دوج‌کوین چیست؟ از محبوب‌ترین میم‌کوین بازار چه می‌دانید؟ + نحوه خرید از صرافی آنلاین

می‌توان گفت که دوج‌کوین محبوب‌ترین میم‌کوینی است که پس از یک شوخی به‌وجود آمد. لوگوی این ارز دیجیتال برگرفته از سگی با نژاد شیبا اینو است. دو مهندس کامپیوتر به نام بیلی مارکوس و جکسون پالمر با فورک‌ لایت‌کوین، میم‌کوین دوج‌کوین را راه‌اندازی کردند.

از تاریخچه این ارز دیجیتال چه می‌دانید؟ دوج‌کوین دقیقاً چگونه و با چه هدفی ایجاد شد؟ چه مقدار از این توکن در گردش است؟ آیا دوج‌کوین ایمن است؟ در این مقاله پاسخ سؤالات خود را خواهید یافت. همراه ما باشید.

دوج‌کوین چیست؟

دوج‌کوین (DOGE) ارز دیجیتالی است که با کاربرد سیستم پرداختی و به‌عنوان یک شوخی با بیتکوین راه‌اندازی شد. ازاین‌رو، لقب «اولین میم‌کوین» را از آن خود کرد. بیلی مارکوس و جکسون پالمر بنیان‌گذاران این ارز دیجیتال بودند. همه ما می‌دانیم که ایلان ماسک علاقه خاصی به دوج‌کوین دارد و حمایت‌های بسیاری از آن کرده است. نکته قابل‌توجه آن‌که دوج‌کوین نیز همانند بیتکوین از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) بهره‌مند است.

با آن‌که DOGE ‌نوعی میم‌کوین محسوب می‌شود، اما با توجه به رشد دوج‌کوین، جامعه روبه‌پیشرفت آن و حمایت‌های پی‌درپی افراد مشهوری ازجمله ایلان ماسک، کارشناسان آن را به‌عنوان ارزی با آینده روشن در نظر می‌گیرند. ناگفته نماند که افزون‌بر دوج‌کوین، سایر میم‌کوین‌های بازار نیز در میان کاربران از محبوبیت بسیاری برخوردارند.

هدف از خلق دوج‌کوین چه بود؟

ممکن است بپرسید نقشه‌راه دوج‌کوین به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین میم‌کوین‌ها چیست؟ جالب است بدانید وب‌سایت رسمی دوج‌کوین، نقشه‌راه را مفهومی «بیش‌ازحد» تلقی می‌کند که یک شخص یا سازمان آن را صرفاً تعیین می‌کند. بااین‌حال، تیم توسعه‌دهندگان این میم‌کوین بر این باورند که پلتفرم منبع‌باز دوج‌کوین بر اجتماع داخلی خود متمرکز است.

دوج‌کوین برخلاف بسیاری از پروژه‌های موجود در حوزه ارز دیجیتال نقشه‌راه شفافی ندارد و بر اساس اطلاعیه‌های منتشرشده وب‌سایت آن می‌توان گفت که هدف اصلی بنیاد دوج‌کوین، افزایش و بهبود Nodeها و نیز اجتماع آن است. در کل، دوج‌کوین در تلاش است تا به‌ وسیله‌ای تبدیل شود تا تمامی افراد با استفاده از آن بتوانند نقش مهمی را ایفا کنند.

بنیان‌گذاران دوج‌کوین چه کسانی هستند؟

جالب است بدانید که دوج‌کوین در ابتدا تنها یک شوخی بود، اما جدی گرفته شد و حالا به یکی از محبوب‌ترین میم‌کوین‌ها تبدیل شده است. داستان ایجاد دوج‌کوین از یک توییت آغاز شد.

بیلی مارکوس (Billy markus)، یکی از بنیان‌گذاران دوج‌کوین، در توییتی که منتشر کرد نوشته بود که می‌خواهد پروژه‌ای را برای به‌چالش کشیدن بیتکوین راه‌اندازی کند. جکسون پالمر (Jackson Palmer) که آن زمان تحلیل‌گر شرکت ادوبی بود، توییت بیلی مارکوس را دید و با آن موافقت کرد.

پالمر با مارکوس تماس گرفت. آن‌ها درباره پروژه مارکوس صحبت کردند. نتیجه این تماس، ظهور پروژه‌ای جدید به‌ نام دوج‌کوین بود که در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد.

دوج‌کوین چه کاربردهایی دارد؟

حال که با تاریخچه دوج‌کوین، بنیان‌گذاران، هدف و ویژگی‌های آن آشنا شدید، نوبت آن است که با کاربرد آن نیز آشنا شوید. در رابطه با کاربردهای دوج‌کوین باید گفت که همانند روش پرداخت و ابزاری برای خرید می‌توان از آن استفاده کرد. البته از آن‌جایی که عرضه آن نامحدود است، دوج‌کوین به‌عنوان ارز تورمی (Inflationary) محسوب می‌شود و نمی‌توان آن را گزینه‌ مناسبی برای حفظ ارزش سرمایه در نظر گرفت.

امنیت دوج‌کوین چگونه تأمین می‌شود؟

همان‌طور که می‌دانید، دوج‌کوین بر روی شبکه بلاکچین فعالیت دارد و تمام تراکنش‌های آن در شبکه ثبت و تأیید می‌شود. Dogecoin از مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند. بر اساس این مکانیزم، استخراج‌کنندگان برای حل معادلات پیچیده ریاضی برای پردازش تراکنش‌ها و ثبت آن‌ها در بلاکچین دست‌به‌کار می‌شوند.

ماینرها در ازای کار خود، دوج‌کوین پاداش می‌گیرند؛ پاداش خود را می‌توانند نگه دارند یا در بازار بفروشند. ارز دیجیتال دوج‌کوین با استفاده از رمزنگاری ایمن می‌شود. این امر تضمین می‌کند که فقط صاحب مقدار معینی از Dogecoin می‌تواند آن را خرج کند. رمزنگاری همچنین از دست‌کاری در معاملات یا ایجاد توکن‌های جعلی جلوگیری می‌کند.

چه شرکت‌هایی دوج‌کوین را به‌عنوان روش پرداخت پذیرفته‌اند؟

به‌دلیل کارمزدهای پایین تراکنش‌های دوج‌کوین و حمایت‌های مداوم ایلان ماسک، تعدادی از شرکت‌ها با روش پرداخت سنتی به دوج‌کوین روی آورده‌اند. در ادامه فهرستی از نام برخی از این شرکت‌ها را مشاهده می‌کنید. این شرکت‌ها در حال حاضر دوج‌کوین را می‌پذیرند.

  • تسلا (Tesla)
  • ای.ام.سی ثیترز (AMC Theaters)
  • گیم‌استاپ (GameStop)
  • ایر بالتیک (airBaltic)
  • دالاس ماوریکس (Dallas Mavericks)
  • ایزی دی‌.ان.اس (EasyDNS)
  • نیو اگ (Newegg)
  • تویچ (Twitch)

چگونه می‌توانیم دوج‌کوین استخراج کنیم؟

پروتکل دوج‌کوین از چند جهت نسبت به پروتکل اثبات کار بیتکوین متفاوت است. مثلاً، دوج‌کوین از فناوری اسکریپت (Scrypt) استفاده می‌کند. همچنین، ایجاد هر بلوک آن ۱ دقیقه زمان می‌برد و عرضه نامحدود دارد. این امر بدان معنا است که می‌توان به‌صورت نامحدود دوج‌کوین استخراج کرد.

کاربران می‌توانند Dogecoin را به‌صورت انفرادی یا با پیوستن به یک استخر، استخراج کنند. استخراج‌کنندگان دوج‌کوین می‌توانند آن را در سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک یا لینوکس با استفاده از یک GPU استخراج کنند. همچنین، در فرآیند استخراج دوج‌کوین می‌توانید لایت‌کوین نیز استخراج کنید، چراکه فرآیندها ادغام شدند.

چه تعداد دوج‌کوین در گردش است؟

در مجموع، ۱۴۱,۲۷۶,۲۸۶,۳۸۴ واحد دوج‌کوین عرضه شده است که همگی در گردش هستند. جالب است بدانید این ارز دیجیتال از مکانیزم عرضه نامحدود بهره‌مند است. ارزش بازار دوج‌کوین نیز معادل ۸,۶۶۳,۰۳۸,۹۲۸ دلار بوده و از این نظر رتبه نهم را در بازار ارزهای دیجیتال کسب کرده است.

نحوه خرید دوج‌کوین از صرافی آنلاین

اگر پس از مطالعه این مقاله و آشنایی با دوج‌کوین، به خرید آن علاقه‌مند شده‌اید اما نمی‌دانید چگونه و از کجا خرید کنید، نگران نباشید. می‌توانید آش در سریع‌ترین زمان ممکن و با به‌روز‌ترین قیمت‌ها و در اختیار داشتن حداقل ۵۰ هزار تومان، به آسان‌ترین روش ممکن این کار را انجام دهید. برای خرید دوج ‌کوین کلیک کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله، مطرح کردیم که دوج‌کوین اولین و محبوب‌ترین میم‌کوین بازار ارزهای دیجیتال است که تاکنون حمایت افراد مشهوری مانند ایلان ماسک را داشته و از جامعه طرف‌داران وفاداری برخوردار است. این ارز دیجیتال در ابتدا یک شوخی بود که اندکی بعد جدی گرفته شد و حالا می‌بینیم که داستانش به کجا رسیده است. بیلی مارکوس و جکسون پالمر بنیان‌گذاران این ارز دیجیتال هستند که راه‌اندازی آن را تنها با یک توییت آغاز کردند.

همچنین، بررسی کردیم که برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال، دوج‌کوین نقشه‌راه شفافی ندارد و مشخص نیست که دقیقاً چه اهدافی را دنبال می‌کند. از آن‌جایی که دوج‌کوین همانند بیتکوین از مکانیزم الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند، کاربران می‌توانند آن را استخراج کنند. امیدواریم پس از مطالعه این مقاله با دوج‌کوین آشنا شده باشید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها