۱۰ بهترین اسپری تقویتی مو | معرفی بهترین مارک های خارجی

اسپری تقویتی مو از جمله محصولاتی است که معمولاً برای سلامت و بقای فولیکول‌های مو، توسط پزشک تجویز می‌شود. در این راهنمای جامع، انواع اسپری‌ های تقویتی مو، مواد تشکیل دهنده، مزایا و مارک‌های محبوب موجود در بازار را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- اسپری تقویتی مو؛ ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یک محلول موضعی است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش بیشتر تایید شده است. ماینوکسیدیل در دوزهای مختلف معمولاً ۲٪ یا ۵٪ موجود است. این محل با گشاد کردن عروق خونی، منجر به تحریک رشد مو می شود و فاز آناژن (مرحله رشد در چرخه مو) را طولانی تر کرده و فاز تلوژن (مرحله ریزش در چرخه مو) را کوتاه تر می کند.

البته ماینوکسیدیل معمولا به صورت محلول های موضعی (نیازمند قطره چکان) و یا فوم‌ (در قالب قوطی آئروسل) عرضه می شود اما اسپری های حاوی فرمولاسیون ماینوکسیدیل نیز در بازار یافت می شود. از جمله برندهای معروف اسپری تقویتی مو ماینوکسیدیل عبارتند از:

– ماینوکسیدیل روگین (Rogaine): به صورت محلول موضعی و فوم، تولید شده توسط شرکت چند ملیتی جانسون اند جانسون، قیمت نسبتا بالاتر

– ماینوکسیدیل کرکلند (Kirkland): به صورت فوم و محلول، عرضه شده توسط شرکت چند ملیتی کاستکو، قیمت اقتصادی‌تر

– ماینوکسیدیل لیپوگین (Lipogaine): ترکیبی از ماینوکسیدیل و سایر مواد مغذی مو (مانند اسید آزالیک، بیوتین و نیاسین)، مناسب موهای مردان و زنان

– ماینوکسیدیل هیامز (Hims): به صورت اسپری، تولید شده توسط شرکت هیمز اند هرز، قیمت اقتصادی

۲- اسپری تقویت مو بیوتینی

اسپری های تقویتی بیوتینی (یا همان ویتامین B7)، نقش مهمی در متابولیسم سلولی دارند و سلامت پوست، مو و ناخن را تضمین می کنند. اسپری‌های بیوتین حاوی فرم غلیظی از بیوتین هستند و معمولا آن را مستقیماً در تماس با سطح پوست سر استفاده می کنند تا فولیکول‌های مو را تغذیه کرده و ساقه مو تقویت شود. از معروف ترین برندهای اسپری تقویتی مو مبتنی بر بیوتین:

– اسپری تقویتی مو OGX : حاوی بیوتین، کلاژن و پروتئین های هیدرولیز شده گندم؛ کمک به رفع شکنندگی موها و حجم دهندگی

– اسپری تقویتی هاسک (Hask): حاوی ترکیبی از بیوتین، کلاژن و قهوه؛ کمک به افزایش ضخامت موها و رفع شکنندگی ساقه های مو

– اسپری تقویتی مو اولون (Avalon): ترکیبی از بیوتین، پروتئین و عصاره های گیاهی؛ بدون مواد شیمیایی مثل پارابن یا سولفات؛ دارای خواص حجم دهندگی مو و آبرسانی

– اسپری پنتن پرو (Pantene Pro-V): حاوی بیوتین، پنتنول و دیگر عصاره های گیاهی در فرمولاسیون خود؛ بهبود تغذیه مو و تقویت ریشه های مو؛ تولید شده توسط برندهای زیر مجموعه پروکتر اند گمبل

– اسپری نیچرز بونتی (Nature’s Bounty): حاوی ویتامین B7 و عصاره های گیاهی؛ عمدتا به صورت اسپری خوراکی فرموله شده است.

۳- اسپری تقویتی مبتنی بر پپتیدها

پپتیدها در واقع زنجیره هایی از اسیدهای آمینه هستند که در تمام سلول ها و بافت های بدن (به ویژه پوست و مو) یافت می شود. اسپری های تقویتی مبتنی بر پپتید می‌توانند به پوست سر نفوذ کرده و فولیکول های مو را تحریک کنند. در نتیجه میزان تراکم موها بیشتر و ضخامت تارها افزایش می‌یابد. این اسپری ها اغلب حاوی مواد اضافی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها نیز هستند. برخی از برندهای معروف اسپری های مبتنی بر پپتید عبارتند از:

– سرم تقویتی مولتی پپتید اوردینری (Multi Peptide Ordinary): حاوی ترکیبی از پپتیدها و عصاره های گیاهی، کمک به تراکم و رشد بهتر موها، تولید شده توسط شرکت مطرح کانادایی اوردینری

– اسپری و سرم تقویتی رویتا (Revita): حاوی ترکیبی از پپتیدها، بیوتین، کافئین، نیاسینامید و آنتی اکسیدان؛ جهت تقویت فولیکول‌ها و بهبود وضعیت کلی مو؛ تولید شده توسط آزمایشگاه های مشهور DS

– اسپری تقویت مو اوریبه (Oribe): حاوی پپتید و انواع ویتامین ها؛ کمک به تقویت مو، حجم دهندگی و براق کنندگی مو

۴- اسپری های تقویت مو غنی از مواد مغذی

برخی از اسپری های تقویتی با ترکیبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌هایی که برای سلامت مو ضروری هستند، فرموله شده ‌ند. این اسپری های غنی از مواد مغذی ممکن است حاوی موادی مانند ویتامین E، ویتامین C و آنتی اکسیدان‌هایی مانند عصاره چای سبز یا عصاره نخل اره‌ای باشند. از جمله مطرح ترین اسپری‌های مو غنی از مواد مغذی عبارتند از:

– اسپری تقویتی ژاک آندرل (Jacques Andhrel): حاوی ویتامین‌هایی همچون C , B6 و عصاره‌های لوندر، آناگن و… ؛ کمک به تقویت فولیکول ها و جلوگیری از ریزش بیشتر مو؛ به صورت لوسیون، اسپری یا شامپو

– اسپری تقویت مو آودا اینواتی (Aveda Invati): حاوی ترکیبی از مواد گیاهی مانند زردچوبه، جینسینگ، آملا ارگانیک و غیره؛ ضخیم کردن تارهای نازک و طولانی کردن فاز رشد مو؛ از محصولات شرکت مشهور آمریکایی Estée Lauder

دیگر روش های تقویت و ترمیم مو

ما در بالا، ۱۰ اسپری تقویتی مو را معرفی کردیم. با این حال روش های ترمیمی دیگری (از جمله کاشت مو، میکرو اسکالپ سر و پروتز مو) نیز برای اصلاح نواقص ظاهری موها وجود دارد. اگر علاقه مند به آموزش ترمیم و پروتز مو و فعالیت تخصصی در این حرفه هستید، بهترین آموزشگاه های آرایشگری در تهران را به شما پیشنهاد می کنیم:

نتیجه گیریبهترین برندهای اسپری تقویت کننده مو

یکی از جنبه‌های اساسی مراقبت‌های مو، استفاده از داروها و اسپری های تقویتی است. در نظر داشته باشید که شما باید قبل از استفاده از هرگونه اسپری تقویت کننده مو با پزشک متخصص خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که آنها متناسب با نیازهای فردی شما هستند. علاوه بر این، هنگام استفاده از این اسپری‌ها، دستورالعمل‌های سازنده را به دقت دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بدون ایجاد عوارض نامطلوب به دست آورید.

سوالات متداول در مورد اسپری و محلول های تقویت مو:

بهترین اسپری تقویت کننده مو مردانه کدام است؟

با توجه به دلایل ریزش و شکنندگی مو، اسپری‌های تقویتی متفاوتی تجویز می‌شوند؛ با این حال فوم‌های حاوی ماینوکسیدیل ۵ % (مثل برند روگین)، اسپری های تقویت مو مبتنی بر بیوتین (OFX و وچه) و آمینه اسیدها (رویتا)، معمولا پرطرفدارتر هستند.

آیا اسپری تقویت مو ژاک آندرل جلوی ریزش مو را می‌گیرد؟

محصولات ژاک آندرل (اعم از اسپری، سرم و شامپو) برای تقویت فولیکول‌های مو و بهبود گردش خون در پوست سر فرموله شده‌اند و ترکیبات فعال آن به جلوگیری از ریزش موی مردان و زنان کمک می‌کند.

آیا اسپری تقویتی مو اویدرم پالمینکس ضد ریزش است؟

اسپری های اویدرم به ویژه برای کسانی که به ریزش موی ارثی دچار هستند توصیه می‌شود. همچنین، اسپری پالمینکس اویدرم با مهار فعالیت آنزیم ۵ آلفا ردوکتاز به کمک عصاره گیاه سائوپالمتو، به رویش مجدد موها نیز کمک می‌کند.

اسپری تقویتی مو سریتا واقعا تاثیر دارد؟

تونیک سریتا با افزایش اکسیژن رسانی و تغذیه فولیکول‌های مو در افزایش ضخامت موهای در حال رشد و کنترل ریزش مو نقش به سزایی دارد.

اسپری تقویتی مو لدورا حاوی چه موادی است؟

تونیک تقویت کننده لدورا هربال شامل عصاره‌های گیاهی همچون صمغ کتیرا، سدر، روغن بادام شیرین و روغن نارگیل است که با افزایش جریان خون در پوست سر، منجر به تقویت ریشه‌های مو شده و ریزش آن را تا حدودی کنترل می‌کند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها