چه اقداماتی را می‌توان به عنوان وظایف وکیل ملکی در نظر گرفت؟

پرونده هایی که در حوزه املاک ایجاد می‌شود دارای حساسیت و پیچیدگی خاصی است و وکیل ملکی با توجه با تمام حساسیتی که یک پرونده ممکن است داشته باشد، می‌تواند موکل را به اهداف ملکی خود برساند. وکیل ملکی قبل از منعقد شدن قرارداد از طرف شما کلیه مدارک را بررسی می‌کند و در صورت هرگونه مشکل یا ایراد در اسناد و مدارک به شما توصیه های لازم را خواهد داشت. بنابراین وکیل ملکی مدافع منافع شما در زمینه ملک و املاک می‌باشد و موظف است کلیه اسنادی را که در اختتامیه خرید املاک امضا شده است تهیه و از لحاظ حقوقی بررسی کند. یک وکیل متخصص ملکی باید به تمام آیین و قوانین مربوط به املاک اشراف کامل داشته باشد. بنابراین داشتن تخصص فراوان یکی از ویژگی های بارز یک وکیل قوی ملکی است، زیرا تجربه و تخصص باعث می‌شود که درصد موفقیت بیشتری در محاکم دادگستری داشته باشد.

وکیل ملکی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

از ویژگی های بارز وکیل ملکی مجرب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای تجربه بسیار بالایی باشد و به راحتی بتواند پرونده های مربوط به تقسیم ملک، قلع بنا، تخلیه ملک، رفع تصرف عدوانی، الزام به سند رسمی را پیش ببرد.
  • به علوم مختلف نظیر حقوقی، کیفری، ثبتی و املاک و اراضی تسلط داشته باشد و در واقع یک وکیل ملکی مجرب باید علاوه بر این که پرونده را طبق دیوان عدالت اداری پیش ببرد با اداره حقوقی قوه قضائیه و اساتید برجسته حقوق نیز مشورت داشته باشد.
  • با انواع و اقسام املاک و اراضی آشنایی داشته باشد، زیرا لازم است تا وکیل ملکی بر انواع ملک تسلط داشته باشد تا بتواند پرونده های حقوقی و کیفری انواع املاک را بپذیرد و از موکل خود در دادگاه به خوبی دفاع کند.
  • یک وکیل ملکی موفق کسی است که به خوبی به سخنان موکل خود گوش کند و تمامی مشکلات او را در زمینه املاک و مستغلات رفع کند. یک وکیل متخصص ملکی، موکلان خود را از هرگونه خطر احتمالی که ممکن است از جانب کلاهبرداران آن ها را تهدید کند دور خواهد کرد و آرامش خاطر موکلان خود را فراهم می‌کند.

معیارهای مهم برای انتخاب وکیل ملکی

میزان تجربه وکیل ملکی، یکی از مهم ترین معیارهای تشخیص مجرب بودن وی است. با وجود این که، تمام وکلای دادگستری می‌توانند پرونده های مختلف اعم از کیفری، حقوقی، ملکی، خانواده و غیره را بررسی کرده و وکالت آن ها را به عهده بگیرند، اما داشتن تجربه کافی در زمینه امور املاک و مستغلات و اراضی به یک وکیل ملکی کمک می‌کند تا با قطعیت بیشتری به موفقیت در دعاوی ملکی دست یابد. یک وکیل ملکی خوب، اصولا از پذیرش سایر پرونده های حقوقی اجتناب کرده و تمام تمرکز خود را برای کسب تجربه و مهارت کافی در زمینه دعاوی املاک و مستغلات صرف می‌کند. یکی دیگر از معیارهای مهم برای انتخاب یک وکیل ملکی خوب و مجرب، داشتن دانش حقوقی و تسلط علمی کافی در زمینه ‌های مختلف حقوقی و ثبت امور املاک و مستغلات است. وکیل ملکی شما باید با قوانین و مقررات مربوط به امور املاک و اراضی، آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور، دیوان عدالت اداری، نظریات حقوقی قوه قضاییه و اساتید برجسته حقوق آشنایی کامل داشته باشد. بنابراین، از جمله مواردی که یک وکیل ملکی متخصص باید در آن تجربه کافی داشته باشد می‌توان به رای وحدت رویه، نظریات مشورتی، آرای شعب دیوان عالی کشور، درخواست دعوا، رای دادگاه تجدید نظر و … اشاره کرد.

چرا به وکیل متخصص ملکی نیاز داریم؟

اهمیت داشتن وکیل ملکی در بسیاری از حقوق مالی که ممکن است در آن ضرر یا سود اشخاص جا به جا شود، مشخص خواهد شد. در روند دادرسی و تعیین محدوده حقوق اصحاب دعوا، چگونگی و نحوه طرح دعوا از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. بنابراین برای این که دعوا در روندش دچار مشکلی از قبیل بی تجربگی پیش نیاید لازم است پیگیری امور ملکی خود را به فرد متخصص در این حوزه بسپارید. به طور مثال اگر شخصی ملک دیگری را به تصرف درآورد این کار وکیل متخصص است که تشخیص دهد باید از چه راهی وارد شده که نوع دعوا را دعوای حقوقی تصرف عدوانی یا کیفری را مطرح کند. بنابراین اگر نوع دعوا از تصرف عدوانی بود می‌توانید به بهترین وکیل ملکی که در این زمینه تخصص های لازم را دارد مراجعه نمایید.

هزینه بهترین وکیل ملکی

دعاوی ملکی جهت پیچیدگی هایی که دارند نیازمند تحقیق و بررسی گسترده ای هستند و در اکثر مواقع دوندگی های زیادی را برای افراد به همراه دارد. از همین بابت ممکن است هزینه های مربوط به وکالت  وکیل ملکی تا حدودی زیاد باشد، به همین خاطر ممکن است بسیاری از اشخاصی که با مشکل ملکی مواجه هستند کارهای خود را به وکیل نسپارند و از گرفتن وکیل امتناع کنند. اما لازم است بدانید که اگر چه برای انجام امور ملکی هزینه ای توسط وکیل ملکی گرفته می‌شود اما می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که دعوای پیش آمده در مسیر صحیح خود در حال حرکت است و نتیجه مطلوبی را قرار است به همراه داشته باشد. در مواردی دیده می‌شود که اکثر افراد برای صرفه جویی در هزینه ها شخصا دعاوی ملکی خود را پیگیری می‌نمایند. هرچند به ظاهر ممکن است برداشت کنند که در هزینه ها صرفه جویی کرده اند اما در بعضی مواقع ممکن است به نتیجه ای نرسند و با شکست مواجه شوند و باعث به وجود آمدن هزینه های غیر منتظره دیگر می‌شود.

وکیل ملکی در پرونده های تصرف عدوانی چه نقشی دارد؟

تصرف عدوانی و ممانعت در حق و ایجاد مزاحمت یکی از مسائل دعاوی می‌باشد که از پرونده های بسیار مهم و پر درآمد در زمینه ملکی است که به وکیل نیاز دارد. بنابراین می‌توان گفت که  یکی از پرونده هایی که می‌تواند قدرت و تسلط یک وکیل ملکی را به خوبی نشان دهد، پرونده های مربوط به تصرف عدوانی است که علاوه بر پیچیدگی بالایی که دارند، به راحتی می‌توانند تحت نظر وکیل ملکی مجرب حل و فصل شوند. لازم به ذکر است که تصرف در ملک تسلط قانونی شخص بر روی ملک می‌باشد اما اگر تسلط قانونی فرد بر روی ملک وجود داشته باشد، وکیل ملکی می‌تواند به پرونده رسیدگی کند و شکایتی که از سوی فرد شاکی مطرح شده است را پیگیری کند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها