درمان ضد انگل برای سگ و گربه چرا لازم است؟

یکی از بیماری‌هایی که حیوانات خانگی از جمله سگ و گربه را تهدید می‌کند انگل است. انگل‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند؛ اما یک ویژگی بین آنها مشترک است و آن این است که در تمام عمر خود و یا در بخشی از آن، بر روی سطح بدن یک موجود زندگی دیگر زندگی می‌کنند. در واقع انگل‌ها به یک میزبان برای زنده ماندن نیاز دارند تا بتوانند تغذیه شوند و اگر برای درمان آنها اقدام نشود ممکن است باعث بیماری‌های جدی و یا حتی تهدید جان حیوان شوند. درمان ضد انگل برای سگ و گربه بسیار اهمیت دارد تا هرچه سریع‌تر این بیماری‌ها درمان شوند و سگ و گربه به زندگی طبیعی خود بازگردند. انگل‌ها به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند و هرکدام می‌توانند به شکلی متفاوت این حیوانات را درگیر کنند.

انواع انگل در سگ‌ها

انگل‌ها در سگ به دو شکل داخلی و خارجی این حیوانات را هدف قرار می‌دهند. از جمله شایع‌ترین انگل‌های داخلی کرم قلب، کرم‌های روده‌ای، و تک‌یاخته‌ها هستند و از جمله رایج‌ترین انگل‌های خارجی سگ، شپش، کنه، جرب، و کک می‌باشند.

انواع انگل در گربه‌ها

انگل در گربه‌ها نیز به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شود که از جمله انگل‌های داخلی کرم روده‌ای (کرم گرد و کرم نواری) و کرم قلب هستند. از جمله انگل‌های خارجی نیز می‌توان به کنه، کک و جرب اشاره کرد.

بیماری‌های انگلی نیازمند درمان ضد انگل برای سگ و گربه هستند تا هرچه سریع‌تر درمان شوند و جان این حیوانات دوست‌داشتنی را تهدید نکنند. مهم‌ترین نکته در مبارزه با انگل‌ها استفاده از روش‌های پیشگیری انگل است تا از ابتلای سگ و گربه از ابتدای تولد به این بیماری‌ها جلوگیری شود.

ضد انگل برای سگ و گربه چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از ضد انگل برای سگ و گربه بسیار اهمیت دارد. علت اینکه حتماً باید از ضد انگل برای سگ و گربه در سنین پایین و پس از تولد آنها استفاده شود به موارد زیر باز می‌گردد:

  • امکانابتلای بچه‌گربه‌ها و توله‌سگ‌ها به انگل‌ها از طریق مادر و محیط بالا است.
  • بیشتر این حیوانات دارای لاروهای مخفی در بدنشان هستند که می‌توانند به بلوغ رسیده و تخم‌ریزی کنند.

این دو دلیل باعث می‌شود که بچه‌گربه و توله‌سگ‌ها هرچه سریع‌تر برنامه انگل زدایی خود را دریافت کنند؛ هرچند لازم است مادر آنها نیز در برنامه انگل زدایی شرکت داشته باشد.

درمان ضد انگل برای سگ و گربه

از ضد انگل برای سگ و گربه با توجه به سنین آنها به شکل زیر استفاده می‌شود:

  • توله سگ از سن دو هفتگی باید از ضد انگلاستفاده کند و تا سه ماهگی هر سه هفته یک بار باید این درمان تکرار شود.
  • سگ از سن ۳ ماه و بالاتر، باید هر سه ماه از داروی ضد انگل استفاده کند.
  • گربه‌ها از ۶ هفتگی باید از داروی ضد انگل استفاده کنند و هر سه هفته یک بار این برنامه درمانی تا سه‌ماهگی تکرار شود.
  • گربه‌های سه ماه و بالاتر هر سه ماه یکبار باید داروی ضد انگل خود را تکرار کنند.

استفاده از ضد انگل برای سگ و گربه یکی از اقدامات اساسی برای محافظت از سلامت این حیوانات است تا از ابتلای آنها به بیماری‌های انگلی جلوگیری شود. ابتلا به انگل‌ها می‌تواند برای سگ و گربه بسیار دردناک باشد و آنها را دچار مشکلات بسیاری کند. به همین دلیل باید هرچه سریع‌تر برای جلوگیری از ابتلای آنها به این بیماری‌ها، استفاده از ضد انگل‌ها آغاز شود.

خدمات دامپزشکی در کلینیک به ‌صورت حضوری شامل چه مواردی است؟

حیوان خانگی شما ممکن است به هر دلیلی به خدمات دامپزشکی در کلینیک به صورت حضوری نیاز داشته باشد. خدمات دامپزشکی موارد متعددی را شامل می‌شود که افراد می‌توانند برای حفظ سلامت حیوان خود از آنها بهره ببرند. از جمله خدمات دامپزشکی در کلینیک به صورت حضوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معاینه‌های دوره‌ای
  • انجام واکسیناسیون
  • کوتاه کردن موها
  • عقیم سازی سگ و گربه
  • گرفتن ناخن‌ها
  • تمیز کردن گوش
  • تهیه غذای سگ و گربه
  • صدور شناسنامه
  • صدور گواهی سلامت
  • پانسیون نگهداری

خدمات حضوری دامپزشکی در کلینیک

همان‌طور که مشاهده می‌کنید خدمات دامپزشکی در کلینیک به صورت حضوری فقط شامل تشخیص و درمان بیماری‌های حیوانات همچون سگ، گربه و پرنده‌ها و خزنده‌ها نمی‌شود و در واقع در دامپزشکی شما می‌توانید از خدماتی همچون نظافت و بهداشت حیوان و همچنین از مشاوره در مورد نحوه تغذیه حیوان و خرید لوازم موردنیاز برای او بهره ببرید.

امروزه بسیاری از خدمات مرتبط به حیوان‌ها همچون مشاوره در مورد تغذیه یا موارد این چنینی که نیاز به مراجعه حضوری ندارند از طریق مشاوره آنلاین دامپزشکی نیز امکان‌پذیرند؛ اما برای برخی موارد همچون تشخیص بیماری و چکاپ‌ها باید از خدمات دامپزشکی در کلینیک به صورت حضوری استفاده کرد. زمانی که حیوان به بیماری و یا مشکلی مبتلا است مشاوره آنلاین نمی‌تواند جوابگو باشد و حیوان حتماً باید توسط دامپزشک مورد معاینه قرار گیرد تا مشکل او ریشه‌یابی شود و روند درمانش آغاز گردد.

سایت پت آباد چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

امروزه استفاده از امکانات پت‌شاپ‌ها تنها با مراجعه حضوری به این فروشگاه‌ها امکان‌پذیر نیست و خریداران می‌توانند به‌راحتی از امکانات پت‌شاپ‌های آنلاین همچون سایت پت آباد استفاده کنند. سایت پت آباد از جمله پت‌شاپ‌های اینترنتی است که در آن تمام خدمات مربوط به انواع حیوانات همچون سگ، گربه، پرندگان، خزندگان و… به افراد ارائه می‌شود. در سایت پت آباد افراد می‌توانند از امکانات دیگری مانند تهیه غذا، لوازم حیوانات، لوازم‌آرایش و بهداشتی استفاده کنند. همچنین در سایت پت آباد صاحبان حیوانات خانگی می‌توانند از خدمات حضوری دامپزشکی آنلاین و مشاوره آنلاین دامپزشکی بهره ببرند. ارائه خدمات بهداشتی نظیر امور مرتبط با آرایشگاه از دیگر امکاناتی است که در سایت پت آباد ارائه می‌شود و افراد می‌توانند به‌راحتی تمام امور مربوط به حیوان خانگی خود را از طریق سایت پت آباد انجام دهند.

فروشگاه پت آباد

در فروشگاه اینترنتی پت  آباد تنوع بالایی از انواع محصولات باکیفیت و اصالت بالا و همچنین خدماتی همچون خدمات حضوری دامپزشکی و مشاوره آنلاین در اختیار صاحبان  حیوانات خانگی قرار گرفته است تا به‌راحتی بتوانند هر آنچه را که برای حیوان خود نیاز دارند در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت و قیمت دریافت نماید

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها