چگونه به آبیک قزوین برویم؟

یکی از پررونق‌ترین شهرستان‌های استان قزوین، آبیک است. قرار گرفتن این شهرستان در ناحیه شرقی استان قزوین و نزدیک بودن آن به شهرهای تهران و کرج، سبب شده است تا رفت‌وآمد زیادی به آن وجود داشته باشد. امروزه راه‌های زیادی از جمله تهیه بلیط قطار آبیک تهران برای سفر به این شهر وجود دارد و می‌توانید متناسب با شرایط خود، یکی از این راه‌ها را انتخاب کنید. در ادامه، به معرفی و بررسی تمامی راه‌های دسترسی به آبیک خواهیم پرداخت.

دلیل اهمیت آبیک

جدا از موقعیت جغرافیایی آبیک که تاثیر بالایی بر پویایی این شهر دارد، وجود شهرک‌های صنعتی کاسپین یک و دو، سبب شده است تا صنعت آبیک از رونق بالایی برخوردار باشد. کارخانجاتی که در این شهرک‌های صنعتی قرار دارند، علاوه بر این که باعث اشتغال‌زایی زیادی در این شهرستان گشته‌اند، مواد اولیه بسیاری از کارخانه‌های تهران و کرج را نیز تولید کرده و به همین خاطر اهمیت بالایی دارند.

راه‌های دسترسی به آبیک

امروزه به‌‌دلیل توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل، معمولا رفت‌وآمد کردن بین شهرها بسیار آسان‌تر از پیش صورت می‌گیرد. برای دسترسی به آبیک می‌توانید یکی از گزینه‌های استفاده از ماشین شخصی یا استفاده از راه آهن سراسری را انتخاب کنید. در ادامه، جزئیات هر دو روش مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

استفاده از ماشین شخصی

آبیک در کنار آزادراه قزوین کرج قرار گرفته و این امر سبب می‌شود تا سفر به آن توسط ماشین شخصی، چندان دشوار نباشد. اگر قصد داشتید تا از تهران به آبیک بروید، ابتدا باید به سمت کرج حرکت کرده و سپس با قرارگیری در آزادراه کرج قزوین، به آبیک برسید. لازم به ذکر است که تهران و آبیک حدود ۹۴ کیلومتر فاصله دارند و طی کردن این مسیر تقریبا ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید.

رفتن از کرج به آبیک نیز دقیقا مانند رفتن از تهران به آبیک بوده و با حرکت در مسیر آزادراه کرج قزوین، به آبیک خواهید رسید. فاصله کرج تا آبیک تقریبا ۴۲ کیلومتر بوده و پیمودن این مسیر حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

نکته‌ حائز اهمیت در مورد استفاده از ماشین شخصی برای سفر به آبیک، این است که گاهی اوقات آزادراه کرج قزوین دارای ترافیک‌های سنگینی است و این امر می‌تواند مشکل‌زا باشد. معمولا افرادی که می‌خواهند از این طریق به آبیک بروند، در ساعاتی (صبح زود یا نیمه شب) حرکت خود را آغاز می‌کنند که ترافیک کم‌تری وجود داشته باشد.

استفاده از راه آهن سراسری

شاید بتوان آسان‌ترین راه برای سفر به آبیک را استفاده از راه آهن سراسری دانست. آبیک در کنار خط راه آهن تهران – مراغه قرار داشته و به همین دلیل روزانه قطارهای زیادی از ایستگاه این شهر عبور می‌کنند. برای رفتن از تهران به آبیک، می‌توانید به‌راحتی بلیط قطار آبیک تهران را تهیه کرده و در زمان مقرر با حضور در ایستگاه، سفر خود را آغاز کنید. به دلیل کوتاه بودن مسیر، معمولا قطارهای سالنی ۴ ردیفه در این خط رفت‌وآمد می‌کنند و هزینه بلیط نیز نسبت به سایر قطارها بسیار ارزان‌تر است. لازم به ذکر است که رفتن از تهران به آبیک توسط قطار، حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

تمامی جزئیات سفر از کرج به آبیک نیز مانند رفتن از تهران به آبیک است؛ با این تفاوت که کرج به آبیک نزدیک‌تر بوده و فقط ۴۰ دقیقه در مسیر خواهید بود.

آیا می‌توان با استفاده از اتوبوس نیز به آبیک سفر کرد؟

متاسفانه با وجود رونق بسیاری که شهر آبیک دارد، اما هنوز ترمینال مسافربری فعالی نداشته و امکان سفر از طریق اتوبوس وجود ندارد. البته در سال ۱۳۹۷، پروژه ساخت یک ترمینال مسافربری در غرب شهرستان آبیک آغاز شده است اما هنوز وضعیت مشخصی نداشته و فعال نیست.

بهترین راه برای سفر به آبیک کدام است؟

همان‌طور که قبل‌تر نیز گفته شد، انتخاب بهترین راه تا حد زیادی به شرایط شخص بستگی دارد. برای مثال، ساعات حرکت قطارها محدود هستند و نمی‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز از آن‌ها استفاده کنید؛ در حالی که برای استفاده از ماشین شخصی کاملا صاحب اختیار هستید. در نقطه مقابل، سفر با قطار خستگی کم‌تری را در پی داشته و می‌توانید در طول سفر به استراحت بپردازید.

برنامه‌ریزی قطارهایی که از طرف شهرهای تهران و کرج به سمت آبیک می‌روند، به‌نحوی انجام شده است که حداکثر تا ساعت ۱۰ صبح به مقصد می‌رسند. پیشنهاد می‌کنیم که اگر مشکلی با این زمان ندارید، حتما به‌جای استفاده از خودرو شخصی، از راه آهن استفاده کنید. البته ممکن است که تغییراتی در این برنامه ایجاد شوند و به همین خاطر بهتر است تا قبل از تصمیم‌گیری، با مراجعه به وبسایت فلای‌تودی، از جزئیات بلیط‌های تهران آبیک مطلع شوید.

نحوه خرید بلیط قطار از طریق فلای‌تودی

طراحان و مجریان وبسایت فلای‌تودی همواره در تلاش بوده‌اند که محیطی کاربرپسند و ساده را فراهم کنند تا تمامی افراد بتوانند به‌راحتی بلیط مدنظرشان را خریداری کرده و با مشکلی روبه‌رو نشوند. برای تهیه بلیط قطار از طریق فلای‌تودی، پس از مراجعه به صفحه اصلی این وبسایت، گزینه «قطار» را انتخاب کرده و سپس مبدا، مقصد، تاریخ رفت، تعداد مسافر و سایر اطلاعات را وارد کنید. بعد از این می‌توانید با کلیک روی گزینه «جستجو»، تمامی بلیط‌هایی که با شرایط شما سازگاری دارند را مشاهده کرده و بهترین گزینه را از بین آن‌ها انتخاب نمایید.

لازم به ذکر است که در سمت راست، تعدادی فیلتر قرار دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید نتایج جستجو را محدودتر کرده و از بین گزینه‌های کم‌تری انتخاب خود را انجام دهید؛ برای مثال، با تغییر بازه قیمت، می‌توانید در بین بلیط‌های ارزان‌تر جستجو کنید.

سایر خدمات فلای‌تودی

فلای‌تودی بزرگ‌ترین آژانس مسافرتی کشور بوده و روزانه تعداد زیادی از گردشگران از خدمات وبسایت این مجموعه استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که قابلیت‌های فلای‌تودی به خرید بلیط قطار و هواپیما محدود نشده و امکانات دیگری همچون تهیه بیمه مسافرتی، رزرو هتل در سراسر جهان، دریافت ویزا، شرکت در تورهای گردشگری و… نیز برای کاربران این وبسایت فراهم شده‌اند. تجربه طولانی فلای‌تودی در صنعت گردشگری، باعث شده است تا بتواند نه‌تنها بلیط قطار آبیک تهران، بلکه سایر بلیط‌های قطار و هواپیما را با قیمتی نازل برای کاربران خود فراهم کند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها