مجسمه ی ابوالهل

یکی از آثار بسیار زیبایی که در روبه روی هرم بزرگ قرار دارد مجسمه ی ابولهل است این مجسمه از لحاظ معماری بسیار زیبا می باشد و طبق مدارک به دست آمده این مجسمه وظیفه ی محافظت از اهرام مصر وقبر خفو را دارد.

فرعون به خاک سپرده می شود :
مصریان قدیم می پنداشتند که وقتی کسی می میرد باید از بدن او نگهداری کرد تا روحش بتواند به زندگی پس از مرگ ادامه دهد. ازهمین رو اندام های داخلی بدن مردگان مانند قلب وکلیه و کبدو… را از بدن خارج می کردند وآن را با روشی مخصوص به نمک آغشته می کردند. سپس بدن را با پارچه های کتانی نوار پیچ می کردند بدین ترتیب بدن مرده مومیایی می شد. عاقبت شده به همراه لباس و غذا و وسایل دفایی مورد نیاز او به خاک سپرده می شود.یال هرم خفو ٢٣٠متراست ومساحت قاعده ی آن بزرگتر از مساحت نه زمین فوتبال است.
بعد از کشف جسد خفو در زیر هرم او یک کشتی پیدا شد که برای رد شدن خفو از رود نیل قرارداده شده بود.

عضویت
اطلاع از
guest

3 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
محسن رضائی راد

به عنوان یک ایرانی که از نسل آریایی هستم،با تمام وجود به گذشته
خود وایرانی بودنم افتخار می ورزم.
بزرگ بودیم و قدرتمند اما حالا چه…

رضازاده

سلام دوست عزیز
بعد از خوندن مطلب شما برای من یه سوال پیش اومد. این همه پیشرفتی که داریم این همه اکتشافات،این همه موفقیت هاو این همه … بیانگر اوج قدرت و پیشرفت ما نیست؟
درضمن هنوز متاسفانه فرصت نکردم وبلاگمو راه بندازم فعلا فقط ساختمش اونجا هیچ خبری نیست اذیت نشی بری نگا کنی که بی ثمره اما ان شاءالله هر چه زودتر راه میفته خوشحال میشم سری بزنید.

raha

مرسی