هزینه بازسازی خانه های قدیمی در تهران چقدر است؟

امروزه بازسازی ساختمان، یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار و پرکاربرد و بهترین راه برای افرادی است که قصد تغییر دکوراسیون و طراحی جدید منزل و ساختمان خود را دارند. ولی در این بین هزینه بازسازی منزل، یک دغدغه برای چنین افرادی می‌باشد. در واقع با استفاده از بازسازی منزل، می‌توان آن فضای قدیمی و کوچک را به یک فضای بزرگ، جدید، جذاب و چشمگیر تبدیل کرد و بهترین طراحی و دکور را برای آن فضا انجام داد. با توجه به تمامی این موارد تنها مسئله‌ مهم و اصلی، هزینه‌های مربوط به این بازسازی است.

اغلب افراد به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های بازسازی منزل هستند. فاکتورهای مهم و زیادی در این مورد وجود دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا ابتدا با روند بازسازی ساختمان‌ها به ویژه بازسازی ساختمان‌های قدیمی در تهران با تیم آرین دکور آشنا شویم. سپس فاکتورهای موثر و عوامل مهم در کاهش و یا افزایش هزینه بازسازی منزل را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

هزینه بازسازی خانه های قدیمی

بازسازی ساختمان به چه منظوری است؟

هزینه بازسازی منزل، یکی از موارد مرتبط با بازسازی ساختمان است. در ابتدا باید منظور از بازسازی منزل و یا ساختمان را متوجه شویم. به طور کلی هر ساختمان و یا منزل پس از یک دوره زمان چند ساله و یا مدت زمان طولانی‌تر، فرسوده شده و زیبایی خود را از دست می‌دهد. در این صورت چنین ساختمانی، نیاز به تغییر دارد. اغلب افراد این تغییر را با استفاده از بازسازی ساختمان و منزل انجام می‌دهند. در واقع هر نوع طراحی و دکور جدید و مجدد روی ساختمان‌ها و منازل را بازسازی می‌گویند.

به طور کلی تمام اقداماتی که برای بازسازی منزل انجام می‌‌شود، ماندگاری و دوام ساختمان را افزایش می‌دهد. این بازسازی تنها مختص به ساختمان‌های مسکونی نیست. بلکه بازسازی شامل ساختمان‌های بزرگ تجاری، سازه‌های باستانی، ساختمان‌های بسیار قدیمی و غیره نیز می‌شود. از نظر آرین دکور بازسازی منزل و یا ساختمان، پروژه‌ای است که نیاز به تیم مهندسی حرفه‌ای و با تجربه دارد. یک تیم با سابقه و با تجربه به راحتی می‌تواند با بهترین طرح و ایده، بازسازی منزل را به شکلی عالی انجام دهد. شما برای همکاری با یک تیم با تجربه می توانید به سایت آرین دکور مراجعه فرمایید.

بازسازی خانه های قدیمی در تهران

بازسازی خانه های قدیمی در تهران، یکی از انواع بازسازی منزل و عامل مهم در هزینه بازسازی منزل می‌باشد. در این نوع بازسازی، اصولا، به منطقه و نوع بافت آن توجه بسیار زیادی می‌شود. به طور کلی بازسازی هر منطقه از تهران با یکدیگر متفاوت است. این تفاوت در نوع مرمت، شرایط آن، مراحل بازسازی و هزینه می‌باشد. در واقع بازسازی خانه های قدیمی در تهران، باعث می‌شود بافت و ساختار شهری زیباتر شده و دوام و پایداری آن افزایش یابد. به طور کلی بازسازی خانه‌های قدیمی و یا ساختمان‌های کلنگی در تهران دارای جزئیات بیشتری نسبت به دیگر ساختمان‌ها می‌باشد. در این نوع بازسازی‌ها، ممکن است سیستم لوله کشی، گرمایشی، کف و غیره تعویض شود. در این صورت هزینه بازسازی و زمان انجام آن افزایش پیدا می‌کند.

از نظر آرین دکور، یک شرکت مهندسی با تجربه و حرفه‌ای می‌تواند هزینه‌های بازسازی ساختمان را مدیریت کند و با استفاده از ایده‎های خلاقانه، هزینه‌های غیر ضروری را کاهش دهد. به طور کلی هزینه بازسازی کامل یک ساختمان به طور متوسط ۷ الی ۱۰ میلیون برای هر متر مربع در نظر گرفته می‌شود. این مبلغ شامل موارد زیر می باشد:

  • عایق کاری
  • رنگ آمیزی
  • تاسیسات سرمایشی و گرمایشی
  • تعویض کلیه درب ها و پنجره ها
  • تعویض کامل سیستم برق رسانی
  • تزئینات داخلی از جمله کابینت، کمد دیواری و کلیه کارهای چوبی

در نظر داشته باشید که برای متراژهای با بیش از ۱۵۰ متر مربع این عدد تا ۳۰ درصد با توجه به متریال و حجم کار، کاهش خواهد یافت. البته مبلغ ذکر شده با توجه به شرایط اقتصادی در زمان های مختلف، کاهش یا افزایش پیدا می کند. شما برای اطلاع دقیق از هزینه بازسازی خانه های قدیمی، می توانید به سایت آرین دکور به آدرس www.ariandecor.com مراجعه نمایید.

نحوه بازسازی خانه قدیمی

چه زمان هایی خانه نیاز به بازسازی دارد؟

برای پیدا کردن نیز های خودتان به گونه ای که متوجه باشید قرار است چه کارهایی انجام بدهید و به طور دقیق بتوانید از پس کارهایتان بر بیایید بهتر است جواب این سوال ها را پیدا کنید.

  • هدف شما از بازسازی منزلتان چیست؟
  • قصد اجاره یا فروش ملک خود را دارید؟
  • خانه شما قدیمی است؟
  • به بازسازی خانه به چشم سرمایه گذاری نگاه می کنید؟
  • لوکس بودن برایتان اواویت دارد؟
  • هزینه برای شما مهم هست؟

اگر جواب این سوال ها طوری بود که نیاز ه بازسازی داشتید، بهتر است که این کار را هرچه سریعتر شروع کنید.

عوامل مهم و فاکتورهای موثر در کاهش و یا افزایش هزینه بازسازی منزل در آرین دکور

با توجه به مطالب بخش‌های قبلی، متوجه شدیم که عوامل بسیار زیادی بر هزینه بازسازی منزل و یا ساختمان‌های گوناگون تاثیرگذار هستند. به طور کلی این عوامل هم بر کاهش هزینه بازسازی و هم بر افزایش آن تاثیر می‌گذارند. در واقع برای شروع هر نوع بازسازی، در ابتدا نیاز است تا هزینه‌های آن برآورد شود. بازسازی منزل شامل بخش‌های گوناگون مانند کف، دیوار، اتاق‌ها، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، پذیرایی و غیره می‌باشد. برخی از این عوامل و فاکتورهای مهم شامل موارد زیر می‌شود:

متراژ بازسازی منزل و ساختمان

متراژ منزل و یا ساختمان، از عوامل مهم و اصلی تاثیرگذار بر روی هزینه بازسازی منزل می‌باشد. به طور کلی هر چه متراژ ساختمان بیشتر باشد، هزینه بازسازی نیز افزایش می‌یابد. انتخاب سبک و مدل طراحی نیز وابسته به این عامل است. به این منظور که با انتخاب سبک مدرن، کلاسیک و غیره، ویژگی‌های آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و در نهایت با توجه به ویژگی‌های بررسی شده و متراژ مورد نیاز هزینه بازسازی برآورد خواهد شد.

تعیین قیمت بازسازی خانه

بازسازی سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی از فضاهای بسیار مهمی است که بر هزینه بازسازی منزل تاثیر فراوانی می‌گذارد. به طور کلی سرویس بهداشتی در صورت بازسازی نیاز به تخریب، تعویض لوله کشی آب و فاضلاب، نصب سرامیک و کاشی جدید، خرید شیرآلات و نصب آن‌ها، عایق بندی، گچ کاری و برق کشی دارد. تمام متریال خریداری شده و نصب آن‌ها هزینه بازسازی را افزایش می‌دهد. البته می‌توان با ایده‌های گوناگون و انتخاب متریال مناسب، در هزینه‌های اضافی صرفه جویی کرد.

بازسازی فضای آشپزخانه

در هزینه بازسازی منزل عامل و فاکتور دیگری که بسیار مهم است، آشپزخانه می‌باشد. در واقع برای بازسازی فضای آشپزخانه، نیاز به تعویض کاشی بین کابینت، تغییر کابینت‌ها بر اساس سبک مورد نظر، سرامیک کف، سینک ظرفشویی، گچ کاری سقف، شیرآلات آشپزخانه و غیره است. تمامی این موارد بر اساس متریالی که انتخاب می‌شود، هزینه بازسازی را افزایش می‌دهد. البته در برخی موارد با تعمیر این تجهیزات می‌توان در هزینه‌های بازسازی مدیریت و صرفه جویی کرد.

چه عواملی در تعیین قیمت بازسازی خانه موثرند؟

بازسازی خانه مثل تمامی پروسه های دیگر دارای عرفی است. اما شما با درخواست های متریال هایی که از تیم آرین دکور می کنید در قیمت نهایی شما تاثیراتی می گذارد.

به طور مثال در آشپزخانه قیمت های هر مدل کابینت فرق دارد و صد در صد شما خودتان انتخاب می کنید که چه متریالی مورد پسندتان است.

البته برای پایین آوردن هزینه های مصرفی می توانید در قدم اول تعمیر را در نظر بگیرید. یا می توان با استفاده از وسایل دست دوم و کارکرده هزینه را به صورت چشمگیری کاهش داد.

اما این راه حل ها برای دسته ای از کار ها است برای مثال ما نمی توانیم برای لوله کشی و برق کشی و حتی زیر سازی از وسایل دست دوم استفاده کنیم. این کار هم باعث پایین امدن سطح کیفی بازسازی منزل می شود هم می توانند در آینده ای نزدیک شما را به مشکل بی اندازد.

فاکتورهای مهم دیگر در کاهش و افزایش هزینه بازسازی منزل

به طور کلی فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که بر هزینه بازسازی منزل تاثیرگذار می‌باشند. یکی دیگر از این عوامل و فاکتورها بازسازی داخلی منزل است که شامل برداشتن دیوار، شومینه، نقاشی دیوار و یا کاغذ دیواری، تغییر کف، گچ کاری سقف و غیره می‌باشد. موارد بیان شده، در هزینه بازسازی تاثیر فراوانی می‌گذارند. عامل دیگر دستمزد پیمانکار و کارگران ساختمان است که کارفرما باید از ابتدای کار با شرکت مورد نظر به توافق برسد. در برخی موارد عامل تغییر فصل نیز بر روی هزینه‌های بازسازی تاثیر می‌گذارد. به این صورت که در فصل سرد سال قیمت ایزوگام، عایق بندی و نقاشی بسیار بیشتر است و به همین منظور ممکن است باعث افزایش هزینه بازسازی منزل شود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها