آیا خرید بک لینک برای سئو سایت ها ضرر دارد؟

بک لینک جادوی واقعی سئو است. معمولا رقابت سئویی از داخل سایت شروع میشود. همه سعی می کنند تا سایت شرایط ایده آلی از نظر موارد فنی و از نظر محتوایی داشته باشد. تا اینجا میتوان با رقبا رقابت کرد، چرا که همگی هنوز در یک لیگ بازی می کنیم. لیگ بازی در سئو داخلی و محتوا. ولی قضیه زمانی برای ما سخت میشود که رقبا کم کم بازی را عوض می کنند و وارد لیگ بالاتری می شوند. یعنی لیگ بک لینک سازی!

اگر شما صاحب یک سایت هستید حتما موضوع سئو برای شما هم مهم و جذاب است. روشی که میتواند شرکتی را از زمین به آسمان برساند و سیل مشتریان رایگان را روانه سایت شما نماید. اگر هنوز درگیر بازی در لیگ سئو داخلی و محتوا هستید بهتر است نگاهی به رقبا نیز بیاندازید. ممکن است آنها بازی را به لیگ بالاتر کشیده باشند. یعنی لیگ بک لینکی ها. در این صورت متاسفانه اقدامات محتوایی و سئو داخلی شما دیگر اثرات زیادی نخواهد داشت. چرا که گوگل هر بک لینک را یک توصیه میداند و وقتی توصیه های رقبا از سمت سایت های دیگر بیشتر شود طبیعتا گوگل آنها را در جایگاههای بالاتری قرار خواهد داد. در اینجا برای اینکه شما همچنان در بازی بمانید باید به سمت ساخت بک لینک و خرید بک لینک (https://rayatarh.com/seo-services) بروید. اگر رقبا بک لینکهای زیادی داشته باشند دیگر هیچ چاره ای برای شما نمی ماند.

مگر خرید بک لینک مضر نیست؟

وقتی صحبت از خرید بک لینک میشود حساسیت موضوع بالا میرود. چرا که گوگل به وضوح اعلام کرده است که بک لینک باید بصورت طبیعی باشد. یعنی شما باید آنقدر خوب باشید که سایتهای دیگر بدون هماهنگی با شما به سایت شما لینک دهند، ولی عملا این اتفاق نمی افتد و یا بسیار به ندرت اتفاق میافتد. در اینجا اندیشه دریافت بک لینک از روشهای دیگر مطرح می شود. ولی مگر گوگل نگفته است که این کار خلاف قوانین است؟

واقعیت این است که بله گوگل خرید بک لینک را خلاف قوانین میداند ولی حساب بانکی شما را نیز چک نمی کند که بداند آیا شما پولی بابت این بک لینک داده اید یا نه. البته این به این معنی نیست که بی محابا و از هر جایی بک لینک بخریم. بلکه باید تا جای ممکن این بک لینک سازی پولی را با احتیاط انجام دهیم تا طبیعی تر به نظر برسد.

اگر سایت رقبا خود را با ابزارهای بک لینک بررسی کنید احتمالا متوجه دهها، صدها یا هزاران بک لینک می شوید. قطعا درصد زیادی از این بک لینکها بصورت بک لینکهای خریداری شده هستند ولی اگر آن رقبا در رتبه های بالای گوگل هستند، این نشان میدهد که توانسته اند گوگل را قانع کنند که این لینکها طبیعی است.

آیا گوگل واقعا میتواند بک لینک های خریداری شده را شناسایی می کند؟

سوالی که به وجود می آید این است که گوگل چگونه متوجه می شود یک سایت بک لینک را خریداری کرده است؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم تا به صورت کامل روند شناسایی این موضوعات را متوجه شویم.

خرید بک لینک در دسته سئو کلاه سیاه قرار می گیرد و کاملا بر خلاف قوانین شرکت گوگل است، بنابراین گوگل از کارمندان و کارشناسان خود برای شناسایی آن استفاده می کند. الگوریتم های گوگل نیز دائما سایت ها را اسکن می کنند تا این موارد را بیابند.

موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید این است که همانطور که شما در گوگل به دنبال سایت های دارای بک لینک خریدنی می گردید و یکی از آن ها را برای خرید انتخاب می کنید، گوگل و کارکنان آن هم می توانند اینگونه سایت ها را شناسایی کنند و هم فروشنده هم خریدار را جریمه کنند.

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود گوگل بتواند این لینک ها را به طور موثر شناسایی کند، کیفیت پایین و عدم رعایت قوانین سئو در هنگام ایجاد بک لینک است. گوگل ممکن است تشخیص دهد که بک لینک ها با کیفیت پایین و غیر مرتبط با موضوع سایت ممکن است خریداری شده باشند.

انواع روشهای خرید بک لینک

اگر قصد خرید بک لینک داشته باشید بایستی با تحلیل رقبا شروع و سعی کنید شما هم همانند رقبایتان بک لینک داشته باشید. یکی از مرسوم ترین روشهای دریافت بک لینک رپورتاژ است که شما با خرید آن از صاحب سایت درخواست می کنید تا محتوایی در سایت خودشان منتشر کنند و لینک سایت شما را در آن قرار دهند. از روشهای دیگر ساخت یا خرید بک لینک میتوان به خرید بک لینک پروفایلی، بک لینک کامنتی (توصیه نمی شود)، بک لینک شبکه های اجتماعی، سوشیال بوکمارک، بک لینک EDU و … اشاره کرد.

نتیجه گیری:

هرچند خرید بک لینک خلاف قوانین گوگل است ولی وقتی رقبا بازی را وارد سطح بک لینک می کنند ما نیز مجبور هستیم تا وارد پروسه خرید و ساخت بک لینک شویم. برای خرید بک لینک باید توجه زیادی داشت و بی محابا از هر سایتی اقدام به خرید بک لینک نکنیم. یکی از سایتهایی که شما میتوانید با خیال آسوده بک لینک خریداری نمایید سایت رایاطرح است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها