مهر ۵۰۰ ساله ای که گناهکاران را مستقیم به بهشت می فرستاد در بریتانیا کشف شد!

مهری که به منظور اعتبار بخشی به آمرزش‌ نامه قرون وسطایی مورد استفاده قرار می گرفت  و در قبال پرداخت پول مسیری مستقیم به بهشت در اختیار گناه کاران قرار می داد، طبق در صومعه‌ای واقع در همپشایر به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد. این مهر با قدمت ۵۰۰ سال در مزرعه‌ای مدفون بوده است.

یک کاشف فلزات این قالب کوچک حکاکی شده را که در سال‌های ۱۴۷۰ تا ۱۵۲۰ میلادی ساخته شده است، در دو مایلی موتیسفونت پیدا کرد. موتیسفونت از یک صومعه آگوستینی و یک زیارتگاه در نزدیکی رومزی همپشایر تشکیل شده که اکنون در مالکیت، نشنال تراست، بنیاد میراث ملی بریتانیا است.

آمرزش‌نامه‌ها عفو‌های مکتوبی برای گناهان بودند که توسط نهاد‌های مذهبی در ازای اهدای مبالغی به فرد گناهکار داده می‌شدند و توسط یک مهر سنگی و رنگ مذاب مهرو موم و تایید می‌شدند. هرکدام از این آمرزش‌نامه‌ها یک سال و چهل روز از زمان ماندن شخص در برزخ می‌کاست.

موتیسفوند که در سال ۱۲۰۱ بنانهاده شد نهادی ثروتمند بود. اما درآمد آن در پی شیوع طاعون سیاه در اروپا در سال ۱۳۴۰ افت کرد و پاپ اجازه صدور و فروش آمرزش‌نامه را به این نهاد مذهبی اعطا کرد.

کسب و کار فروش عفو‌ها بعد‌ها با اتهاماتی، چون فساد روبرو شد و همین اتهامات آتش اصلاحات پروتستان‌ها را شعله‌ور ساخت. با انحلال صومعه‌ها، موتیسفونت هم در سال ۱۵۳۶ تعطیل شد.

بر روی این مهر نادر که از آلیاژ مس ریخته‌گری شده ساخته شده، جملاتی به زبان لاتین به همراه تصویری از تثلیث و یک روحانی درحال نماز حکاکی شده است.

این مهر در مکان بازار قرون وسطایی در مجاورت محله لاکرلی کشف شد. احتمالا کاهنی آن را با امید فروش آمرزش‌نامه‌ها برداشته بوده است.

کاشف این مهر، شورای محلی را از کشف خود آگاه کرد. آن‌ها نیز أن را به پایگاه داده آثار ملی اضافه کرده و به نشنال تراست فرستادند.

جورج روبرتز، برگزار کننده نمایشگاه نشنال تراست می‌گوید: «احتمالا زائرانی که بین کلیسا‌های بزرگ در سالیسبری و وینچستر در سفر بودند، زمانی که از موتیسفونت می‌گذشتند، توقف می‌کردند و با مردم محلی به عبادت می‌پرداختند. همه این کار‌ها برای این انجام می‌شد تا بعد از مرگ جایگاهی در بهشت بیابند. با این حال، آن‌ها باور داشتند پیش از رسیدن به بهشت باید مدتی را در برزخ بگذرانند تا منزه شوند. صومعه موتیسفونت با فروش این آمرزش‌نامه‌ها می‌توانست زمانی را که مردم باید در برزخ بمانند، کاهش دهد و آن‌ها را سریع‌تر به بهشت برساند. البته که این کار در ازای پول انجام می‌شد. زائران باور داشتند که این پول را در برزخ سرمایه‌گذاری می‌کنند.»

این مهر قرار است از روز شنبه در صومعه موتیسفونت به نمایش درآید.

مهر
یک کاشف فلزات این قالب کوچک حکاکی شده را که در سال‌های ۱۴۷۰ تا ۱۵۲۰ میلادی ساخته شده است، در دو مایلی موتیسفونت پیدا کرد.
منبع فرارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها