دامین اتوریتی چیست؟ بهترین روش افزایش اتوریتی

تعداد زیادی وب‌سایت به دنبال رتبه‌بندی بالاتر در گوگل هستند. سازندگان به طور مداوم راهکارهای جدیدی برای بهبود برنامه بازاریابی و رتبه وب‌سایت‌شان ارائه می‌دهند. این تلاش‌ها در واقع به بهبود رتبه شما کمک می‌کنند، اما تنها این‌ها کافی نیستند. هرچند ابزارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند برای پیش‌بینی رتبه وب‌سایت‌ها استفاده شوند، یکی از معیارهای محبوب، متعلق به ماز بوده، که به آن دامین اتوریتی یا اعتبار دامنه می‌گویند. در این مطلب به شرح و معرفی راه‌های افزایش دامین اتوریتی خواهیم پرداخت.

دامین اتوریتی چیست؟

دامین اتوریتی یک امتیاز است که برای پیش‌بینی توانایی یک وب‌سایت برای رتبه‌بندی در صفحات نتایج موتور جستجو به مقیاس یک تا ۱۰۰ توسط Moz استفاده می‌شود. هر چه امتیاز بالاتر باشد، توانایی بهتر وب‌سایت برای رتبه‌بندی خواهد بود. دامین اتوریتی با استفاده از بیش از ۴۰ عامل محاسبه می‌شود که شامل تعداد بک‌لینک‌های شما، کیفیت و ارتباط آن‌ها با محتوای شما، کیفیت محتوا، سیگنال‌های اجتماعی و عملکرد سئو می‌شود. وب‌سایت‌هایی که دارای تعداد زیادی بک‌لینک با کیفیت هستند، مانند ویکی‌پدیا، تمایل به داشتن اعتبار دامنه بالاتری دارند.

یک وب‌سایت با تعداد کم یا هیچ بک‌لینک مرتبطی امتیاز پایین‌تری ممکن است داشته باشد. باید بدانید دامین اتوریتی یک معیار استفاده شده توسط گوگل نیست و بر رتبه‌بندی تأثیر ندارد. اما حتی اگر گوگل از آن به عنوان یک عامل رتبه‌بندی استفاده نکند، اعتبار دامنه همچنان مهم است زیرا هنوز ارتباطی با رتبه شما در نتایج جستجو دارد. حتی اگر این معیار توسط گوگل استفاده نشود، دامین اتوریتی هنوز ابزار بسیار مفیدی برای پیش‌بینی توانایی وب‌سایت شما برای کسب ترافیک ارگانیک از این موتور جستجوی بزرگ است.

پیج اتوریتی چیست؟

اعتبار صفحه یا پیج اتوریتی یک امتیاز است که توسط سایت ماز توسعه داده شده و پیش‌بینی می‌کند که چقدر یک صفحه خاص در نتایج صفحات نتایج موتور جستجو رتبه‌بندی می‌شود. امتیازهای پیج اتوریتی از یک تا ۱۰۰ می‌رود، که امتیازهای بالاتر با توانایی بیشتری در رتبه‌بندی مطابقت دارند. پیج اتوریتی اعتبار هر صفحه را نمایش داده اما دامین اتوریتی امتیاز کل دامین را نمایش می‌دهد.

ماز می‌گوید: ما پیج اتوریتی را بر اساس یک مقیاس لگاریتمی ۱۰۰ امتیازی رتبه می‌دهیم. بنابراین، افزایش امتیاز از ۱۰ به ۲۰ به طور قابل توجهی آسان‌تر از افزایش امتیاز از ۶۰ به ۷۰ است. ما به طور مداوم الگوریتم استفاده شده برای محاسبه صفحه اعتبار را به روز می‌کنیم، بنابراین ممکن است گاهی اوقات تغییراتی در امتیازتان مشاهده کنید.

اسپم اسکور چیست؟

امتیاز اسپم اسکور نشان‌دهنده درصدی است از وب‌سایت‌ها با ویژگی‌های مشابه به وب‌سایتی که شما در حال تحقیق درباره آن هستید. این امتیاز می‌گوید سایت مورد نظر چند درصد به سایت‌های اسپمی شباهت دارد. امتیاز اسپم اسکور بر اساس مدل یادگیری ماشین ماز است که ۲۷ ویژگی مشترک را در میان میلیون‌ها وب‌سایتی که محکوم یا مجاز شده‌اند، شناسایی کرده است.

امتیاز ۱% تا ۳۰% به عنوان یک امتیاز پایین در نظر گرفته می‌شود.

امتیاز ۳۱% تا ۶۰% به عنوان یک امتیاز متوسط در نظر گرفته می‌شود.

امتیاز ۶۱% تا ۱۰۰% به عنوان یک امتیاز بالا در نظر گرفته می‌شود.

بهترین روش افزایش دامین اتوریتی

 

دو راه برای افزایش دامین اتوریتی وجود دارد. اول استفاده از خدمات سایت آذین بلاگ برای افزایش دامین اتوریتی در ۱۴ روز و دوم روش‌های رایگان که در ادامه توضیح خواهیم داد:

ساخت بک لینک قوی‌تر

یکی از مهم‌ترین معیارها بک لینک‌های شماست. برای ساخت یک پروفایل قوی‌تر یا خرید بک لینک، نیاز دارید تا لینک‌های ورودی از وب‌سایت‌های با اعتبار بالا و مرتبط داشته باشید. همچنین سعی کنید از دریافت لینک‌های بد خودداری کنید یا هر گونه لینک با کیفیت پایین را از صفحه خود حذف کنید.

بهینه‌سازی داخلی

سئو داخلی همانند سئو خارجی برای بهبود امتیاز اعتبار دامنه شما مهم است، بنابراین بهینه‌سازی کد‌های داخلی وب‌سایتتان را از برچسب‌های عنوان تا خود محتوا اولویت دهید.

ایجاد محتوای مداوم و با کیفیت

داشتن محتوایی کامل و قابل لینک‌دهی اگر می‌خواهید وب‌سایت‌های معتبر به آن لینک دهند، بسیار حیاتی است. اطمینان حاصل کنید که محتوایی که ایجاد می‌کنید به طور منظم منتشر می‌شود و با مخاطبان هدفتان مرتبط است. علاوه بر این، محتوای شما باید خوب نوشته شده و اطلاعاتی باشد.

دریافت لینک‌های با اعتبار بالا و ترافیک‌زا

حتی اگر به امتیاز اعتبار دامنه به طور کلی توجه نکنید، داشتن لینک‌های از وب‌سایت‌های با اعتبار بالا وب‌سایت شما را مرتبط‌تر می‌کند. داشتن لینک‌هایی که ترافیک را جلب می‌کنند همچنین مرتبطی وب‌سایت شما را در جستجوها تقویت می‌کند که یکی از عواملی است که ممکن است بر رتبه‌بندی شما تأثیر بگذارد. به‌خاطر داشته باشید که همه لینک‌ها یکسان نیستند. برخی از آن‌ها اسپمی هستند و ممکن است از لحاظ ارزش بهایی نداشته باشند.

اگرچه ممکن است جذاب باشد که تمرکز خود را کاملاً بر امتیاز اعتبار دامنه بالاتر بگذارید، به‌یاد داشته باشید که DA تنها یک پیش‌بینی از توانایی رتبه‌بندی وب‌سایت شما است و بنابراین باید به عنوان یک معیار مقایسه‌ای استفاده شود. نباید به عنوان آخرین واژه در رتبه‌بندی‌ها در نظر گرفته شود.

لینک باکیفیت مهم‌تر از لینک بیشتر است

باید از این اطلاعات برای تمرکز بر دریافت لینک‌های با کیفیت و مرتبط که می‌توانند به امتیاز اعتبار دامنه و رتبه‌بندی‌های شما کمک کنند، استفاده کنید. در هر سایت مناسب مانند سایت‌های رپورتاژ آگهی رایگان باید لینک سازی کنید. ایجاد محتوای جذاب و مداوم نظارت بر پروفایل لینک‌های خود نیز روش‌های مفیدی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای افزایش آرگانیک رتبه‌بندی گوگل و ترافیک وب‌سایتتان استفاده کنید. اعتبار دامنه می‌تواند یک معیار بسیار مفید باشد تا وضعیت یک وب‌سایت را نسبت به رقبای مشابه بدانیم، اما دوباره باید تأکید کنیم که این یک عامل رتبه‌بندی برای گوگل نیست.

اتوریتی خوب چیست؟

امتیاز رتبه‌بندی دامنه ماز از ۱ تا ۱۰۰ است که اعداد بزرگتر به معنای احتمال بالاتری از نتایج بهتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو هستند. برای تعیین این معیار، ابزار سئو به کیفیت لینک‌هایی که یک صفحه دریافت می‌کند، توجه می‌کند. اگر یک صفحه دارای بک‌لینک‌هایی از صفحاتی با اعتبار بالا مانند گوگل، ویکی‌پدیا، صفحات دولتی، روزنامه‌های معروف یا مجلات باشد احتمال دارد امتیاز بهتری بگیرد. بسته به نوع صنعت یا ویژگی‌های وب‌سایت، احتمالاً مناسب‌تر است که لینک‌هایی از برخی دیگر بدست آورید. به عنوان مثال، یک مرکز آموزشی ممکن است به دنبال لینک‌هایی از روزنامه‌های ملی، دانشگاه‌ها و مقالات علمی یا سایت‌های دولتی باشد.

از طرف دیگر، یک وب‌سایت کسب‌وکار محلی احتمالاً ترجیح می‌دهد که لینک‌های خود را از روزنامه‌های منطقه‌ای یا مجلات صنعتی دریافت کند، زیرا این بک‌لینک‌ها برای مخاطبان هدف کسب‌وکار ارزشمندتر هستند، حتی اگر اعتبار دامنه بالایی نداشته باشند. بنابراین، تعیین اتوریتی خوب برای هر کسب‌وکار متفاوت است. در نهایت، مهم است که رقبای اصلی خود را تجزیه و تحلیل کرده و نتیجه‌گیری‌هایی را که بر اساس رتبه‌بندی خود و رتبه‌بندی رقبای خود استخراج می‌کنید را مطابق وب‌سایت خود تغییر دهید.

چگونه می‌توان اعتبار دامنه را افزایش داد؟

بیایید این را بپرسیم که چگونه می‌توانید اعتبار دامنه را افزایش دهید و بهتر از رقبا رتبه بگیرید؟ همانطور که گوگل اشاره می‌کند، این فقط درباره تعداد کل لینک‌های وب‌سایت شما یا تعداد کل لینک‌های دامنه نیست، بلکه کیفیت آن‌هاست که مهم است، لینک‌هایی که مرتبط هستند و درک می‌کنند که وب‌سایت شما درباره چه موضوعی است. برای افزایش اتوریتی، چندین نکته را در نظر داشته باشید:

  • قبل از تعداد، کیفیت در اولویت قرار دارد. لینک‌های مرتبط از لینک‌های فراوانی که معنی‌دار نیستند، برتری دارند.
  • لینک‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید و اطمینان حاصل کنید که همه سایت‌های جذاب بصورت فالو هستند.
  • محتوای با کیفیت ایجاد کنید، که به شما کمک می‌کند لینک‌های برگشتی طبیعی‌تری بدست آورید.
  • محتوا را برای مخاطبان هدف خود تولید کنید که ممکن است جذاب باشد و وایرال شود.
  • محتوای قدیمی خود را به روز کنید. به صفحاتی که دارای محتوای غیرفهرست‌شده یا امتیاز اعتبار صفحه پایینی هستند، مراجعه کنید و اطلاعات جدیدی که برای کاربر جالب باشد، اضافه کنید.
  • رقبای خود را شناسایی کرده و خود را با آن‌ها مقایسه کنید. تحلیل کنید که چه چیزهایی انجام می‌دهید یا نمی‌کنید که می‌تواند به شما کمک کند تا دید پذیری وب‌سایتتان را افزایش دهید.
  • بررسی کنید که رقبای اصلی‌تان بک لینک را از کجا می‌گیرند. آیا می‌توانید لینک‌های مشابهی بدست آورید.
  • محتوای وب خود را به یک روش اصیل و منحصر به فرد، از طریق کانال‌های دیگری مانند شبکه‌های اجتماعی یا خبرنامه، گسترش دهید.

ساختن اعتبار دامنه یک استراتژی بلندمدت است. زمان می‌برد و نتایج را فوری نمی‌بینید. با این حال، پیروی از این روش‌ها به شما کمک خواهد کرد تا دید پذیری وب‌سایتتان را در صفحات نتایج موتورهای جستجو افزایش دهید.

نکات و راهنما نهایی

برای داشتن یک برند موفق، نیاز دارید وب‌سایت خود را به حداکثر توان در رتبه‌بندی موتورهای جستجو برسانید. گاهی اوقات، با این حال، واقعاً نمی‌دانید وب‌سایت شما چقدر موفق است. حتی وقتی فکر می‌کنید که همه چیزهای صحیح را انجام داده‌اید، اما هنوز در نتایج جستجو به اندازه‌ای بالا قرار ندارد که امیدوار بوده‌اید. در این صورت، می‌توانید دامین اتوریتی را بررسی کنید تا ببینید وب‌سایت شما به چه شکل واقعاً درک شده است. اعتبار دامنه یک امتیاز رتبه‌بندی موتورهای جستجو است که میزان موفقیت یک وب‌سایت را در نتایج موتورهای جستجو نشان می‌دهد.

به عنوان مثال، فرض کنید یک شرکت اینترنتی را اداره می‌کنید. فقط صحبت کردن درباره محصولات شما کافی نخواهد بود، شما باید لینک‌های ورودی به پست‌های وبلاگ، صفحات محصول و … داشته باشید تا به شما کمک کند امتیاز بیشتری کسب کنید. وب‌سایت‌هایی که هیچ لینک‌های ورودی ندارند معمولاً امتیاز اعتباری حدود یک دارند. یکی از مشکلات سیستم امتیازدهی ماز این است که وقتی یک امتیاز بالا دریافت می‌کنید، بهبود آن سخت‌تر است نسبت به زمانی که امتیاز کمی دارید.

آنچه که اساساً بدان معناست این است که همیشه با وب‌سایت‌هایی که دارای بالاترین اعتبار دامنه هستند مقایسه خواهید شد. این وب‌سایت‌ها مانند آمازون یا ویکی‌پدیا هستند که با آن‌ها رقابت کردن امکان‌پذیر نیست. بنابراین، زمانی که به دنبال افزایش دامین اتوریتی و کسب امتیاز بالا هستید، بهترین کار این است که سعی کنید امتیازی را کسب کنید که از رقبای مستقیم خود بیشتر باشد. یک نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که امتیاز DA یک کسب‌وکار جدید همیشه یک است.

منبع: دامین اتوریتی

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها