مراحل ساخت استخر در کردان

یکی از مناطق گردشگری و خوش آب و هوا کردان و کرج می‌باشد که امروزه افراد زیادی به ساخت ویلا و اجرای استخر در در این مناطق می‌پردازند. یکی از المان‌هایی که باعث زیبایی و جذابیت بیشتر فضای محوطه می‌شود ساخت استخر است. استخرها از لحاظ محل قرارگیری و نحوه ساخت با یکدیگر متفاوت هستند. امروزه به دلیل گسترش ویلاسازی اجرای استخر در آن بسیار رواج پیدا کرده است اما ساخت استخر نیاز به رعایت نکات و مراحل مختلفی دارد. اگر می‌خواهید استخری را به اجرا درآورید باید مراحل ساخت استخر در کردان و کرج را طبق استانداردهای مهندسی و قواعد و اصول خاص طی نمایید. با توجه به متریال و مصالح به کار رفته شده در استخر و نحوه ساخت آنها توصیه‌های استاندارد از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت خواهد بود اما به طور کلی تمامی استخرها از یک اصل پیروی می‌کند که ما در این مقاله به تمام مراحل ساخت استخر در کردان و کرج خواهیم پرداخت. علاوه بر دانستن مراحل ساخت باید نکاتی را در اجرای استخر رعایت کنید تا استخری بی‌نقص به اجرا درآورید‌‌‌‌. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با پرداختن به نکات ساخت استخر اطلاعات جامع و کاملی بدست آورید‌.

ساخت استخر در کردان

مراحل ساخت استخر در کردان و کرج

تمام مراحل ساخت استخر باید طبق علوم مهندسی به اجرا درآیند بنابراین برای اجرای مراحل ساخت استخر در کردان و کرج نیازمند تخصص و دانش خاصی است که تمامی نکات و اصول آن به درستی رعایت شوند. به طور کلی مراحل ساخت استخر در کردان و کرج به شرح زیر می‌باشد‌:

انتخاب مکان مناسب ساخت استخر:

اولین قدم برای ساخت استخر انتخاب مکان ساخت آن می‌باشد. مکان که انتخاب می‌کنید تعیین کننده ابعاد و اندازه و طرح کلیه استخر خواهد بود. مکان استخر باید برای تعمیر و نگهداری مناسب باشد و به دور از درختان در نظر گرفته شده باشد تا استخر از برگ‌های درخت پر نشود.

طراحی شکل استخر:

با توجه به زمینی که در مرحله قبل انتخاب کردید لازم است برای ساخت استخر خود یک طراحی در نظر داشته باشید. در طراحی استخر مساحت، شکل ظاهری، عمق، سیستم‌های هایی که در داخل استخر به کار خواهید گرفت و‌‌‌… شخص می‌شوند.

بررسی زمین و علامت گذاری نقشه:

در این مرحله خاک محل استخر را مورد آزمایش قرار می‌دهند تا از جنس خاک برای ساخت استخر اطمینان حاصل کنند. سپس طراحی انجام شده را بر روی زمین نشانه گذاری می‌کنند.

گودبرداری زمین:

زمین ساخت استخر باید مورد بررسی قرار بگیرد تا هیچگونه خطوط برق، لوله کشی و… وجود نداشته باشد. سپس عمقی که در طراحی نقشه استخر در نظر گرفته شده توسط ماشین آلات گودبرداری در این مرحله حفاری می‌شوند. حفاری و گودبرداری زمین استخر بر اساس عمق در نظر گرفته شده در طراحی انجام می‌شود.

آرماتوربندی استخر:

با توجه به فشاری که بر دیواره و کف استخر وارد می‌شود باید کف و دیواره‌های استخر را مقاوم کرد. با استفاده از میلگرد مقاومت و استحکام استخر را از طریق آرماتوربندی افزایش می‌دهند.

لوله کشی استخر:

در این مرحله لوله‌های لازم برای سیستم تصفیه آب استخر و گردش آن نصب می‌شوند. مرحله تاسیسات، لوله کشی و آبرسانی استخر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که به دلیل قرار گرفتن در زیر بخش بتنی امکان عویض قطعات و تعمیر آنها بسیار سخت می‌باشد.

بتن ریزی:

این مرحله در استخرهای بتنی انجام می‌شود به طوری که با استفاده از بتن ریزی دیواره‌ها و کف استخر محکم‌تر و با دوام‌تر می‌شوند. هر چقدر ضخامت کف و دیواره‌ های استخر بیشتر باشد استخر کمتر در معرض ترک قرار می‌گیرد.

آب‌بندی:

بعد از بتن‌ریزی استخر مرحله آب‌بندی به اجرا در می‌آید‌ تا از نشتی در دیواره‌ها و کف استخر جلوگیری شود. در واقع آب بندی به منظور ضد آب کردن و افزایش دوام استخر صورت می‌پذیرد. در نهایت می‌توانید با استفاده از سرامیک‌ها با طرح‌های متنوع و رنگ بندی‌های جذاب بر زیبایی استخر خود بیافزاید‌.

ساخت استخر در کردان

هزینه ساخت استخر در کردان و کرج

یکی از مسائل مهمی که برای ساخت استخر باید به آن پرداخته شود هزینه ساخت استخر در کردان است. برای برآورد کردن دقیق هزینه تک تک مراحل ساخت استخر در کردان و کرج نیاز است تا عوامل متعددی را مورد بررسی قرار دهیم. اولین موردی که باید به آن پرداخته شود ابعاد و اندازه استخر است. هزینه ساخت استخر در ابعاد کوچکتر به مراتب کمتر از یک استخر با ابعاد بزرگتر خواهد بود‌. همچنین با توجه به طراحی نقشه، مصالح و متریال مورد استفاده در ساخت و ساز، ابزار و تاسیسات استخر و… هزینه‌ها متفاوت خواهد بود. تمام مراحل ساخت استخر در کردان و کرج که در این صفحه مورد بررسی قرار دادیم هر کدام هزینه جدایی را برای به اجرا درآمدن در بر خواند داشت. برای مثال هزینه خاکبرداری، هزینه خرید سرامیک، عایق‌بندی، هزینه میلگرد و… با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی با توجه به مواردی که ذکر کردیم هزینه ساخت استخر در کردان و کرج به ازای هر یک متر مربع بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان می‌باشد.

ساخت استخر در کردان

نکات ساخت استخر

اجرای مراحل ساخت استخر در کرج نیاز به رعایت دقیق نکات فنی و اجرایی دارد. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و طراحی‌های بی‌نظیر در فضا امکان ساخت استخر تقریباً در هر ویلایی امکان‌پذیر است. اما برای اینکه مراحل ساخت استخر در کردان و کرج به بهترین شکل به اجرا درآید باید نکات و اصولی را در ساخت آن در نظر بگیرید که در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

  1. اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکته در مراحل ساخت استخر در کردان و کرج استفاده از مصالح و متریال با کیفیت و مقاوم در برابر آب می‌باشد. مصالحی که در ساخت استخر به کار می‌برید باید در مقابل عوامل محیطی و مواد شیمیایی مقاومت خود را حفظ کنند‌.
  2. توجه داشته باشید که در هنگام اجرای مراحل ساخت استخر در کردان و کرج عمق زیادی برای استخر خود ایجاد نکنید. زیرا هرچه عمق استخر بیشتر باشد دیواره‌ها نیاز به تقویت بیشتری دارند بنابراین توصیه می‌کنیم که عمق استخر بیشتر از ۲ متر نباشد.
  3. استفاده از تجهیزات و سیستم برای استخر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است‌ تفاوتی ندارد که استخر شما از چه نوعی باشد در هر صورت تجهیزاتی مانند پمپ، فیلتر انواع سیستم‌های گرمایشی و… باید با بالاترین کیفیت تهیه و اجرا شوند.

سخن پایانی

همانطور که می‌دانید برای به اجرا درآمدن درست و اصولی هر پروژه‌ای نیاز به طی کردن درست هر کدام از مراحل ساخت و اجرای آن است. ساخت استخر نیز مانند پروژه‌های دیگر از این اصل تابعیت می‌کنند. ساخت استخر یک انتخابی جذاب برای ویلای شما می‌تواند باشد. شما می‌توانید با به کارگیری طراحی‌های جدید یک استخر ایده‌آل در ابعاد و اندازه متناسب فضای ویلای خود داشته باشید. با رعایت کردن مراحل ساخت استخر در کردان و کرج می‌توانید یک استخری اصولی و استاندارد شده داشته باشید. ما در این صفحه با پرداختن به مراحل ساخت استخر در کردان و کرج سعی کردیم شما را در اجرای درست و اصولی استخر خود راهنمایی کنیم.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