۳ راهکار برای گرفتن سریع مهریه از شوهر که باید بدانید!

عقد بین زوجین مسئولیت های مالی بر عهده مرد می‌گذارد که مهم ترین این مسئولیت ها مسئله مهریه است و زوج باید آن را بعد از انعقاد عقد به زوجه بپردازد. مهریه به دو صورت عندالمطالبه و عند الاستطاعه می‌باشد و می‌تواند شامل هرچیزی از جمله سکه، پول، اموال منقول و غیرمنقول باشد، که هرگاه زوجه آن را طلب کند زوج موظف به پرداخت آن می‌باشد. امروزه با توجه به بالا رفتن آمار طلاق، مسئله مهریه به یکی از مسائل پرچالش و پر صحبت بین عموم تبدیل شده است. متاسفانه در برخی از موارد مرد به پرداخت مهریه تن نمی‌دهد و خانم به دنبال راهی برای گرفتن مهریه که از حقوق قانونی اوست می‌گردد. ما در این مقاله قصد داریم ۳ راهکار برای گرفتن سریع مهریه از شوهر را برای شما بازگو کنیم.

گرفتن مهریه چقدر زمان می‌برد؟

مشخص کردن زمان گرفتن مهریه به طور دقیق غیر ممکن است، زیرا که این امر به عوامل متعددی بستگی دارد. ممکن است برای شخصی سه ماه و برای شخصی دیگر سه سال زمان ببرد. در برخی موارد زوجین با هم توافق کرده و اصطلاحا طلاق توافقی می‌گیرند که در این صورت مهریه در سریعترین زمان ممکن وصول شده و صیغه طلاق جاری می‌شود، اما در برخی موارد بعد از درخواست مهریه، مرد ادعای اعسار می‌کند و پرداخت مهریه از سوی مرد قسط بندی می‌شود، در این صورت سال ها طول می‌کشد تا مهریه به خانم به صورت تمام و کمال پرداخت شود.

از این رو زمان گرفتن مهریه و طلاق به عواملی هم چون مقدار مهریه، توان مرد برای پرداخت، نوع طلاق بستگی دارد. بنابراین می‌توان گفت که گرفتن مهریه امری آسان نیست و عوامل مختلفی ممکن است گرفتن مهریه را به تعویق بیندازند. از سوی دیگر زمان حکم دادن قضات به یک شکل نمی‌باشد و با توجه به مسئله هر فرد متفاوت است، برای مثال رای گرفتن مهریه برای زنی که خود زندگی مترک با همسرش را رها کرده با زنی که همسرش او و زندگی مشترک را ترک کرده متفاوت است.

مدارک لازم برای گرفتن مهریه

یکی از راه های وصول مهریه اقدام از طریق اجرای ثبت اسناد و مراجعه به دفتر ازدواج محل انعقاد عقد بین زوجین است. در این صورت مدارک لازم برای گرفتن مهریه شامل موارد زیر میباشد:

  1. مدارک شناسایی
  2. در دست داشتن وکالتنامه در صورتی که اقدام به استخدام وکیل کرده باشید
  3. عقدنامه یا رونوشت از عقدنامه.

در صورتی که عقدنامه مفقود شده باشد یا به هر دلیلی امکان دسترسی به آن را نداشته باشید، می‌توانید از همان دفتر ازدواج که محل ثبت عقد شما بوده است یک رونوشت از عقدنامه خود را دریافت کنید. یکی از مزایای استفاده از روش اقدام از طریق اجرای ثبت اسناد رسمی سرعت گرفتن انجام امور نسبت به دادگاه و دیگری هزینه کمتر در ابتدای امر یعنی هنگام درخواست صدور اجراییه نسبت به دادگاه می‌باشد.

از معایب اقدام برای گرفتن مهریه از طریق اجرای ثبت اسناد رسمی این است که اموال مرد توقیف نشده باشد او را به پرداخت مهریه ملزم نمی‌سازد. در صورتی که مرد اموال خود را فروخته باشد، امکان طرح شکایت فرار از دین وجود نخواهد داشت. به همین توصیه می‌شود برای انجام این امور و اقدام برای درخواست طلاق از طرف زن و گرفتن مهریه از بهترین وکیل اهواز بهره بگیرید.

گرفتن مهریه چقدر زمان میبرد؟

سریع ترین روش برای گرفتن مهریه کدام است؟

یکی از حقوقی که زن پس از عقد مالک آن می‌شود مهریه است، اگر خانمی به هر دلیلی قصد دارد مهریه خود را در کوتاه ترین زمان ممکن وصول کند، سه روش قانونی برای این کار وجود دارد که می‌تواند با توجه به شرایطی که در آن قرار دارد، یکی از این سه روش را انتخاب کرده و از طریق آن مهریه خود را وصول کند.

درخواست توقیف اموال زوج: بعد از درخواست مطالبه مهریه ممکن است مرد دست به فروش یا منتقل کردن دارایی های خود به نام دیگران بزند و خانم نتواند مهریه خود را از او بگیرد و یا برای گرفتن مهریه خود از مرد دچار مشکل شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل خانم می‌تواند درخواست توقیف اموال زوج را بدهد که طی این درخواست با استناد به ماده ۱۱۷ قانون آیین دادرسی مدنی، اموال زوج توسط دادگاه توقیف می‌شود.

مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت: یکی دیگر از سریع ترین راه های گرفتن طلاق و مهریه  مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت می ‌باشد که در این روش زوجه می‌تواند با همراه داشتن مدارک شناسایی و اصل عقدنامه خود به دفتر ازدواجی که صیغه عقد زوجین در آن جا جاری شده است مراجعه نموده و درخواست صدور اجرائیه برای وصول تمام یا قسمتی از مهریه خود را نماید.

وصول مهریه از طریق ممنوع الخروج کردن مرد: این روش هم می‌تواند به عنوان یکی از سریع ترین راه گرفتن مهریه و طلاق از مرد باشد، به این صورت که اگر مرد قصد خروج از کشور را داشته باشد، خانم می‌تواند برای وصول مهریه او را ممنوع الخروج نماید. اگر مرد به هر دلیلی حتی کار ضروری قصد خروج از کشور را داشته باشد موظف است ابتدا مهریه خانم را پرداخت کند و بعد از لغو حکم ممنوع الخروجی، امکان خروج از کشور را خواهد داشت.

سوالات قاضی در دادگاه مهریه چه سوالاتی می‌باشد؟

اقدام برای گرفتن مهریه و طلاق از سمت خانم نیازمند شناخت قوانین و احکام این مسئله می‌باشد. این مسئله دارای موضوعات و مسائل ریزتر و مهم تری در دل خود می‌باشد که آگاهی پیدا کردن از آن ها و  حل مشکلات این چنینی قطعا برای افراد عادی جامعه دشوار و زمانبر است. بهره بردن و استفاده از بهترین وکیل مهریه در اهواز می تواند کمک فراوانی به شما داشته باشد. وکیل خانواده اهواز که تجربه کافی در این زمینه داشته باشد می‌تواند کمک فراوانی به افراد بکند.

از جمله دشواری های این امر پاسخ دادن به سوالات قاضی در دادگاه مهریه و ارائه مدارک معتبر و قابل استناد به اوست که قطعا انجام این کار برای وکلای با تجربه و متخصص این امر کاری بسیار سهل و آسان می‌باشد. از جمله سوالاتی که قضات در جلسات دادگاه مربوط به مهریه مطرح می‌کنند در رابطه با علت طلاق از طرف زن و شرایط وصول مهریه از سمت مرد می‌باشد. پاسخ دادن به اینگونه سوالات باید با استفاده از دلیل و مدرک قابل استناد بوده تا بتوان با استفاده از آن ها ثابت کرد که حقی از افراد ضایع شده و یا شرط و شروطی به درستی اجرا نشده است و به همین دلایل خانم اقدام به درخواست مهریه و طلاق نموده است

معمولا اولین سوالات قضات، پرسش هایی درباره ازدواج زوجین و اطلاعاتی در این باره اعم از سال ازدواج، مدت زمان زندگی مشترک، تعداد فرزند یا فرزندان می‌باشد. پس از آن نوبت به سوالات اساسی تر هم چون علت طلاق می‌باشد. علت پرسش این سوال این است که قاضی با دلایلی که خانم بخاطر آن‌ها اقدام به طلاق و وصول مهریه مشخص شود و اگر اسناد و مدارک معتبری برای اثبات آن وجود دارد، ارائه شود تا وجود ادله محکمه پسند هرچه سریعتر بتواند حکم طلاق را صادر کند.

مدارک لازم برای گرفتن مهریه

یافتن بهترین وکیل خانواده در تهران

امروزه با توجه به بالا رفتن آمار طلاق و افزایش درخواست خانم ها برای گرفتن مهریه در سریع ترین زمان ممکن و دشواری ها و مسائلی که برای انجام این امر وجود دارد  توصیه می‌شود فارغ از شهر و استانی که در آن ساکن  هستید با یک وکیل خانواده  مشورت کنید و بی گدار به آب نزنید.

در حال حاضر  تعداد وکلایی که برای انجام امور مربوط به طلاق و گرفتن مهریه در حال فعالیت هستند بسیار زیاد شده است و برای پیدا کردن وکیل در تهران می‌توان به راحتی با یک جستجوی ساده و یا تحقیقات میدانی و به صورت حضوری، به راحتی یک وکیل خانواده در تهران پیدا کرد اما قطعا یافتن بهترین وکیل طلاق و مهریه در تهران و یا شهرهای دیگر مستلزم تحقیقات بیشتری می‌باشد که قطعا اگر به دنبال گرفتن نتیجه درست و امکان وصول مهریه و طلاق هستید، بهتر است در این امر کوتاهی نکنید و یکی از خبره ترین و با تجربه ترین وکلای خانواده در تهران را برای انجام کارهای خود برگزنید.

نتیجه گیری

با سپاس از شما برای همراهی ما تا انتهای این مقاله باید گفت که با توجه به افزایش آمار طلاق در سال های اخیر در کشور و بالا رفتن درخواست های بانوان برای گرفتن مهریه و طلاق، ما سعی داشتیم تا با ارائه این مطلب به افراد کمک کنیم که مطمئن ترین و سریع ترین روش گرفتن مهریه و طلاق از سوی زن را بیشتر و مفصل تر شرح داده و آن ها را با مراحل انجام و پیش بردن این امر آشنا کنیم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها