خرید صنایع دستی خاص از الماس تراش تا فیروزه کوب

به طور کلی صنایع دستی اشیائی تزئینی و کاربردی هستند که هنرمندان و اساتید با استفاده از ابزارهای ساده و فنون سنتی خاصی آنها را می‌سازند. صنایع دستی جلوه‌های اصلی تاریخ، تمدن، هنر و فرهنگ هر کشوری هستند. هنرهای دستی مانند الماس تراش، فیروزه کوب، خاتم کاری، میناکاری، ترمه، ظروف مسی و بسیاری از موارد دیگر بخشی از صنایع دستی ایران به شمار می‌روند. در این مقاله انواع صنایع دستی و ویژگی‌های صنایع دستی باکیفیت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خرید صنایع دستی

خوشبختانه بسیاری از مردم به دنبال خرید صنایع دستی برای استفاده و نگهداری از آنها در خانه‌های خود هستند زیرا آنها به ارزش بالای این اشیاء ارزنده پی‌برده‌اند و همچنین عاشق هنر و دست ساخته‌های هنری نیز هستند. از این رو  لازم است که ابتدا بدانیم دقیقا صنایع دستی چیست و به چه چیزهایی گفته می‌شود.

عبارت صنایع دستی تعاریف زیادی دارد که دو تعریف اصلی آن به شرح زیر است:

صنایع دستی ایران به گروه گسترده‌ای از رشته‌ها و صنایع بکر اشاره دارد که با محوریت هنر و ذوق زیباشناختی و خلاقیت اقوام ایرانی و با بهره‌گیری و با کاربری زینتی و مصرفی در زندگی مردم، ساخته شده و از قدمتی به تاریخ کهن ایران برخوردار است (سازمان صنایع دستی ایران- ١٣٨٣).

صنایع دستی محصولاتی تماما دست‌ساز هستند که به کمک ابزارهای ساده توسط دستان صنعتگران ساخته می‌شوند. در تولید این محصولات به کارگیری از ابزار مکانیکی مجاز است. صنایع دستی از مواد اولیه طبیعی و در تعداد زیادی ساخته تولید می‌شوند. آنها به عنوان نماد و سمبل زیباشناسی، هنر، خلاقیت به لحاظ فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، سنتی، باورها و اعتقادات به شمار می‌روند و قابلیت زینتی و کاربردی دارند. (سازمان یونسکو)

اگر شما هم به هنرهای دستی علاقه‌مندید و می‌خواهید یکی از آنها را برای خود بخرید؛ پیشنهاد می‌شود که قبل از اقدام به خرید صنایع دستی، ویژگی‌های آن را مطالعه کنید.

 ویژگی‌های صنایع دستی با کیفیت

طبق بیانیه سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ویژگی های بارز صنایع دستی به شرح زیر است:

  • در ساخت انواع صنایع دستی ابزارهای ساده به کار گرفته شده‌اند.
  • تولید هنرهای دستی نیازی به دانش فنی پیچیده ندارند.
  • یک هنر دستی اصلا هیچ شباهتی با سایر هنرهای دیگر ندارد.
  • صنایع دستی برخاسته از دل فرهنگ، تاریخ، هنر، آداب و رسوم اعتقادات و باورهای یک منطقه هستند.
  • مواد اولیه و خام به منظور تولید هنرهای دستی از منابع داخلی تامین می‌شوند.
  • یک محصول هنری و دستی قابلیت عرضه شدن در بازارهای جهانی را دارد.
  • صنایع دستی به رشد و توسعه صنعت گردشگری و ترویج ارزش‌های فرهنگی کمک می‌کنند.
  • تولید این محصولات هنری با سرمایه‌گذاری کم ولی کاربری بالا امکانپذیر هستند.
  • صنایع دستی باعث رشد ارزش افزوده تولید می‌شوند.
  • محصولات و کالاهای هنری کاربری مفید و زینتی دارند.

انواع صنایع دستی

صنایع دستی ایران در نواحی و مناطق مختلفی از کشور تولید و ساخته می‌شوند. صنایع دستی اصفهان بسیار معروف هستند. هنرهای طراحی و نقاشی مانند نگارگری و تذهیب، خاتم کاری، صنایع دستی سفال و سنگ و سرامیک همچون میناکاری، آثار هنری بافت و نساجی مانند ترمه و قلمکار، صنایع دستی فلزی نظیر قلم زنی، الماس تراشی، فیروزه کوب، ظروف مسی، شیشه‌گری و.. همگی بخشی از آثار هنری فاخر و کهن ایران هستند.

در ادامه برخی از انواع صنایع دستی را به شما معرفی می‌کنیم.

صنایع دستی الماس تراش

الماس تراش

هنر حکاکی الماس‌تراش یکی از صنایع دستی ارزشمند و نوظهور در ایران به شمار می‌‎رود. ظروف الماس‌تراش مسی در انواع آجیل خوری،گلدان، قندان، سنگاب، شیرینی خوری، کاسه و بشقاب، گلاب پاش و غیره در بازار عرضه می‌شوند.

فیروزه کوب

هنر فیروزه کوبی شامل ظروف مسی می‌شود که قطعات کوچک گوهر سنگ فیروزه با ظرافت زیادی در کنار هم بر روی ظرف چسبیده‌اند. و زیبایی ظرف را دو چندان می‌کنند. گلدان‌های صراحی فیروزه کوبی، انواع تُنگ، شکلات‌خوری‌های پایه دار، آجیل خوری و .. از جلمه ظروف مسی فیروزه کوب هستند.

خاتم کاری

هنر اصیل و فاخر خاتم کاری بسیار کهن، زیبا و با شکوه است. کنار هم قرار گرفتن قطعات کوچک مثلثی و هندسی از جنس چوب، فلز، استخوان و.. در اشکال مختلف، یکی از منحصر به فردترین صنایع دستی اصفهان را بوجود آورده است. هرچه محصول خاتم کاری ظریف‌تر انجام شود مرغوب‌تر و با کیفیت است.

خاتم کاری روی چوب و روی ظروف مسی انجام می‌شود. انواع بشقاب، قلمدان، شکلات خوری، انواع جعبه جواهرات، در و پنجره، ساعت، قاب عکس و آینه .. از صنایع دستی خاتم کاری به شمار می‌روند.

میناکاری

هنر دستی مینا کاری بسیار متنوع و شکوه‌مند است. نقاشی و طراحی سطح فلزات مانند طلا، نقره و مس و همچنین سرامیک با لعاب دادن رنگ‌ها در کوره آتش انجام می‌شود. رنگ‌های متنوع آبی لاجوردی، بنفش، فیروزه ای، زرد، طلایی و مشکی از گیاهان، مواد معدنی و سنگ آهن بدست می‎آیند. میناکاری روی ظروف، کاشی، قاب در و پنجره و .. انجام می‌شود و ارزش زیادی به لحاظ هنری و فرهنگی نیز دارند.

صنایع دستی ترمه

ترمه

صنایع دستی ترمه به پارچه‌های گرانبهایی اشاره دارد که از الیاف ظریف و لطیف مانند ابریشم و پشم با طرح‌های اصیل ایرانی مانند انواع بته جقه، گل شاه عباسی، ترنج در رنگ‌های بسیار زیبا و درخشان بافته می‌شوند. ترمه‌های ابریشمی بسیار ارزشمند هستند.

ترمه از هنرهای نفیس صنایع دستی یزد برخاسته است. انواع ترمه رومیزی، روتختی، سجاده، سفره، بقچه و .. را می‌توان نام برد که در طیف وسیعی در بازار ارائه می‌شوند.

ظروف مسی

ظروف مسی از دست‌ساخته‌های بسیار قدیمی در شهرهای اصفهان، زنجان، قزوین و کرمان هستند. فلز مس شکل‌پذیری و چکش‌خواری مطلوبی دارد به همین دلیل انواع ظرف از لیوان و پارچ گرفته تا کاسه و بشقاب و قابلمه در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. ظروف مسی دست‌ساز ارزش زیادی دارند و تقریبا در  همه خانه‌های ایرانی یکی از آنها به چشم می‌خورند.

انواع صنایع دستی در آراهنر

صنایع دستی بخشی از هدیه تبلیغاتی با کیفیت در محصولات مجموعه آراهنر خودنمایی می‌کند. صنایع دستی ساخته شده از گل، ظروف میناکاری، ظروف مسی و .. از جمله این محصولات هستند.

هنرمندان و طراحان گروه آراهنر با ترکیب هنر، خلاقیت و تکنولوژی توانسته‌اند هدایای تبلیغاتی نفیس را برای مشتریان خود تهیه و آماده سازی نمایند.

صاحبان کسب و کار، شرکت‌ها، سازمان‌های دولتی و حتی افراد به سادگی می‌توانند به منظور شناخت و آگاهی از برند و نام و نشان تجاری خود، تقدیر و تجلیل از مشتریان قدیمی، افزایش وفاداری و مشارکت کارمندان و دستیابی به اهداف تبلیغات و بازاریابی خود، با حفظ صرفه‌جویی در هزینه‌ها و همچنین زمان خود از خدمات و محصولات با کیفیت آراهنر استفاده نمایند.

از نکات برجسته خدمات مجموعه آراهنر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عرضه محصولات به صورت عمده و خرده به شرکت‌های کوچک و بزرگ
  • انعطاف‌پذیری، خلاقیت و هنر در طراحی و آماده‌سازی هدایای تبلیغاتی
  • تحویل به موقع محصولات در کمترین زمان ممکن
  • تیم طراحی بسیار خلاق، هنرمند، مجرب و ماهر
  • ارائه هدایای تبلیغاتی در بسته بندی‌های شیک و ممتاز متناسب با سلیقه مشتریان
  • قیمت‌های منصفانه و تخفیف در سفارشات با حجم بالا
  • خدمات پس از فروش مطلوب جهت افزایش رضایت مشتریان

اگر می‌خواهید مشتریان و مخاطبان خود را سورپرایز و خوشحال کنید تا برای مدت زمان زیادی به تجارت با شما بپردازند و وفادار بمانند؛ آراهنر انواع صنایع دستی با کیفیت، مفید و کاربردی را با قیمت‌های مناسب و بسته‌بندی‌های جذاب و رنگارنگ برای شما فراهم نموده است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها