طریقه مصرف چای ماچا برای لاغری

چای ماچا دارای مواد غذایی مفیدی است که در کاهش وزن و لاغری نقش بسزایی دارد. چای ماچا به دلیل خواص چربی سوزی و ضد سرطانی که دارد به عنوان یکی از نوشیدنی های پر مصرف در جهان معروف است. البته اگر چای سبز نیز در کاهش وزن موثر است اما جالب است بدانید تاثیر این چای در لاغری و کاهش وزن خیلی بیشتر از چای سبز می باشد.

همان طور که میدانید مردم ژاپن به تغذیه خود اهمیت زیادی می دهند و بیشتر مواد گیاهی را مصرف می کنند که با توجه به این امر می توان بیان کرد که این چای ماچا یکی از نوشیدنی های پر مصرف و مورد علاقه مردم ژاپن است. در واقع یکی از نوشیدنی های سنتی کشور ژاپن چای ماچا است که مصرف این نوشیدنی در این کشور به نسبت سایر کشورها بالاتر است.

چای ماچا تاثیر بسزایی در کاهش وزن و لاغری دارد چرا که نوشیدن یک لیوان چای ماچا برابر است با مصرف ده لیوان چای سبز . بنابراین می توان بیان کرد که چای ماچا در رقابت با دیگر نوشیدنی ها در کاهش وزن و لاغری بسیار موثرتر عمل می کند.  شما می توانید با خرید چای ماچا و در فروشگاه های معتبر از این نوشیدنی بسیار مفید استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد خواص چای ماچا و همچنین طریقه مصرف آن در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

بهترین زمان برای مصرف چای ماچا

شاید در زمان مصرف چای ماچا با این سوال مواجه شوید که در چه زمانی باید چای ماچا را مصرف کنید تا از تاثیرات شگرف آن در لاغری و کاهش وزن بهره مند شوید؟ بهترین زمان برای مصرف چای ماچا در میان وعده های غذایی است. البته به این نکته دقت داشته باشید که اگرچه در بین وعده های غذایی می توان چای ماچا را مصرف کرد اما با معده خالی و کاملا پر به طور یقین نمی توانید از اثرات مثبت آن در لاغری بهره مند شوید.

از طرفی قبل از خواب نیز بهتر است چای ماچا را مصرف نکنید به این دلیل که چای ماچا حاوی کافئین است و موجب اختلالات خواب و بی خوابی در شب می شود.

در بین وعده های غذایی می توانید چای ماچا را همراه با چند عدد خرما و عسل بنوشید و در کوتاهترین زمان اثرات این چای را در لاغری و کم شدن وزن خود ببینید.

طرز مصرف چای ماچا برای لاغری

طریقه مصرف چای ماچا کاری سخت و پیچیده ای نیست که البته به چندین روش می توانید آن را مصرف کنید که البته استفاده از هر کدام از روش مصرف چای ماچا بستگی به سلیقه شما دارد.

.شما می توانید نصف قاشق چایخوری پودر چای ماچا را در یک فنجان آب داغ بریزید و خوب حل کنید تا چای به خوبی کف کند

در روش دوم شما می توانید در یک لیوان آب داغ، مقداری چای ماچا بریزید و خوب بهم بزنید تا حل شود و کف کند که البته باقیمانده لیوان را می توانید شیر اضافه کنید.

در روش بعدی نیز می توانید مقداری از پودر ماچا را در قوری بریزید تا چای بدین شکل دم بکشد.

البته می توانید در یک لیوان آب خنک نیز مقداری از پودر ماچا بریزید و خوب به هم بزنید تا کف کند و با توجه به سلیقه خود به لیوان چای ماچا، عسل، وانیل یا شیر اضافه کنید.

بستگی به سلیقه خودتان دارد که چطور چای ماچا را مصرف کنید البته نکته ای که حائز اهمیت است و دانستن آن اهمیت بالایی دارد این است که بهتر است چای ماچا را در قوری دم نکنید به این دلیل که خواص چای بدین شکل کمتر می شود.

عوارض چای ماچا در لاغری

به طور معمول مصرف هر چیزی حد و اندازه دارد که اگر بیش از نیاز بدن مصرف شود عوارض زیادی را به همراه خواهد داشت. چای ماچا نیز از این قاعده مستثنی نیست بلکه مصرف زیاد آن بیش از نیاز بدن با عوارض زیادی همراه خواهد بود که این عوارض عبارت اند از :

.اختلال در خواب و در نتیجه بی خوابی می شود

.اگر با معده خالی مصرف شود موجب استفراغ در فرد می شود

.سوزش معده را به همراه خواهد داشت

.چای ماچا طبع سردی دارد و طبع متعادل بدن را به هم می زند

.ضربان و تپش قلب در صورت مصرف زیاد آن ایجاد می شود

.موجب بروز مشکلات زیادی در دوران شیردهی و بارداری می شود

.جذب آهن بدن کاهش می یابد

سخن پایانی

چای ماچا در مقابل چای سبز در کاهش وزن و لاغری عملکرد موثرتری دارد و می توان با مصرف درست این نوشیدنی در کوتاهترین زمان به وزن ایده آل برسید. چای ماچا در کاهش وزن و لاغری تاثیر قابل توجهی دارد که البته بهتر است در میان وعده های غذایی با شکم خالی یا کاملا سیر آن را مصرف نکنید. زیاده روی در مصرف چای ماچا موجب بروز برخی از عوارض می شود که بهتر است برای مواجه نشدن با چنین مشکلاتی، از چای ماچا در بهترین زمان و به اندازه استفاده کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها