پلمپ محصولات دارویی غذایی بهداشتی با دستگاه سیل القایی

در سال‌های اخیر تولید دستگاه‌های مختلف برای پیشبرد هرچه سریعتر فرایندهای صنعتی با گسترش قابل توجهی رو‌به‌رو شده است. یکی از این دستگاه‌ها، دستگاه پلمپ سیل القایی است که کاربرد بسیار مهمی در صنعت دارد. اما وظیفه این دستگاه چیست؟ دستگاه سیل القایی به منظور پلمپ ورق‌های آلومینیومی، روی دهانه بطری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مطلب، به معرفی کامل دستگاه سیل القایی خواهیم پرداخت و درباره ویژگی‌های آن صحبت خواهیم کرد. همچنین در مورد قیمت و خرید این دستگاه اطلاعات مهمی به شما عزیزان ارائه خواهیم داد. پس با ما همراه باشید!

انواع دستگاه پلمپ سیل القایی موجود در شرکت ای‌جی:

  • دستگاه پلمپ سیل القایی AG100
  • دستگاه پلمپ سیل القایی  AG200
  • دستگاه پلمپ سیل القایی AG-B200
  • دستگاه پلمپ سیل القایی AG-130
  • نحوه فعالیت دستگاه پلمپ سیل القایی

برای استفاده از این دستگاه لازم است که در ابتدا فویل آلومینیومی را درون درب ظرف قرار ‌دهید. سپس مدت زمان لازم عملیات را از قسمت تنظیمات دستگاه با توجه به جنس ظرف و فویل تعیین کنید. پس از آن ظرف محصول خود را زیر سیستم پیچ القایی قرار ‌دهید. در این مرحله در دستگاه یک جریان حرارت گردابی ایجاد می‌شود؛ این حرارت گردابی باعث گرم شدن فویل آلومینیومی شده و موم چسب فویل را ذوب می‌کند و در نهایت به دهانه ظرف می‌چسباند یا به عبارتی آن را سیل می‌کند.

معرفی دستگاه پلمپ سیل القایی

درب بطری‌های مختلف پس از پر شدن باید توسط ورق‌های آلومینیوم پوشانده شود و این عمل به کمک دستگاه‌های پمپ سیل القایی انجام می‌شود. این دستگاه‌ها برای پلمپ ورق‌های آلومینیوم بر روی بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی ساخته شده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. عملکرد سیل القایی به این صورت است که ورقه‌ها یا فویل آلومینیومی را توسط حرارت القا شده، به بطری متصل می‌کند. این روش یک روش فوق‌العاده برای درزبندی یا همان سیل کردن درپوش ظروف به شمار می‌رود.

دستگاه‌های سیل القایی در صنایع گوناگون همچون صنایع شیمیایی، دارویی و غذایی کاربرد داشته و به منظور بسته‌بندی بطری‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی مورد استفاده واقع می‌شوند. سیل کردن ورق‌های آلومینیومی روی دهانه بطری باعث حفظ سلامت و بهداشت محصولات و همچنین نگهداری آسان آنها می‌شود. این دستگاه‌ها در سه نوع دستی، نیمه‌اتوماتیک و اتوماتیک طراحی و تولید می‌شوند که البته استفاده از نوع دستی آنها در مقایسه با سایر مدل‌ها رایج‌تر است.

دلایل استفاده از دستگاه سیل القایی

استفاده از دستگاه سیل القایی به دلایل گوناگونی انجام می‌شود که در این بخش به مهم‌ترین آنها پرداخته‌ایم. نخستین دلیل استفاده از این دستگاه، بسته‌بندی محکم و مقاوم است. این بسته‌بندی از ریختن محصولات جلوگیری کرده و مانع از نفوذ ذرات گرد و خاک به محصول می‌شود. به عبارت دیگر، از محصول مورد نظر در برابر ورود اکسیژن، آلودگی محیط، بخار آب و… محافظت می‌کند. این ویژگی باعث افزایش ماندگاری محصول می‌شود؛ زیرا ورود اکسیژن به ماده، فاسد شدن هرچه زودتر آن را به دنبال خواهد داشت.

دومین دلیل استفاده از این دستگاه، پیشگیری از نشت مواد و حفظ ایمنی محصول است. همانطور که می‌دانید بسته‌بندی مناسب باعث کاهش ریسک آسیب به محصول شده و یک پوشش محافظ برای آن ایجاد می‌کند. به این ترتیب، محصول مورد نظر در برابر صدمات مختلف مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

روش کار دستگاه پلمپ سیل القایی

دستگاه پلمپ سیل القایی ای جی

حالا که با دستگاه سیل القایی و دلایل استفاده از آن به خوبی آشنا شدید، می‌خواهیم درباره کار با این دستگاه صحبت کنیم. شیوه کار با این دستگاه به این صورت است که ابتدا باید فویل یا همان ورق آلومینیومی را روی درب بطری قرار دهید و سپس درب بطری را بر روی بطری ثابت کنید. در مرحله بعد، با استفاده از اشعه الکترومغناطیس، فویل روی دهانه بطری سیل می‌شود. در مرحله آخر نیز باید درب بطری را ببندید.

ممکن است برای شما سوال شود که آیا اشعه الکترومغناطیس باعث آسیب دیدن محتوای ظرف نمی‌شود؟ پاسخ به این سوال منفی است؛ در واقع این اشعه هیچ خطری برای محتویات بطری نداشته و به آن آسیب نمی‌رساند.

نحوه عملکرد دستگاه سیل القایی این گونه است که وقتی ظرف از زیر پیچ القایی عبور می‌کند، فویل آلومینیومی به دلیل جریان‌های گردابی، شروع به ایجاد حرارت می‌کند و این حرارت را به سمت موم چسب می‌فرستد. این گرما باعث ذوب شدن موم شده و در نهایت درپوش را روی ظرف سیل می‌کند.

دستگاه‌های سیل القایی توانایی پلمپ درب بطری در اندازه دهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر را دارند. همچنین برق مصرفی این دستگاه می‌تواند تک‌فاز یا سه‌فاز باشد. جنس دستگاه نیز مطابق با انتخاب خریدار تعیین می‌شود که می‌تواند استیل یا آلومینیومی باشد.

دستگاه سیل القایی یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در صنایع شیمیایی، غذایی و دارویی است که عمل بسته ‌بندی و گذاشتن درپوش روی ظرف مختلف را به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهد. برای خرید یا قیمت دستگاه سیل القایی میتوانید با شرکت بازرگانی ای جی به آدرس اینترنتی ag777.com یا شماره تماس ۰۲۱۴۶۰۹۶۷۲۴ تماس بگیرید.

برای خرید انواع دستگاه سیل القایی به سایت ای جی (https://ag777.com/product/category/18) مراجعه کنید
برای خرید دستگاه سیل القایی مورد نظر خود از کارشناسان AG شعبه تهران و اصفهان مشاوره بگیرید
شعبه تهران: ﺻﺎدﻗﯿﻪ ،ﺑﻠﻮار آﯾﺖ اﻟﻠﻪ ﮐﺎﺷﺎﻧﯽ رو ﺑﻪ روی ﻣﺴﺠﺪ ﻧﻈﺎم ﻣﺎﻓﯽ، ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن اﺗﺮک
تلفن: ۴۶۰۹۶۷۲۴-۰۲۱
شعبه اصفهان : خیابان وحیداول خیابان رودکی بین امام‌زاده محسن و دبیرستان توکل پلاک ۶۲
تلفن: ۹۱۰۱۰۱۱۸-۰۳۱
شرکت بازرگانی AG وارد کننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش ۵ ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از ۱۸ سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها