نحوه تشخیص ام دی اف اصل از زبان parttejarat

یکی از پرکاربردترین مواد اولیه در دکوراسیون و ساخت وسایل خانگی و اداری، چوب است. این ماده ارزشمند در تمام جهان طرفداران بسیاری دارد و افراد زیادی تمایل دارند که وسایلی از این جنس داشته باشند. امروزه چوب‌های فرآوری شده مختلفی تولید می‌شوند که از زیبایی و دوام بهتری نسبت به الوارهای ساده برخوردار هستند. از این مدل چوب‌های جدید می‌توان به ام دی اف اشاره کرد. ام دی اف یا همان فیبرهای با چگالی متوسط، یک محصول بسیار با دوام‌تر از چوب‌های معمولی است. این محصول با خرده چوب‌هایی که به رزین و چسب آغشته شده‌اند، تولید می‌شود و به دلیل فرآیند متراکم سازی در زمان تولید، از استحکام بالایی برخوردار است.

این فرآورده قابلیت روکش شدن با انواع مواد و طرح‌های مختلف را دارد. از ام دی اف در بخش‌های گسترده‌ای از ساختمان استفاده می‌شود. تشخیص یک ام دی اف خوب به شما کمک می‌کند تا از هزینه‌های تعویض زودهنگام و هزینه اضافه جلوگیری کنید. در این مطلب از پارت تجارت می‌خواهیم نحوه تشخیص یک ام دی اف اصل را برای شما تشریح کنیم. اگر شما هم قصد دارید از این محصول استفاده کنید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع ام دی اف

این ورقه‌ها در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. مهم‌ترین تنوع این محصول در ضخامت آن است. این ورقه‌ها در چند نوع زیر تولید می‌شوند:

  • نوع نازک: این مدل ضخامتی بسیار کم دارد و برای بخش‌های جانبی و فرعی استفاده می‌شود. این نوع در قسمت کف کشوها یا در پشت کمد به کار می‌رود. همچنین از آن می‌توان برای روکش کردن قسمت‌های مختلف استفاده کرد.
  • نوع ضخیم: در بخش‌های اصلی که نیاز به استحکام و مقاومت بیشتری است، استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای آن، می‌توان به بدنه اصلی کمدها یا ساخت مبلمان و انواع بخش‌های مختلف دکوراسیون که نیاز به تحمل و مقاومت دارد، اشاره کرد.
  • نوع با فرمالدئید کم: از این مدل در قسمت‌هایی که تهویه کمتری دارند و از جریان هوای مناسبی برخوردار نیستند، استفاده می‌شود. فرمالدئید ماده‌ای است که از مواد تشکیل دهنده ام دی اف آزاد می‌شود. در انواع استاندارد این محصول، فرمالدئید زیادی به هوا منتشر نمی‌شود و در نتیجه خطرناک نیست، اما برای مکان‌های خاص نیاز است تا همین مقدار کم هم کاهش پیدا کند. از این مکان‌ها می‌توان به بیمارستان‌ها و مدارس اشاره کرد. چنین محل‌هایی مکان خدمات دهی به گروه‌های حساس هستند و نیاز است که از انواع کم فرمالدهید آن استفاده شود.

نحوه تشخیص ام دی اف اصل

تشخیص یک محصول خوب و اصل از انواع تقلبی و بی‌کیفیت اغلب نیازمند تخصص و مهارت زیادی است، اما در مورد بررسی اصل یا بدل بودن این محصول، یک سری روش‌های ساده وجود دارند که به شما کمک زیادی می‌کند تا محصولی مناسب را تهیه کنید. اولین نکته در این باره تهیه این محصول از یک فروشنده معتبر است. این کار شما را مطمئن می‌کند که در تولید محصول از چوب با کیفیت و خوبی استفاده شده است. درگروه پخش ام دی اف پارت تجارت، می‌توانید بهترین محصولات چوبی را با خیال راحت تهیه کنید.

در ادامه با بررسی ظاهر ورقه‌ها، می‌توانید اطلاعات مفیدی از مرغوبیت کلا به دست بیاورید. ام دی اف مناسب دارای سطحی صاف و یکنواخت است. در این محصول نباید چین خوردگی یا انحنا وجود داشته باشد. هرگونه تغییر شکل را باید جدی بگیرید. معمولاً این محصول روکش‌های مختلفی دارد و تنها جایی که می‌توانید مغزی آن را مشاهده کنید، لبه‌های کناری‌اش است. به دقت این قسمت را بررسی کنید. چوب به کار رفته باید از تراکم خوبی برخوردار باشد و بین ذرات آن، فضا و تخلخل وجود نداشته باشد.

شکل و فرم انواع درجه چندم و بی کیفیت تا حدودی در نگاه اول مشخص است. ورقه‌های نامرغوب، رنگ و جلوه مناسبی ندارند. همچنین این ورقه‌ها استحکام خوبی ندارند. با در دست گرفتن یک ورقه و وارد کردن مقداری فشار، می‌توانید تا مقدار زیادی متوجه استحکام آن شوید. ورقه‌های استاندارد نباید به راحتی تغییر فرم دهند و خم شوند. ورقه‌های مقاوم‌تر در زمان استفاده در برابر فشارهای وارده و رطوبت محیط، ماندگاری بهتری دارند.

در این مقاله از پارت تجارت سعی کردیم به شما نکات مهم تشخیص ام دی اف را ارائه کنیم. شما می توانید برای استعلام قیمت ام دی اف به وب سایت مجموعه سر بزنید. پارت تجارت همیشه بهترین چوب‌ها را در محصولات خود به کار می‌برد. این تضمین می‌تواند به شما کمک کند تا انتخابی دلخواه را تجربه کنید. برای اطلاعات بیشتر، کافی است به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها