بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا کدام است؟

موهای زیبا و پرپشت نقش بسیار مهمی در جوانی و شادابی چهره فرد دارند، به همین دلیل بیشتر کسانی که موهای کم پشتی دارند به دنبال راهی برای رفع این مشکل هستند. کاشت مو یکی از بهترین و رایج‌ترین روش‌های رفع ریزش موی سر و کم پشتی موها است، با کمک کاشت مو می‌توانید تراکم موهایتان را افزایش دهید و موهای پرپشت و خوش حالت داشته باشید. اما تراکم موها در کاشت مو چقدر است؟ آیا می‌توان موهایی با بالاترین تراکم کاشت؟
اما برای اینکه بتوانید کاشت مو و تراکم موی سر را کامل درک کنید باید با تراکم مو و نقش مهمی که در بدن دارد بیشتر آشنا شوید. بدین ترتیب درک بهتری از این موضوع خواهید داشت که تراکم مو چقدر در زیبایی چهره و اعتماد به نفس شما تاثیرگذار است.

بیشترین تراکم کاشت موی ممکن چقدر است؟

تراکم مو به تعداد موهای کاشته شده در ناحیه مشخصی از سر گفته می‌شود، هرچه تعداد موها بیشتر باشد تراکم کاشت مو بالاتر است. برای کاشت مو قبل از هر اقدامی پزشک باید بررسی کند که بانک موی شما تا چه اندازه می‌تواند گرافت مو را قبول کند، بدین ترتیب هرچه بانک موی قوی‌تری داشته باشید تعداد بیشتری گرافت مو می‌توانید پیوند بزنید.
در تراکم کاشت موی طبیعی حدود ۱۰۰ هزار فولیکول روی سر وجود دارد، به عبارتی در هر سانتی‌متر از سطح پوست سر حدود ۷۰ تا ۱۰۰ فولیکول مو وجود دارد. تراکم موهای طبیعی بسیار بالا است اما این تراکم در کسانی که دچار ریزش موی سر هستند و مشکل طاسی دارند بسیار کمتر خواهد بود.

کاشت مو با بیشترین تراکم برای همه افراد ممکن نیست و انجام این روش کاشت مو به دو عامل مهم بستگی دارد:

  1. اولین فاکتور مهارت، تجربه، تخصص و تکنیکی است که جراح از آن برای کاشت مو استفاده می‌کند.
  2. ویژگی موها و طاسی سر مراجعه کننده هم از دومین عاملی است که بر کیفیت مو، قدرت فولیکول، تراکم بانک مو، الگوی طاسی تاثیر می‌گذارد.

برای داشتن موهایی با تراکم بالا نباید انتظار داشته باشید که این کار در یک جلسه انجام شود، معمولا در دو الی سه جلسه با فواصل زمانی مشخص انجام خواهد شد.

بهترین روش های کاشت مو با تراکم بالا کدام است؟

روش‌های متعددی برای کاشت مو با تراکم بالا وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین و بهترین روش‌ها اشاره خواهیم کرد:

روش Sut

با استفاده از این روش قدرت تخریب فولیکول‌های مو به حداقل می‌رسد و پزشک سعی می‌کند تا با پانچ لیزری فولیکول‌های مو را جدا و منجمد کند. منجمد شدن فولیکول‌های مو باعث می‌شود تا زمانی که پیوند آن‌ها انجام نشده، فولیکول‌ها سالم بمانند. پزشک زمانی از این روش استفاده می‌کند که به دنبال تراکم بالای موهای کاشته شده باشند.

روش DHI

در این روش کاشت مو برای برداشت فولیکول‌های مو از میکرومتر استفاده می‌کنند. در این روش کاشت مو با تراکم بالا به منظور تسریع فرآیند کاشت از تکنولوژی و تجهیزات مدرنی استفاده می‌کنند. برای اینکه پزشک از زخم‌های عمیق روی سر جلوگیری کند از مدادی به نام ایمپلنتز استفاده می‌کند، روش DHI قادر است تا به ازای هر سانتی‌مترمربع ۹۰ تا ۱۰۰ گرافت مو بکارد. DHI به عنوان یکی از بهترین روش‌های کاشت مو با تراکم بالا شناخته شد ه است.

روش micro fit

یکی دیگر از روش‌های کاشت مو با تراکم بالا میکروفیت است. یک سوزن نوک تیز به قطر ۰.۷ تا ۰.۹ میلی‌متر به قسمت مورد نظر وارد می‌شود، سپس دور فولیکول یک برش ایجاد می‌کند و با کمترین آسیب فولیکول مو را خارج خواهد کرد.

روش super FUE

یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های کاشت موی سر است که از تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های مختلفی در آن استفاده می‌کنند. در این روش پزشک سعی می‌کند با دستگاه گرافت‌های مو را خارج کند و این کار با کمترین آسیب به گرافت مو انجام می‌شود.
معمولا پزشکان با این روش حدود ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ گرافت مو برداشت می‌کنند، Super FUE یکی از بهترین روش‌ها برای کاشت مو با تراکم بالا است.

روش های ترکیبی

این روش‌ها معمولا از ترکیب دو تکنیک اصلی برای کاشت مو(FIT و FUT) استفاده می‌کنند. در این روش پزشک می‌تواند حداقل ۵۰۰۰ گرافت مو را برداشت کند و بیشتر برای کسانی استفاده می‌شود که دچار ریزش شدید موی سر هستند یا با حجم بالایی از طاسی مو مواجه می‌شوند. در روش‌های ترکیبی به دلیل استفاده از دو روش کاشت مو، تراکم موها بالاتر خواهد بود.

عوامل موثر بر ماندگاری کاشت مو با تراکم بالا

با رعایت برخی اصول می‌توانید به ماندگاری موهای کاشته شده و حفظ تراکم‌ آن‌ها کمک کنید، لازمه رعایت این اصول شناخت آن‌ها است که در ادامه به معرفی این عوامل می‌پردازیم:

  • تغذیه را جدی بگیرید: یکی از مهم‌ترین عواملی که بر سلامت پوست و مو تاثیر می‌گذارد تغذیه است، تغذیه سالم و استفاده از موادغذایی ارگانیک موجب رشد موها و تسریع در روند بهبود موها بعد از کاشت مو می‌شود.
  • دست زدن به موها ممنوع: بعد از کاشت مو تا بهبودی کامل زخم‌ها نباید ناحیه کاشت را لمس کنید. دست زدن به موها در روزهای اول کاشت مو علاوه بر اینکه احتمال عفونت را بالا می‌برد موجب خون‌ریزی و آسیب به ریشه‌ها هم می‌شود.
  • تامین ویتامین‌های بدن: ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش بسیار مهم و پر رنگی بر عملکرد بخش‌های مختلف بدن دارند. بهتر است بعد از کاشت مو آزمایش دقیقی انجام دهید و با توجه به نتیجه آزمایش کمبود ویتامین‌های بدن خود را تامین کنید.
  • سبک زندگی سالم: باید سبک زندگی خود را تغییر دهید و از غذاهای فرآوری شده کمتر استفاده کنید و بیشتر مصرف سبزیجات، میوه‌ها، ماهی، گوشت بوقلمون و غیره را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
    هیچگاه ورزش کردن را از برنامه زندگی خود حذف نکنید.
  • نداشتن استرس و اضطراب : استرس و اضطراب یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش موی سر هستند، شاید دیده باشید که بیشتر کسانی دچار ریزش موی سر می‌شوند که استرس و اضطراب بالایی دارند. سعی کنید استرس و اضطراب خود را کاهش دهید، حتی اگر بعد از کاشت مو هم استرس داشته باشید دچار ریزش مو خواهید شد.

جمع بندی

تا سن ۳۵ سالگی حدود دو سوم مردان میزان ریزش موی قابل توجهی را تجربه می‌کنند. این در حالی است که این آمار تا سن ۵۰ سالگی، به ۸۵% می‌رسد، اما تنها مردها درگیر مشکل ریزش مو نیستند. به نقل از کلینیک صدف : در کشور آمریکا، زن‌ها تقریبا نیمی از آمار ریزش موی شدید را تشکیل می‌دهند. با توجه به این آمار، واضح است که خیلی از افراد به دنبال راهی برای حل مشکل ریزش موی خود باشند. از جمله اینکه افراد برای جلوگیری از ریزش موی خود به انواع داروها، قرص‌ها، محلول‌ها و شامپوهای مختلف روی می‌آورند یا از روش‌های خانگی برای درمان ریزش موی خود استفاده می‌کنند. با این وجود یکی از مناسب‌ترین راه‌های بازگرداندن موهای ریخته شده کاشت موی مجدد است. پرپشت شدن مجدد موها به شما کمک می‌کند تا احساس جوانی و زیبایی بیشتری داشته باشید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها