• پس از آن که دستگاه برای چسب زنی ابعاد مشخصی تنظیم شد، درب های بالایی کارتن را خم کرده و وارد دستگاه می کند.

• هنگامی که لازم است دستگاه کارتنی با ابعاد متفاوت را چسب بزند، تنظیمات بسیار ساده ای بدون نیاز به هیچ ابزاری در زمان بسیار کمی توسط اپراتور انجام می شود.

۳. کارتن چسب زن نیمه اتوماتیک مناسب ابعاد متغیر کارتن

• کارتن ها با ابعاد متغیر وارد دستگاه می شوند.

• به یک اپراتور برای بستن دربهای بالایی کارتن ها و وارد کردنشان به دستگاه نیاز دارد

• دستگاه به طور اتوماتیک برای ابعاد متغیر کارتن تنظیم می شود.

• درب های بالا و پایین کارتن را چسب می زند.

۴. کارتن چسب زن تمام اتوماتیک مناسب ابعاد متغیر کارتن

• کارتن ها با ابعاد متغیر وارد دستگاه می شوند.

• به اپراتور برای خم کردن درب های بالایی کارتن نیازی ندارد.

• لازم به انجام تنظیمات دستی برای ابعاد متغیر کارتن های وارد شده نیست.

• کاملا اتوماتیک است. دستگاه را روشن و کارتن ها با ابعاد متغیر را وارد دستگاه کنید.

انتخاب دستگاه چسب زن کارتن با توجه به نیاز ما

انتخاب درست کارتن چسب زن و اتوماتیک کردن خط بسته بندی ممکن است کمی شما را دچار سردرگمی کند. با بررسی نکات زیر می توانید انتخاب بهتری با توجه به توضیحات بالا راجع به انواع دستگاه کارتن چسب زن داشته باشید.

۱. در طول روز درب های چه تعداد کارتن را چسب می زنید و ارسال می کنید؟

۲. آیا این تعداد در آینده تغییر می کند؟

۳. پروسه چسب زنی کارتنهایتان در حال حاضر چگونه است؟

۴. به چه تعداد کارکنان برای پروسه چسب زنی کارتن نیاز دارید؟

۵. چه نوع کارتن هایی را بسته بندی می کنید؟

۶. آیا سایز و نوع کارتن های شما یکسان است؟

۷. آیا استفده از دستگاه کارتن چسب زن باعث افزایش توان عملیاتی و راندمام کار می شود یا تغییر چشمگیری ایجاد نمی کند؟

۸. آیا زمان ارسال تا به حال دچار مشکلاتی از جمله دزدی و دستبرد شده اید؟

۹. آیا مشکلاتی به جهت شل بودن یا ضعیف بودن بسته بندی کارتن داشته اید؟

دستگاه کارتن چسب زن

برای داشتن انتخابی مطمئن، کمی از زمان خود را صرف اندیشیدن و جواب دادن سوال های بالا کنید. اگر پاسخهایتان به سمتی می رود که نشان می دهد می توانید با کمک دستگاه چسب زن راندمان کار خود را افزایش دهید، با استفاده از بندی بندی محکم می توانید از آسیب به محصولات و کارتن جلوگیری کنید یا حتی از کارکنتان برای انجام کارهای مهمتر که نیاز به توجه نیروی انسانی دارند استفاه کنید، زمان آن رسیده است که دستگاه چسب زن کارتن اتوماتیک تهیه کنید.

تفاوت دستگاه چسب زن نو با دست دوم

دستگاه های کارتن چسب زن در صنایع بسیار مختلفی کاربرد دارند و بسیار پر مصرف هستند. این دستگاه ها معمولا روزانه تعداد بسیار زیادی کارتن را بسته بندی می کنند. اگر این دستگاه ها با کیفیت و مقاومت ساخته شده باشند، تهیه نوع کارکرده آنها با قیمت کمتری می تواند به تولیدکننده یا واحد بسته بندی که توان مالی کمتری دارد کمک کند در غیر این صورت تهیه این نوع دستگاه ها احتمالا توجیه اقتصادی نداشته باشد. دستگاه هایی که کیفیت خوبی نداشته باشند شاید در مدت ۶ ماه از رده خارج شوند و این که به صورت دسته دوم فروخته شوند احتمالا دردسر زیادی را برای صاحب آینده آن ایجاد می کند. اما با در نظر گرفتن و رعایت نکاتی که در قسمت بعد ذکر می شود می توانید با خیال راحت از دستگاه های کارکده نیز به خوبی استفاده کنید.

هنگام خرید چسب زن دست دو به چه نکاتی باید توجه کنیم

برای تهیه دستگاه های کارتن چسب زن دست دوم یا استفاده شده حتما باید به موارد زیر دقت کنید:

۱. شاسی دستگاه های چسب زن کارتن

دستگاه چسب زن کارتن یک دستگاه پر مصرف به حساب می آید یعنی گاهی در برخی از کارخانجات یک دستگاه تا روزی بیست هزار کارتن را بسته بندی می کند. به این علت در صورت نداشتن شاسی قدرتمند دستگاه خیلی سریع کارایی خود را از دست می دهند. خرید دست دوم این دستگاه ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

۲. هد چسب زنی (کارتریج چسب زنیدستگاه کارتن چسب زن

بررسی خیلی خوب و دقیق هد چسب زن به شما کمک می کند تا در انتخاب دستگاه دسته دوم و استفاده شده به نتیجه بهتری برسید. همانطور که در بخش قبل مشاهده شد، ممکن است در کارخانه ای هد چسب زنی دستگاه شبانه روزی بیست هزار کارتن را بسته بندی نماید و پراستهلاک ترین بخش دستگاه همین قسمت هد چسب زنی آن است. دستگاهی که هد قدرتمند و با کیفیتی داشته باشد می تواند با رسیدگی خیلی کمی، مدت زمان طولانی بهره وری داشته باشد.

۳. موتور، گیربکس و ادوات محافظتی الکتریکی

نکته دیگر بررسی نوع موتور و گیربکس این دستگاه ها می باشد. آیا برند موتورها و گیربکس ها را می شناسید و از کیفیت آن آگاهی دارید؟ آیا موتور و گیربکس های دستگاه استفاده شده مورد نظر به راحتی در بازار پیدا می شود؟ آیا محافظت های الکتریکی از موتور برند خوبی دارند و به درستی عمل می کنند؟
واقعیت این است که این قطعات دستگاه چسب زن بسیار مهم هستند. اگر موتوها و گیربکس ها و سیستم کنترل دستگاه معیوب باشد، بعد از خرید دستگاه دسته دوم یا کارکرده مجبور خواهید بود که هزینه زیادی را صرف به روز رسانی آن کنید. این نکته با این فرض مطرح می شود که آن نوع موتور و گیربکس را بنوانید از بازار داخلی تهیه نمایید.

۴. خدمات پس از فروش دستگاه کارکرده یا دست دوم

نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرد اینست که اگر می خواهید دستگاه کارکرده ای را تهیه کنید حتما با شرکت تولیدکننده آن یا واردکننده آن تماس حاصل کنید و مطمئن شوید که می توانید خدمات مورد نیار را به راحتی دریافت کنید.

دستگاه های کارتن چسب زن تنوع بسیار زیادی در تولید دارند و قطعات برندهای مختلف قطعا با یکدیگر یکسان نیستند و معمولا هر تولیدکننده ای فقط و فقط خدمات مربوط به دستگاه خود را می تواند به راحتی پشتیبانی کند. در نهایت شاید به جرئت بتوان گفت که اگر از خدمات و قطعات دستگاه دست دوم خیالتان راحت است، انتخاب گزینه دستگاه کارکرده می تواند مفید باشد، در غیر این صورت از این انتخاب صرف نظر کنید.

خرید دستگاه کارتن چسب زن

دریافت مشاوره رایگان برای خرید دستگاه کارتن چسب زن

قبل از اقدام به خرید بهتر است با افرادی که با انواع دستگاه چسب زن آشنا هستند صحبت کنید تا با کمک آنها بتوانید بهترین و مناسبترین دستگاه چسب زن کارتن را انتخاب کنید. شرکت مهندسی پیشروپک یکی از طراحان و سازندگان بنام دستگاه های کارتن چسب زن در ایـران است که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت می کند. برای تماس با این شرکت و دریافت اطلاعات بیشتر راجع به دستگاه های کارتن چسب زن می توانید به سایت این شرکت به آدرس www.pishropack.ir مراجعه کنید یا با شماره های تماس ۰۲۱۶۵۶۱۲۹۴۵ و ۰۹۱۲۰۴۴۷۹۳۷ تماس حاصل نمایید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها