راهنمای خرید کرم ضد و آفتاب و ضدلک + مزایا و دلایل استفاده از آن

اساسا چه زمانی نیاز به استفاده از کرم ضدآفتاب و ضدلک وجود دارد؟ آیا کرم‌ ضد آفتاب برای سلامتی پوست انسان مضر است؟ کرم ضدآفتاب به زعم بسیاری از افراد چه مرد و چه زن، به عنوان بهترین کرم ضد پیری شناخته می‌شود و استفاده از آن در روتین‌ پوستی روزانه، مرسوم است. این محصول در کنار سایر مکمل‌های پوستی مانند کرم‌ ضدلک، از پوست صورت در برابر اشعه ماورابنفش و آلودگی‌های مختلف محافظت می کند و باعث می‌شود در طول روز همچنان پوست شما صاف و شفاف بماند. بررسی علل استفاده از کرم ضد آفتاب‌ ضد لک و معرفی انواع این کرم‌ها موضوعی است که در ادامه این مطلب قصد پرداختن به آن را داریم پس لطفا همراه ما باشید.

کرم ضد آفتاب چیست و چرا باید از ضدآفتاب و ضد لک استفاده کنیم؟

کرم ضدآفتاب با مرطوب کردن پوست صورت، سطح پوست را هیدراته نگه می‌دارد و جلوی چین‌ و چروک‌های زودرس را می‌گیرد. البته این پایان کار نیست و مهم‌ترین کارکرد این محصول به محافظت از پوست در برابر پرتو فرابنفش خورشید مربوط می‌شود که باعث تولید بیش از حد ملانین پوست شده و از عوامل اصلی پیری زودرس است. شاید در نگاه اول این مطالب بزرگ‌نمایی بنظر برسد و شباهت زیادی با تبلیغات مکمل‌های پزشکی داشته باشد ولی باور کنید این‌گونه نیست! کرم ضدآفتاب به طور ویژه برای مراقبت از پوست صورت تولید شده‌ و حداکثر محافظت از لایه‌های پوستی را در برابر تشعشعات زیان بار خورشید ازجمله UVA و UVB انجام می‌دهد. اشعه‌هایی که در بلند مدت می‌توانند باعث سوختگی، قرمزی و ایجاد لک‌های پوستی شده و پیری زودرس را برای پوست صورت به ارمغان بیاورند. باید اضافه کنیم که مدل استعمال این محصول صرفا مالیدن به پوست صورت و مالش نیست و ضدآفتاب به صورت اسپری، لوسیون و ژل هم قابل استفاده است.

معرفی انواع کرم ضد آفتاب و ضدلک

داشتن پوست صاف و خالی از کک‌ومک تنها فایده کرم ضد آفتاب نیست و استفاده از این محصول باعث می‌شود افراد در طول روز پوستی نرم و شفاف داشته باشند. دسته‌بندی این محصولات بر اساس نیاز افراد و جنس پوست آن‌ها صورت می‌گیرد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

انواع کرم ضدآفتاب براساس
جنس پوست صورت

کرم ضدآفتاب برای پوست معمولی

کرم ضدآفتاب برای پوست چرب

کرم ضدآفتاب برای پوست خشک

کرم ضدآفتاب برای پوست مختلط

کرم ضدآفتاب ضدلک پوست دارای جوش و آکنه

کرم ضدآفتاب برای پوست‌ حساس

چه کسانی باید از کرم ضد آفتاب و ضدلک استفاده کنند؟

کرم ضد آفتاب درمان دارویی هیچ عارضه پوستی نیست. این کرم نوعی مکمل با خاصیت‌هایی مثل ضدتعریق و ضد آب است که باعث مرطوبی و شادابی پوست صورت می‌شود. به همین دلیل نمیتوان گروه سنی یا افراد خاصی را تشویق به استفاده از این محصول کرد. افرادی که در طول روز، بیش از دو ساعت در معرض تابش مستقیم خورشید هستند، افراد مسن، یا کسانی که به خاطر لکه‌های پوستی و کک‌ومک نگران زیادی از شرایط پوستی خود دارند، بهتر است هر روز صبح قبل از بیرون آمدن و همین‌طور شب قبل از خوابیدن، مقداری از این کرم را امتحان کنند. خوشبختانه ترکیب ضدآفتاب به صورتی است که روی پوست احساس سنگینی ایجاد نمی‌کند و آزاردهنده نیست. توصیه می‌شود در صورت شستن صورت یا عرق کردن شدید در طول روز، حتما ضد‌آفتاب خود را تجدید کنید.

بیشتر بخوانید : نکات طلایی مراقبت از پوست در تابستان

مقدار مصرف کرم ضد آفتاب و ضدلک

شاید خیلی‌ها تصور کنند استفاده بیشتر از ضدآفتاب و ایجاد لایه‌ی ضخیم‌ روی پوست از این کرم یعنی محافظت بیشتر. در صورتی که این حرف همیشه درست نیست. استفاده زیاد از ضدآفتاب و ضدلک صرفا برای مواقعی است که قصد قدم‌زنی در ساحل را دارید و احتمال می‌دهید به خاطر پیاده روی، رانندگی و … چندین ساعت در معرض تابش مستقیم نور خورشید باشید. مهم‌ترین توصیه پیش از استفاده کرم ضدآفتاب پخش یکنواخت محتویات آن روی پوست صورت است. در حالت عادی و برای روتین پوستی روزانه استفاده نصف قاشق چایخوری از کرم ضدآفتاب برای پوست صورت ایده‌آل خواهد بود.

فاکتورهای محافظتی کرم ضد آفتاب

ویژگی‌هایی که باعث می‌شود کرم ضدآفتاب به بهبودی پوست ما کمک ‌کند، بر اساس جنس پوست‌ هر فرد متفاوت است، ویژگی‌هایی مانند SPF، PPD و PA+. این موارد در واقع همان فاکتورهای محافظتی کرم ضدآفتاب هستند که نشان می‌دهند این کرم اساسا با پوست صورت ما سازگاری دارد یا خیر. به طور مثال SPF کرم ضدآفتاب میزان محافظت از پوست در برابر اشعه UVB را مشخص می‌کند و افرادی که از التهابات پوستی شدید رنج می‌برند یا پوست خیلی حساسی دارند، با توجه به آن می‌توانند تشخیص دهند که کرم انتخاب‌شده برای آنها مناسب است یا باید سراغ مکمل پوستی دیگری بروند. PPD به محافظت از پوست در مقابل تیره شدن مربوط شده و تابش اشعه UVA را اندازه‌گیری می‌کند. فاکتور PA+ هم به نشان‌گر درجه حفاظت ضد آفتاب در برابر اشعه UVA است. (منبع : fda.gov )

تفاوت ضد آفتاب زنانه با مردانه

ما در میان محصولات بهداشتی، چیزی به عنوان کرم ضدآفتاب زنانه یا مردانه نداریم. تفاوت میان کرم‌های استفاده شده برای آقایان و خانم ‌ها صرفا به جنس پوست آن‌ها مربوط می‌شود. به طور مثال معمولا ضدآفتابی که آقایان استفاده می‌کنند سبک‌تر بوده و فاقد چربی است. به این دلیل که پوست آن‌ها ضخامت بیشتری دارد و در برابر تابش نور خورشید، آلودگی و … مانند پوست خانم‌ها، سریع قرمز و ملتهب نمی شود. علاوه بر این فعالیت غدد چربی و محتوای کلاژن پوست مردان نسبت به زنان بالاتر است. در نتیجه پوست آن‌ها سریع‌تر از پوست خانم‌ها چرب می‌شود. از همه این موارد هم که بگذریم پوست آقایان معمولا تیره‌تر از پوست خانم هاست و خاصیت پوست‌های تیره مقاوم بودن در برابر نور خورشید است.

آیا ضد آفتاب برای پوست مضر است؟

در پاسخ به این شایعه لازم است اشاره کنیم که استعمال ضدآفتاب باعث می‌شود روی پوست یک لایه محافظتی به وجود آمده و از ایجاد لک و اثر منفی اشعه های مضر جلوگیری شود. ترکیبات کرم ضدآفتاب مانند دی‌اکسید تیتانیوم و زینک اکسید با فیلتر کردن اشعه UV، به جوان‌سازی و شادابی پوست صورت کمک می‌کنند. به همین جهت اصلا نیازی به نگرانی نیست و اگر شما کرم خود را مطابق نوع پوست خودتان تهیه کرده باشید، هیچ گونه عوارضی از قبیل جوش زدن یا احساس سنگینی و خارش، پوست شما را تهدید نخواهد کرد.

نتیجه‌گیری

استفاده از کرم ضد آفتاب و ضدلک با مرطوب کردن پوست صورت و فیلتر اشعه‌های مضر مانع از تخلیه ملانین پوست شده و از پیری زودرس در مردان و زنان جلوگیری می‌کند. فرد با استفاده از این محصول به ویژه در ساعات صبح و شب، می‌تواند از درگیری با التهابات پوستی در امان مانده و صاحب پوستی نرم و شفاف شود. طبق بررسی‌های انجام گرفته پیری ناشی از صدمه آفتاب در برخی موارد شامل عوارض غیر قابل برگشتی در پوست خواهد بود و این عارضه‌ها به صورت خشکی، چین و چروک، افتادگی و از بین رفتن نرمی پوست رفته رفته مشخص می‌شوند. شما می توانید جهت خرید انواع کرم ضد آفتاب و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی به سایت ونوسی شو مراجعه فرمایید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها