فیزیوتراپی در منزل درمانی موثر و رضایت بخش

فیزیوتراپی در منزل درمانی موثر و رضایت‌بخش

فیزیوتراپی در منزل یکی از اصولی‌ترین رشته‌های توانبخشی به شمار می‌آید و هدف اصلی آن بهبود عملکرد بدن، افزایش دامنه حرکتی، بالا بردن قدرت عضلات، انعطاف‌پذیری عضلات، بهبود کیفیت زندگی، پیشرفت در مهارت‌های راه رفتن و در نتیجه بهبود کلی وضعیت فرد است.

فیزیوتراپی یکی از اصولی‌ترین رشته‌های توانبخشی به شمار می‌آید و هدف اصلی آن بهبود عملکرد بدن، افزایش دامنه حرکتی، بالا بردن قدرت عضلات، انعطاف‌پذیری عضلات، بهبود کیفیت زندگی، پیشرفت در مهارت‌های راه رفتن و در نتیجه بهبود کلی وضعیت فرد است.

Shape1

فیزیوتراپی در منزل

در صورت نیاز فرد فیزیوتراپی در منزل توسط متخصصان خبره نیز انجام می‌شود. فیزیوتراپیست‌های باتجربه تهران با استفاده از علم آناتومی، فیزیولوژی، شناخت بیماری‌ها و تأثیرات ناشی از مشکلات حرکتی، برنامه‌هایی درمانی برای بیماران طراحی می‌کنند. این برنامه‌ها می‌توانند شامل تمرینات درمانی برای بهبود وضعیت حرکتی بیماران، درمان‌های دستی، استفاده از ابزارهای خاص و دستگاه‌های الکتروتراپی و سایر تجهیزات مورد نیاز برای کمک به بهبود بیماران باشند.

فیزیوتراپیست به چه کسی می‌گویند؟

در دانشگاه‌های معتبر جهان، فیزیوتراپی به عنوان یک رشته مجزا و دارای دکترای حرفه‌ای معرفی شده و اساتید آن را به گونه‌ای آموزش می‌دهند که فارغ‌التحصیلان قادر به ارائه خدمات درمانی با حداکثر کیفیت خواهند بود. فیزیوتراپیست‌ها همچنین می‌توانند با متخصصان رشته‌های مختلفی مانند ارتوپد، مغز و اعصاب و تخصص‌های دیگر که نیازمند همکاری و تعامل با رشته فیزیوتراپی هستند، همکاری کنند. این تعامل‌ها ارتقای کیفیت درمانی و بهبود وضعیت بیماران را به دنبال خواهند داشت. فیزیوتراپیست‌های خبره تهران، برترین خدمات را در منزل به افراد درگیر اختلالات حرکتی ارائه می‌کنند و شما در صورت نیاز می‌توانید با متخصصان ما در ارتباط باشید و اطلاعات تکمیلی در زمینه جلسات فیزیوتراپی در منزل را کسب کنید.

چه بیمارانی به فیزیوتراپی در منزل نیاز دارند؟

جلسات فیزیوتراپی در خانه برای بیماران درگیر اختلالات مرتبط به مغز، افراد درگیر بیماری‌های ارتوپدی، به خصوص پس از جراحی‌های سنگین مانند جراحی‌های تعویض مفصل و بیماران تنفسی، بسیار حائز اهمیت است. خدمات تخصصی مرتبط به توانبخشی در منازل سبب بهبود وضعیت افراد بدون نیاز به مراجعه به کلینیک خواهد شد. در ادامه به تعدادی از بیماری‌های شایع مغز و اعصاب، ارتوپدی و تنفسی که نیازمند خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران هستند، اشاره می‌کنیم:

• سکته مغزی

• ضایعات نخاعی

• بیماری‌های مخچه‌ای

• ام اس

• فلج مغزی یا سی پی

فیزیوتراپی در خانه برای این دسته از بیماری‌ها ضروری بوده و می‌تواند بهبودی را تسریع ببخشد. هرچند که شما قادر خواهید بود برای تسریع روند درمان و همچنین راحتی بیمار، حتی برای افراد درگیر بیماری‌های دیگر، درخواست برگزاری جلسات توانبخشی در منزل را داشته باشید، همچنین چنانچه کودک شما درگیر اختلالات عضلانی و حرکتی است؛ برگزاری جلسات فیزیوتراپی در خانه می‌تواند تاثیر بالاتری بر عملکرد وی داشته باشد.

Shape2

برتری‌های فیزیوتراپی در منزل نسبت به کلینیک

انجام فیزیوتراپی در منزل دارای فواید بسیار بالایی بوده که سبب تمایز آن نسبت به جلسات فیزیوتراپی در کلینیک شده است. برخی از این فواید عبارت‌اند از:

۱.آسان بودن برگزاری جلسات: بیماران به راحتی می‌توانند درمان خود را در منزل دریافت کنند.

۲.ایجاد نشدن خستگی ناشی از رفت و آمد به کلینیک: بیماران دیگر نیازمند رفت و آمد به کلینیک‌های درمانی نخواهند بود و قادر هستند تا انرژی خود را برای فیزیوتراپی متمرکز کنند.

۳.آشنایی با تمرینات: بیماران با تمریناتی که باید به تنهایی انجام دهند، بیشتر آشنا خواهند شد و آمادگی بیشتری برای انجام آن در منزل خواهند داشت.

۴.افزایش احساس راحتی بیمار: فیزیوتراپیست‌ها جلسات را به صورت حضوری در منزل بیماران انجام می‌دهند که باعث احساس راحتی بیشتری برای بیمار می‌شود.

۵.کاهش هزینه‌های جانبی: فیزیوتراپی در منزل سبب خواهد شد تا هزینه‌های حمل و نقل کاهش یابد که در شهرهای بزرگ مانند تهران اهمیت بسیار بالایی دارد.

فیزیوتراپی در منزل توسط خانم

ما در مرکز فیزیوتراپی در منزل ایران فیزیو، باتوجه به اهمیت مسائل فرهنگی و مذهبی، به منظور تسهیل در فرآیند درمان و ارتقای رفاه بیماران خانم، امکان اعزام فیزیوتراپیست‌های خانم برای ارائه بازتوانی در منازل را فراهم کرده‌ایم. این اقدام برای بهبود روحیه و افزایش راحتی بیماران خانم بوده و تأثیر قابل ‌ملاحظه‌ای بر سرعت و کیفیت جلسات توانبخشی داشته است.

هزینه‌های به ‌صرفه ‌تر انجام فیزیوتراپی در منزل

عوامل متعددی وجود دارند که تاثیر بالایی بر تعیین هزینه فیزیوتراپی در منزل می‌گذارند؛ چند نمونه از این عوامل مدت زمان هر جلسه فیزیوتراپی، شدت آسیب و وضعیت بیماری، نوع و روش ارائه شده و میزان نیاز به تجهیزات خاص و تعداد اندام‌های درگیر در فرآیند درمان خواهند بود.

به طور کلی، هزینه جلسات فیزیوتراپی درمنزل در بسیاری از موارد با هزینه‌های بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها به یک اندازه است؛ اما هنگامی که این هزینه‌ها را دقیق مورد بررسی قرار می‌دهید، باید هزینه‌های حمل و نقل برای رفت و آمد به مراکز درمانی، همچنین هزینه‌های مرخصی از کار برای همراهی با عزیزانتان را نیز در نظر بگیرید.

به علاوه، استفاده از فیزیوتراپی در خانه، نتایج بهتر و سریع‌تری نسبت به رفت و آمد به کلینیک‌های فیزیوتراپی به ارمغان می‌آورد و همین امر از لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر خواهد بود.

