هزینه ساخت سوله از صفر تا صد

طراحی جدید انبار نیاز به حفاظت از سرمایه گذاری های یک شرکت با ایجاد فضایی امن برای نگهداری کوتاه مدت و بلند مدت مواد و کالا دارد . انبارهای مدرن باید هزینه های سخت، نرم، بلند مدت و مالی را در نظر بگیرند. لطفا برای اطلاع از هزینه ساخت یک سوله ۱۰۰ متری به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ساخت سوله

انتخاب بهترین مصالح هنگام ساخت سوله از صفر تا صد

هنگام طراحی و ساخت سوله جدید، یک صاحب کسب و کار باید با دقت انتخاب مواد را در نظر بگیرد. انتخاب مواد به طور قابل توجهی بر هزینه های طولانی مدت تأثیر می گذارد. امروزه سازندگان اغلب انبارهایی را با دیوارهای شیبدار به شکل بتن عایق (ICF) یا ساختمان فولادی می سازند.

ساخت سوله صفر تا صد

هزینه ساخت یک انبار سوله ۱۰۰ متری صفرتا صد

یک کسب و کار باید چندین هزینه را هنگام تعیین هزینه کلی ساخت یک انبار در نظر بگیرد: هزینه های نرم، سخت، بلند مدت و مالی:

  • هزینه های سخت (آجر و ملات) شامل نیروی کار، مصالح، تجهیزات ساخت و ساز، سایت، محوطه سازی، تاسیسات، سیستم های ایمنی زندگی، سیستم های HVAC، سنگ فرش، درجه بندی، گواهینامه LEED و غیره است.
  • هزینه های نرم شامل مجوز، بیمه، طراحی معماری، مهندسی، مالیات، هزینه های قانونی، مبلمان و تجهیزات متحرک و سایر هزینه هایی است که به هزینه های آجر و ملات مربوط نمی شود.
  • هزینه های بلندمدت شامل آب و برق، تعمیر و نگهداری، ویژگی های کیفیت محیط داخلی و سایر هزینه های روزانه، هفتگی و ماهانه است.
  • هزینه های مالی شامل هزینه های استقراض مرتبط با اخذ وام ساخت و ساز است.

برای سال ها، سازندگان از ساخت انبار فولادی برای قیمت پایین آن استفاده می کردند. با این حال، کسب‌وکارها باید کل هزینه‌های سرمایه و هزینه‌های بلندمدت را قبل از انتخاب فولاد به عنوان انتخاب مواد برای انبار جدید خود در نظر بگیرند. نگران کننده است، بیشتر ساختمان های فولادی فقط ساختار بیرونی را ارائه می دهند. آنها برای یک پوسته کامل به روکش و عایق، اقدامات ضد حریق و روش های محافظت در برابر خوردگی نیاز دارند – که همه اینها به هزینه اضافه می کند.

هزینه اصلی برای ساخت سوله یا  انبار فولادی بین یک میلیون تا ۴ میلیون در هر متر مربع است. محدوده به گزینه های کفپوش بتنی، پیچیدگی سازه ها و پرداخت های منحصر به فرد بستگی دارد. عوامل دیگری که بر قیمت فولاد تأثیر می‌گذارند عبارتند از بلایای طبیعی، اقتصاد جهانی و جو سیاسی. انجمن جهانی فولاد، افزایش مستمر تقاضا را در سرتاسر جهان طرح می‌کند. این را با کاهش انتظاری تولید فولاد ایران ترکیب کنید و سازندگان می توانند انتظار افزایش و نوسان قیمت فولاد در سال ۲۰۲۰ را داشته باشند.

هنگام طراحی یک انبار، عوامل متعددی بر هزینه کل تأثیر می گذارد: نوع ساختمان، لوازم جانبی و سفارشی سازی. به عنوان مثال، قاب، عایق و لوازم جانبی اولیه تقریباً ۴ میلیون در هر متر مربع و پایه های دال بتنی حدود ۶ میلیون در هر فوت مربع هزینه دارند. در مجموع، لوازم جانبی و سفارشی سازی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه اولیه ساختمان را شامل می شود.

مزایای هزینه ساخت انبار دیواری شیب دار قالب بتن عایق (ICF) از صفرتا صد

سازندگان و توسعه دهندگان اغلب ساخت و ساز دیوار کج به بالا با فرم بتن عایق (ICF) را انتخاب می کنند، مانند سیستم خزدار عایق شیب دار آرکا سقف برای انبارها، و سایر سازه هایی که به پنجره های کمی، دیوارهای بلند مستقیم و حداقل نیازهای زیبایی نیاز دارند.

سیستم دیوار شیب دار ICF شامل قرار دادن پانل های شیب عایق در یک قاب چوبی تخت است که به اندازه دیوار است. سپس کارگران قاب را با شش اینچ بتن پر می کنند. پس از عمل آوری، سازندگان پانل را با جرثقیل بالا می برند و آن را به طور موقت با مهاربندهای فولادی محکم می کنند تا زمانی که بتوانند بست های دائمی را در پایه ها، اتصالات پانل و خط سقف جوش دهند.

سازندگان ساخت دیوار کج ICF را انتخاب می کنند زیرا باعث صرفه جویی در هزینه های سخت و طولانی مدت ساخت و داشتن انبار می شود، به خصوص با افزایش متراژ مربع.

  • دیوارهای شیب دار ICF هزینه های سخت ساخت انبار را کاهش می دهد
    • امکان ساخت سریع با حداقل کارگران ماهر را فراهم می کند.
    • هزینه های حمل و نقل مرتبط با ساخت و ساز فولادی را حذف می کند.
    • محفظه ساخت و ساز سازه را فراهم می کند – از سرمایه گذاری یک شرکت در ابزار و سایر مواد از عناصر خارجی محافظت می کند.
  • دیوارهای شیب دار ICF همچنین مزایای طولانی مدت زیادی را ارائه می دهند.
    • قبوض ماهانه آب و برق را کاهش می دهد
    • هزینه های نگهداری را کاهش می دهد
    • صرفه جویی در تعمیر و بازسازی احتمالی پس از یک بلای طبیعی
    • کیفیت محیط داخلی عالی (IEQ) را ارائه می دهد که بهره وری سرنشینان را بهبود می بخشد.

چرا arcasaghf به جای فولاد را برای پروژه ساخت انبار بعدی خود انتخاب کنید؟

هزینه های سخت ساخت انبار شیب دار ICF ممکن است کمی بیشتر از ساخت انبار فولادی پیش ساخته باشد، اما صاحبان مشاغل باید کل هزینه مالکیت ساختمان را در نظر بگیرند. تجزیه و تحلیل کامل نشان می دهد که ساخت انبار شیب دار ICF مزایای اقتصادی قابل توجهی را نسبت به ساخت و ساز فولادی ارائه می دهد.

  • زمان تحویل پروژه را نسبت به ساخت و ساز فولادی تسریع می کند زیرا ساخت فولادی مستلزم نصب روبنا قبل از دیوارها است. برپایی روبناها و دیوارهای ساختمان شیب دار به طور همزمان اتفاق می افتد.
  • فقط از مواد تولید داخل استفاده می کند. ساختمان‌های فولادی به کارخانه‌های فولادسازی و کارخانه‌های تولید وابسته هستند.
  • افزایش و نوسان قیمت فولاد سازندگان را برای برآورد دقیق به چالش می کشد.
  • انبارهای مقاوم در برابر آتش، بادوام و کم مصرف را ایجاد می کند – همه ویژگی هایی که باعث صرفه جویی در خدمات و نگهداری طولانی مدت در مقایسه با ساخت اسکلت فلزی می شود.

نتیجه:

با توجه به اطلاعات ارائه شده در متن، ساخت انبار با استفاده از دیوارهای شیبدار به شکل بتن عایق (ICF) یا ساختمان فولادی می تواند یک گزینه موثر برای حفاظت از سرمایه گذاری های یک شرکت باشد. انتخاب مواد مناسب در ساخت انبار، از جمله مصالح و ساختار، بر هزینه های طولانی مدت و عملکرد مکانیکی ساختمان تأثیر می گذارد. همچنین، هزینه های متنوع شامل هزینه های سخت، نرم، بلند مدت و مالی باید به دقت ارزیابی شوند. در مقایسه با ساختمان فولادی، استفاده از دیوارهای شیبدار ICF می‌تواند هزینه‌های سخت و نرم را بهبود بخشیده و مزایای طولانی‌مدت از جمله کاهش هزینه‌های نگهداری، افزایش کیفیت محیط داخلی و مقاومت در برابر بلایای طبیعی را فراهم آورد. بنابراین، تحلیل جامع هزینه و مزایای ساخت انبار با دیوارهای شیبدار ICF نشان می‌دهد که این روش ممکن است به عنوان یک گزینه بهینه در نظر گرفته شود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها