بازدید از بهترین مکان های کیش

بهترین مکان های کیش

بسیاری از مردم تصور می کنند که باید به یک سفر خارج از کشور و پرهزینه بروند تا لذت گردش در مکان های طبیعی و جاذبه های گردشگری مدرن را درک کنند. اما این تصور درستی نیست! شما می توانید با سفر به مناطق مختلف کشور نیز تجربه گردش روح نواز و لذتبخش را داشته باشید. یکی از این مناطق مناسب جهت گردش و تفریح، جزیره زیبای کیش است. شما با سفر به این جزیره جنوبی کشور می توانید در هزینه ها صرفه جویی کرده و هم از بهترین مکان های کیش دیدن کنید.

ما هم به جهت آشنایی بیشتر مسافران و گردشگران قصد داریم راهنمای جاذبه های توریستی کیش باشیم. اگر تا انتهای مطلب را بخوانید با ویژگی ها و جذابیت های مختلف اماکن تفریحی این جزیره آشنا می شوید.

مجموعه امکانات تفریحی اسکله

اغلب مسافرانی که به جزیره های گوناگون جهت گردشگری و تفریح می روند به دنبال استفاده از تفریحات آبی هستند. شما می توانید در این مجموعه تفریحی اسکله که یکی از بهترین مکان های کیش است از تفریح هایی نظیر: قایق های پدالی، قایق های کف شیشه ای برای مشاهده دنیای زیر آب، قایق های پارویی، سه چرخه های آبی و قایق های ماهیگیری بهره مند شوید.

اگر به قصد استفاده از این امکانات به جزیره کیش می روید بهتر است فصل بهار یا اواخر زمستان را انتخاب کنید زیرا در این مواقع آب و هوای مناسبی برای این تفریحات وجود دارد. این مجموعه تفریحی با چند مجموعه دیگر در جوار آن، مورد علاقه و استقبال بسیاری از گردشگران است.

آکواریوم های کیش مجموعه ای از آبزیان بزرگ و کوچک

یکی از جاذبه های کیش آکواریوم های آن است. آبزیان و ماهی های بزرگ و کوچک از کوسه ها و ماهی های بزرگ گرفته تا ماهی های تزئینی و رنگارنگ در این مجموعه جمع آوری شده است. دو آکواریوم بزرگ و کوچک با حجم های ۵۰ هزار لیتر و ۲۰ هزار لیتر محل نگهداری این جانوران دریایی زیبا و شگفت انگیز است. علاوه بر این دو آکواریوم در قسمت دیگر این مجموعه حیوانات تاکسیدرمی شده وجود دارد که به عنوان یک بخش علمی محسوب می شود.

در بخش تاکسیدرمی، حیواناتی از قبیل تمساح، مار، پرندگان کمیاب و جانوران دیگر نگهداری می شود.

بهترین مکان های کیش

شهر زیرزمینی کاریز یکی از بهترین مکان های کیش

در جزیره کیش علاوه بر جاذبه های دریایی اماکن تاریخی نیز وجود دارد که مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد. شهر کاریز که قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد یکی از این مکان ها محسوب می شود. این شهر در حدود ۱۶ متر عمق دارد و مساحت آن به ۱۰ هزار متر مربع می رسد. در یک فاز از کاریز صنایع دستی، موزه، رستوران های مدرن و سنتی، سالن کنفرانس، گالری های هنری و سالن آمفی تئاتر قرار دارد. فسیل هایی در این شهر زیرزمینی کشف شده است که قدمت آنها به ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون سال می رسد.

حریره شهر تاریخی جزیره کیش

شهر باستانی و شگفت انگیز حریره به عنوان یکی از بهترین مکان های کیش برای بازدید شناخته می شود. این شهر که در سال ۱۳۷۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده در حدود ۱۲۰ هکتار وسعت دارد. در حریره خانه اعیانی، مسجد، قنات ها و حمام تا به امروز کشف شده و قابل مشاهده است. کارشناسان تخمین زده اند که قدمت این شهر به سده پنجم تا دهم هجری قمری می رسد که اوج شکوفایی آن سده های چهارم تا دهم بوده است.

پارک آبی پارک آبی روباز منحصر بفرد در خاورمیانه   

اگر به دنبال یک پارک آبی روباز برای خانم ها و آقایان با امکانات منحصر بفرد هستید به پارک آب کیش بروید. این پارک که به نام پارک آبی اوشن نیز معروف است امکاناتی مدرن و به روزی دارد و توسط یک شرکت کانادایی ساخته شده است. این شرکت کانادایی معتبرترین تأمین کننده تجهیزات بازی آبی در دنیا بوده و به خوبی این پارک را تجهیز کرده است. البته برخی از وسایل پارک اوشن از کشور بلژیک خریداری شده است. این پارک با هدف کسب درآمد ارزی و جلوگیری از خروج آن احداث شده است.

مساحت پارک آبی بیش از ۵/۵ هکتار بوده و بر اساس داستان راز قلعه خورشید ساخته شده است. حریم هوایی این پارک کاملا حفظ شده به طوری که در این منطقه پرواز و احداث ساختمان های بلند در اطراف آن ممنوع است. ظرفیت پذیرش پارک اوشن ۳۳۰۰ نفر بوده و آماده پذیرایی از خانم ها و آقایان در روزهای مجزا است.

پارک دلفین یا دلفیناریوم جزیره کیش

دلفیناریوم کیش یکی از جذابیت های این جزیره است که پستانداران مختلفی نظیر دلفین و شیر دریایی در آن نگهداری می شوند. وسعت این پارک در حدود ۱۰۰ هکتار است و فضای سبز زیبایی پر از درختان نخل، لور و گیاهانی مانند: اکالیپتوس، گل ختمی، آکاسیا، کاکتوس و غیره در آن پرورش داده می شود.

بهترین مکان های کیش

باغ پرندگان یکی از بهترین مکان های کیش

باغ پرندگان یکی از مجموعه های جالب و خیال انگیز از ۵۷ گونه پرنده است. این پارک که در مجموعه تفریحی دلفین قرار دارد، وسعت آن در حدود ۱۰۰ هکتار است. پرندگان زیبایی مانند طاووس، درنای تاج دار، لک لک و فلامینگو در یکی از بهترین مکان های کیش یعنی باغ پرندگان جمع آوری شده است. یکی از نکات مثبت این باغ، توضیحات مختلفی است که درباره پرنده ها مثل نوع تغذیه و شرح زیستگاه ارائه شده است. احتمالا تعجب می کنید که در باغ پرندگان تمساح، آهو و میمون را نیز مشاهده کنید.

جمع بندی

جزیره کیش یکی از مناطق زیبای کشور بوده که در همه فصول پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است. در این جزیره جاذبه ها و دیدنی های فراوانی وجود دارد که ما در این مطلب به برخی از بهترین های آن پرداختیم. بناهای قدیمی و تاریخی و مناظر زیبا همراه با تفریحات آبی گوناگون در کیش مورد استقبال اغلب توریست ها و مسافران قرار می گیرد.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
کیمیا

بنظره من بهترین جای کشور ایران کیش هس