فیزیوتراپی در منزل با لیزر پرتوان

در رشته فیزیوتراپی، لیزر پرتوان یکی از تکنیک‌های مهم استفاده شده است که تحریک بافت‌های عضلانی و تسهیل فرآیند ترمیم آنان را ممکن می‌سازد. این روش، توانایی کمک به بهبود زخم‌ها را دارد و می‌تواند در کاهش درد، التهاب و احتمال تشکیل جای زخم در بدن بیماران مؤثر عمل کند. استفاده از لیزرتراپی توسط فیزیوتراپیست‌ها امری رایج است؛ زیرا این رویکرد می‌تواند به صورت مستقیم و بدون نیاز به جراحی، فرآیند بهبود را تسریع کند.

بهره بردن از لیزر پرتوان فیزیوتراپی، باعث افزایش فعالیت سلول‌ها و بافت‌های مورد نظر خواهد شد. این لیزرهای پرانرژی بهبود فرآیندهای زیستی و بازسازی بافت را تحریک می‌کنند و فرآیندهای شیمیایی در بافت‌های زخمی را تسهیل می‌بخشند.

Shape3

چرا فیزیوتراپی در منزل با ایران فیزیو؟

ایران فیزیو یکی از برترین مجموعه‌های ارائه‌دهنده خدمات درمانی و توانبخشی است. این مرکز درواقع خانه فیزیوتراپیست‌های باتجربه تهران بوده که شما می‌توانید برای اخذ اطلاعات تکمیلی و بهره‌گیری از خدمات تخصصی با متخصصان ما در ارتباط باشید. شما می‌توانید هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب، برای اخذ مشاوره‌های رایگان مرتبط به جلسات درمانی با متخصصان مجموعه تماس حاصل کنید.

شایان ذکر است که جلسات فیزیوتراپی در منزل با بیمه تحت نظر مرکز ایران فیزیو امکان‌پذیر بوده و شما می‌توانید بخشی از هزینه خدمات مورد نیاز خود را از بیمه دریافت کنید.

چه عواملی سبب تمایز ایران فیزیو از دیگر مراکز شده است؟

چند نمونه از عواملی که سبب تمایز مرکز ایران فیزیو از دیگر مراکز شده است، عبارت‌اند از:

• خدمات حرفه‌ای: تیم فیزیوتراپیست‌های «ایران فیزیو» از تجربه بالایی برخوردار هستند؛ شما می‌توانید برای بیماران خانم، فیزیوتراپیست‌های خانم را برای برگزاری جلسات فیزیوتراپی در منزل برگزینید و خیالتان از بابت موارد مذهبی و عقیدتی راحت باشد.

• هزینه به‌ صرفه: هزینه فیزیوتراپی در خانه برای تمام مناطق تهران تقریبا ثابت خواهد بود؛ در صورتی که می‌خواهید از هزینه‌های فیزیوتراپی در منزل تهران مطلع شوید، می‌توانید با ما در ارتباط باشید و اطلاعات مربوطه را دریافت کنید.

• تضمین کیفیت خدمات: ما کیفیت کار و تخصص فیزیوتراپیست‌ها را تضمین می‌کنیم و این ضمانت را به شما می‌دهیم که در صورت رضایت نداشتن از جلسه اول، هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نخواهد شد.

ارائه خدمات مرتبط به فیزیوتراپی در منزل

برگزاری جلسات توانبخشی در منزل سبب می‌شود تا بیمار احساس راحتی بالایی ‌داشته باشد و کیفیت جلسات به حداکثر برسد. برخی از بیمارانی که دچار اختلالات حرکتی حاد هستند، نیازمند دریافت خدمات توانبخشی در منزل خواهند بود. در این شرایط لازم است تا از فیزیوتراپیست‌های باتجربه‌ای کمک بگیریم. ایران فیزیو مرکز ارائه‌دهنده خدمات توانبخشی بوده که کیفیت جلسات درمانی در منزل را تضمین می‌کند.

منبع: https://www.khabaronline.ir

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها