درمان بیماری های زنانه توسط پزشک مجرب و متخصص

سلامت زنان خیلی مهم است. با وجود اینکه باید بیشتر مراقب خودمان باشیم، باز هم از خود غافل هستیم. این در حالی است که همه ما انسان ها به راحتی می توانیم بیمار شویم و هیچ استثنایی وجود نخواهد داشت. پیشگیری بهتر از درمان است و بهتر است به جای اینکه به فکر درمان باشیم، سعی کنیم زمینه ابتلا به بیماری را فراهم نکنیم، روش های پیشگیری را بیاموزیم و بیشتر مراقب خود باشیم. در این مقاله قصد داریم در مورد برخی از بیماری های شایع زنان و بهترین دکتر زنان در تهران که می خواهید مراجعه کنید صحبت کنیم. برای آشنایی بیشتر با این نوع بیماری ها و راه های پیشگیری از آنها با ما همراه باشید.

وظایف بهترین دکتر زنان در تهران

  • بهترین دکتر زنان در اصفهان به صورت دوره ای شما را معاینه می کند و ضمن اطمینان از سلامت اندام تناسلی و سینه ها، در صورت وجود علائم هشدار دهنده، آزمایشات لازم را برای تشخیص بیماری تجویز می کند.
  • پس از انجام آزمایشات متداول، نتایج با دقت و کارشناسانه بررسی می شود. در صورت لزوم درمان، پزشک داروهای لازم را تجویز می کند یا آزمایش های دیگری را تجویز می کند.
  • گاهی نشستن روی صندلی معاینه بسیار استرس زا است و برخی از زنان شاغل، مادران و افرادی که زمان کمی در اختیار دارند از مراجعه به مطب  دکتر زنان خودداری می کنند.

بیماری های شایع زنان

امروزه بسیاری از بیماری ها سلامت زنان را تهدید می کند. در برخی موارد این بیماری ها بسیار خطرناک بوده و جان زنان را تهدید می کند. در اینجا راه های پیشگیری از بیماری های زنانه آورده شده است.

سبک زندگی سالم تری را در پیش بگیرید: اگرچه نمی توانید عوامل خطر مانند سابقه خانوادگی را از بین ببرید، اما می توانید سایر عوامل خطر بیماری قلبی، سکته و سرطان را کنترل کنید. به عنوان مثال، اگر سیگار می‌کشید یا از سایر محصولات تنباکو استفاده می‌کنید، از پزشک خود بخواهید که به شما در ترک سیگار کمک کند. از قرار گرفتن در معرض دود سیگار خودداری کنید.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید: سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، غذاهای غنی از فیبر و منابع پروتئین بدون چربی مانند ماهی را انتخاب کنید. غذاهای حاوی چربی های اشباع شده و ترانس و غذاهای حاوی قند و سدیم اضافه شده را محدود کنید. وزن سالم را حفظ کنید. از دست دادن پوندهای اضافی و حفظ آنها می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و همچنین انواع مختلف سرطان را کاهش دهد.

برای شناخت بهترین دکتر زنان در تهران می توانید به سایت پزشکا مراجعه فرمایید تا بهترین پزشکان را در این زمینه را بشناسید و بهترین جراح را برای خود انتخاب کنید. سایت پزشکا یکی از برترین و پر بازدیدترین وب سایتهای تخصصی در زمینه آرایشی و بهداشتی،‌ سلامتی و زیبایی می باشد.

ورزش: ورزش می تواند به شما در کنترل وزن و کاهش خطر بیماری قلبی و سکته کمک کند. همچنین ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد. فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید، از پیاده‌روی سریع گرفته تا رقص تالار. همه انواع ورزش خطر شما را کاهش می دهد.

الکل را محدود کنید :اگر مصرف الکل را انتخاب می کنید، این کار را در حد اعتدال انجام دهید. برای زنان، این بدان معناست که بیش از یک نوشیدنی در روز نیست. یک نوشیدنی شامل ۱.۵ فل اونس (۴۴ میلی لیتر) مشروب استاندارد ۸۰، ۱۲ فل اونس (۳۵۵ میلی لیتر) آبجو، یا ۵ فل اونس (۱۴۸ میلی لیتر) شراب است. به نظر می رسد خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان، از جمله سرطان سینه و کبد، با مقدار الکلی که می نوشید و مدت زمانی که به طور منظم آن را می نوشید افزایش می یابد. نوشیدن بیش از حد الکل همچنین می تواند فشار خون شما را افزایش دهد و خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد.

بیماری های شایع زنان و نحوه درمان آنها

بیماری های زنانه انواع مختلفی دارند که هر کدام با علائمی همراه هستند که در ادامه به آنها می پردازیم:

  • بیماری های دستگاه تناسلی: بیماری های دستگاه تناسلی شامل چندین نوع بیماری است. بیماری هایی مانند التهاب لگن، زگیل تناسلی، تبخال تناسلی، عفونت های دستگاه ادراری، انسداد و چسبندگی لوله های رحمی و .. در صورت داشتن علائم، بهتر است بدون اتلاف وقت به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید، زیرا به تعویق انداختن درمان و خوددرمانی نه تنها کمکی به فرد و بیماری نمی کند، بلکه در برخی موارد باعث پیشرفت بیماری می شود.
  • سرطان تخمدان: یکی دیگر از بیماری های شایع در زنان سرطان تخمدان است که بی صدا است و زمانی که بیماری پیشرفت زیادی کرده باشد علائمی مانند نفخ شکم، درد در ناحیه شکم و پایین شکم، تکرر ادرار و … را نشان می دهد. لازم به ذکر است که برخی از بیماری های زنانه مانند سرطان تخمدان در زمان شروع بیماری بدون علامت خواهند بود. بنابراین معاینات سالانه و مراجعه به متخصص زنان برای تشخیص و درمان به موقع را فراموش نکنید.
  • سرطان پستان: این بیماری در زنان بیشتر از مردان است. اگر این بیماری به موقع تشخیص داده شود، می توان از پیشرفت بیماری جلوگیری کرد و آن را درمان کرد. علائم سرطان سینه عبارتند از: وجود توده در سینه، ترشح یا خونریزی از پستان، تغییرات پوستی و بزرگ شدن غدد لنفاوی زیر بغل.
  • یائسگی: این یک واقعیت است. اگر شما یک زن هستید، در نهایت باید با یائسگی مقابله کنید. هیچ کس انتظار گرگرفتگی، تعریق شبانه، نوسانات خلقی و مشکلات خواب را ندارد. اما همه زنان علائم شدید ندارند و زندگی پس از یائسگی وجود دارد. یائسگی را پیش یائسگی نیز می گویند. چندین سال تا ۱۲ ماه پس از آخرین قاعدگی شما طول می کشد. مراقبت از سلامتی و بدنتان می تواند به شما در این انتقال کمک کند. برای حفظ وزن سالم، رژیم غذایی متعادل، ورزش فراوان، مدیریت استرس و به طور منظم به پزشک خود مراجعه کنید.
  • سرطان رحم: سرطان رحم یک بیماری شایع در زنان است و شیوع آن در جوانان بیشتر است و ژنتیکی است، اما اگر این بیماری به موقع تشخیص داده شود، امکان درمان و درمان آن بالا خواهد بود. علائم این بیماری می تواند ترشحات غیر طبیعی در واژن و درد شدید در لگن باشد. برای جلوگیری از پیشرفت بیماری، بهتر است معاینات دوره ای و سالانه نزد متخصص زنان و زایمان را فراموش نکنید.
  • کیست های تخمدان: کیست تخمدان یکی از بیماری های شایع در زنان است و انواع مختلفی دارد. همه زنان در دو طرف رحم خود دو تخمدان دارند که اندازه و شکل هر کدام یکسان است.

کلام آخر

برای مراجعه به بهترین دکتر زنان در تهران بهتر است با بهترین جراح  که در سایت پزشکا یا pezeshka.com به شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین جراح مراجعه کردید تجربه خود در کامنت ها با ما در میان بگذارید. اگر تجربه مراجعه به دکتر زنان را دارید تجربه خود را با ما در میان بگذارید .

منبع: (pezeshka.com)

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها