سفر به نقاط بکر قشم و جزیره هرمز

جزیره‌های قشم و هرمز، با طبیعت خیره کننده و جاذبه‌های بکری که در خود جای داده، یکی از جواهرات پنهان ایران محسوب می‌شوند. نیمه‌ی دوم سال، وقتی گرمای خورشید از تب و تاب افتاده، بهترین زمان برای سفر به مناطق جنوبی ایران می‌باشد. قشم و هرمز در این فصول از سال، با جذابیت های فراوان خود، به مسافران، چشم اندازی دلپذیر از طبیعت و نقاط بکر خود هدیه می‌دهند.

اگر قصد سفر به نقاط بکر جنوب در فصول سرد سال را دارید، بدانید در این برهه‌‌ی زمانی، این مناطق بیشترین حجم مسافر را تجربه می کنند؛ پس اجاره اقامتگاه از قبل، جزو واجبات سفر شما می باشد. هم قدم با هم در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی قشم و هرمز و راهنمایی‌های لازم برای اجاره سوئیت در نقاط بکر قشم و هرمز، خواهیم پرداخت.

نقاط بکر قشم و اجاره سوئیت و اقامتگاه

جزیره قشم، مرواریدی در آغوش خلیج فارس، به عنوان یکی از مقاصد تماشایی و فراموش نشدنی شناخته می‌شود. همزمان با بیان نکات اجاره سوئیت در قشم، بیایید با چندتا از نقاط بکر این جزیره آشنا شویم:

  • درگهان

این شهر از توابع شهرستان قشم است که در بیست کیلومتری غرب قشم قرار دارد. شهرت و محبوبیت عمده درگهان به بازارهای متنوع با جنس‌های باکیفیت و قیمت مناسب آن است. اگر یکی از اهداف برجسته‌ی سفرتان خرید است، بهتر است با اجاره سوئیت در درگهان، چند روزی به این شهر فرصت داده و علاوه بر بازار، به جاهای دیدنی درگهان هم سر بزنید.

جنگل های حرا، در هشت ناحیه تحت محافظت در سواحل خلیج فارس و دریای عمان به چشم می‌آیند. مثل کناره‌های جزیره قشم، بخش‌هایی از چابهار و جنگل نای بند بوشهر. جنگل حرا در قشم، در فاصله سه کیلومتری از درگهان واقع شده است. جنگلی که درختان آن درون آب شور دریا رشد کرده است.در زمان مد، گویی درختان روی سطح دریا شناورند. با قایق می‌توانید سفری جادویی به این جنگل دریایی داشته باشید. اگر جنگل حرا شما را مانند هر بیننده‌ی دیگری مدهوش خود کرد، می توانید با اجاره سوئیت در چابهار یا قشم، جنگل‌های حرای دیگر کشور را هم ببینید.

قلعه پرتغالی ها تا درگهان کمتر از سی دقیقه فاصله دارد. این قلعه از بزرگترین یادگار به جای مانده از دوران استعمار پرتغال به شمار می‌آید. بازدید از این سازه ها شما را به سفری به گذشته دعوت می کند و می توانید از شاهکارهای معماری و دنیایی از رازهای تاریخی و فرهنگی لذت ببرید.

دره ستارگان، درخت انجیر معابد و غار خربس نیز از دیگر نقاط بکری هستند که در فاصله ی کمتر از سی دقیقه ای از درگهان واقع شده اند.

یکی از مزیت های اجاره سوئیت در درگهان این است که شما علاوه بر اینکه به این جاهای دیدنی و نقاط بکر جنوب نزدیک هستید، هزینه ی کمتری برای اجاره اقامتگاه نسبت به قشم می‌پردازید.

  • ساحل زیتون
    نقاط بکر قشم

این ساحل یکی از مجهزترین و زیباترین ساحل های قشم می باشد. علاوه بر آلاچیق های متعدد، فضای سبز چشم نواز و مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، وسایل تفریحی بی شماری نیز دارد. از جمله این تفریحات می شود به کلاب غواصی، جت اسکی، اسکی روی آب، قایق بنانا، پاراگلایدر، شاتل، سینما روباز چهاربعدی و پارک بازی کودکان اشاره کرد.

علاوه بر تمام این موارد ساحل و دریای قشم بسیار تمیز است. پس سوئیت‌هایی که در این منطقه واقع شده اند، می‌توانند گزینه مناسبی برای اجاره اقامتگاه باشند. این نکته را در نظر داشته باشید، این مناطق جزو اقامتگاه های لاکچری قشم محسوب می شوند و هزینه نسبتا بالایی دارند.

  • ساحل سوزا

ساحل سوزا در چهل کیلومتری قشم، در شهری به نام سوزا قرار دارد. این ساحل یکی از محبوب ترین مقصد گردشگران می باشد؛ چراکه نه تنها تمیز و سرسبز است، بلکه امکاناتی از قبیل آلاچیق، پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه و تفریحات آبی را نیز دارد. همچنین بازارچه صنایع دستی در نزدیکی از ساحل وجود دارد که برای خرید یادگاری و سوغاتی، بسیار مناسب می باشد.

برای اقامت در این ساحل، هم می توانید کمپینگ کنید؛ و هم اقامتگاه ساحلی اجاره کنید. برای اجاره ی اقامتگاه، هم اقامتگاه های بوم گردی برای شما فراهم است، و هم امکان اجاره ی سوئیت در قشم یا خود شهر سوزا نیز وجود دارد.

  • روستای سلخ

اگر به دنبال اجاره سوئیت در نقاط بکر جنوب هستید، روستای سلخ را در صدر لیستتان قرار دهید. از آنجایی که این روستا حدود ۷۵ کیلومتر با قشم فاصله دارد، خیلی از گردشگران به سراغ آن نمی‌روند. همین امر باعث شده این روستا و ساحل کماکان بکر بمانند.

مردم این روستا به خاطر عدم رونق کشاورزی، عمدتا به صیادی مشغول هستند. پس اگر از عاشقان غذاهای دریایی هستید، قرار است حسابی از این روستا لذت ببرید.

اگر به سواحل خلوت و آرام علاقه مندید، ساحل سلخ به شما پیشنهاد می شود. اما به دلیل عدم رشد گردشگر در این شهر، امکانات رفاهی کمی برای گردشگران تعبیه گردیده. از این سو پیشنهاد می شود بعد از گردش، برای اجاره سوئیت و اقامت، به قشم یا درگهان بروید.

  • جزایر ناز
    نقاط بکر قشم

بدون اینکه خیس شوید روی آب راه بروید! این جزیره ساحل شنی ندارد و کل ساحل صخره ای می باشد. در مدت زمان جزر آب، باریکه ای از خشکی، جزایر ناز را به جزیره قشم وصل می کند. بنابراین گویی شما در این زمان کوتاه می توانید روی آب دریا راه بروید.

در این جزیره کسی سکونت ندارد و شما بعد از دیدن این جزیره ی بکر، باید آنجا را به مقصد دیگری ترک کنید. می توانید فاصله‌ی ۳۲ کیلومتری پیموده را برگردید و در قشم، سوئیت یا ویلا اجاره کنید. همچنین اگر به بافت بومی و سنتی علاقه مندید، انتخاب اقامتگاه بوم گردی قشم، گزینه مناسبی خواهد بود.

از دیگر نقاط گردشگری قشم می توان به تنگه چاهکوه، غار خربس، غار نمکدان، سد گوران، دره تندیس ها و پارک کروکودیل نیز اشاره کرد.

 اجاره سوئیت و اقامتگاه های هرمز

جزیره هرمز در ۸ کیلومتری بندرعباس واقع گردیده است. سراسر این جزیره پر است از جاذبه های طبیعی و بکری که در کمتر از یک روز می توانید از تمام آن ها بازدید کنید. از آنجا که این جاذبه‌ها طبیعی هستند، هزینه بازدید از آنها رایگان می باشد. از این رو تقریبا تنها هزینه ی اصلی شما اجاره سوئیت در جزیره هرمز خواهد بود. البته در این جزیره برای حفاظت از طبیعت بکر آن، اجازه ورود وسایل نقلیه وجود ندارد و شما برای بازدید، باید موتورهای سه چرخ محلیان را اجاره کنید یا با پای پیاده به کاوشگری در هرمز بپردازید.

اجاره سوئیت در جزیره هرمز تصمیم مناسبی از لحاظ گردشگری می باشد. چراکه جزیره هرمز غنی از هرگونه جاذبه های گردشگری و جاهای بکر است. حال به معرفی چندتا از مشهور ترین جاهای دیدنی هرمز می پردازیم:

  • ساحل سرخ

این ساحل مشهور، به خاطر مواد معدنی و اکسید آهن، دارای خاک سرخ رنگ می باشد. جالب ترین قسمت این خاک سرخ، این است که قابلیت استفاده در غذاهای محلی همچون ماهی، مربا و انواع ترشی به عنوان ادویه و طعم دهنده را نیز دارد. همچنین از این خاک برای ساخت صنایع دستی و در صنعت رنگ سازی نیز استفاده می شود.

اگر به خاک های رنگی علاقه دارید، از دره رنگین کمان و غار الهه نمک هم دیدن کنید. حس زیبایی شناسی شما در این دو مکان اغنا می‌گردد و اگر از طرفداران عکاسی هستید،سیراب خواهید شد. به یاد داشته باشید تحت هیچ عنوان از این جزیره با خود خاک رنگی خارج نکنید؛ بگذارید این مناطق کماکان بکر بمانند و مسبب نابودی خاک این جزیره نشوید.

همچنین شما می توانید به تماشای فرش خاکی هرمز بروید. از خاک های رنگی جزیره مانند خاک سرمه، سرخ، آهک و دیگر خاک های رنگی، با استفاده از نشانه های فرهنگ بومی، نقش هایی از فرشی خاکی طراحی می شود.

  • دره مجسمه ها
    نقاط بکر هرمز

اگر با محلی ها هم سخن شویم، داستان‌های بسیار از دره مجسمه‌ها بازگو می‌کنند. داستان‌هایی که هر کدام روایتگر ظاهر تغییر یافته صخره ها هستند. صخره‌هایی که در اثر هم نشینی با آب و باد دچار فرسایش شده و شکل و شمایل خاصی به خود گرفته اند؛ به طوری که به راحتی می‌توان شکل انواع جانوران اساطیری را در این صخره‌ها مشاهده کرد.

این دره مرموز و خیال انگیز، با سکوت عجیبی که در آن عجین شده، آرامش عمیقی را به شما هدیه می دهد. حتی حضور دست فروشان محلی در این نقطه بکر جنوب، نمی تواند چیزی از آرامش شما را برهم زند.

  • پرتگاه غروب

یکی از آرامش بخش ترین نقاط جزیره هرمز، پرتگاه غروب است. پرتگاهی که می توانید در لحظه به لحظه غروب، با خورشید همراه باشید. زمانی که شما بالای صخره هستید، موج‌ها با خروش به صخره می‌کوبند و نور قرمز و طلایی خورشید کم کم محو می‌شود. این منظره که با سکوت پرتگاه عجین شده، آرامش و لذت عمیقی را به شما ارزانی می‌دارد.

از دیگر نقاط بکر هرمز، می توان به غارهای دریایی، معدن خاک سرخ، ساحل سنگ مرغان و جزیره لارک اشاره کرد.

به منظور سفر به مناطق جنوبی ایران، انتخاب و اجاره اقامتگاه، از جمله ضروریات می باشد. اگر قصد اجاره سوئیت در چابهار، قشم، هرمز و یا سایر نقاط بکر جنوب را دارید، باید از پیش اقدام به رزرو آن کنید. به کمک این مقاله می توانید با توجه به جاهای دیدنی مورد نظرتان، محل اقامت مناسبی پیدا کنید. توصیه می شود مکانی را برای اقامت انتخاب کنید که نسبت به جاهای گردشگری، فاصله‌ زیادی نداشته باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها