CIP چیست؟ خدمات ویژه فرودگاهی

همه می‌دانند که وقتی صحبت از خدمات VIP می‌شود منظور دسته‌ای از خدمات ویژه و خاص است که صرفاً به‌طور اختصاصی برای عده‌ای از افراد در نظر گرفته می‌شود و معمولاً سطح آن از حالت معمول بالاتر است. خدمات CIP نیز تقریباً در همین راستا قرار دارد؛ اما بسیاری از مسافران هوایی اطلاعات دقیقی درباره این نوع سرویس که در فرودگاه‌ها ارائه می‌شود ندارند. ازاین‌رو تصمیم داریم تا در این مطلب به‌طور کامل خدمات CIP فرودگاه را تعریف کنیم و شما را با امکانات خاص آن آشنا کنیم و درنهایت به این موضوع بپردازیم که چطور می‌توان با رزرو بلیط هواپیما از این خدمات نیز بهره‌مند شد.

C:\Users\yalda\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\CIP-Service-welcoming-at-arrival.jpg

خدمات فرودگاهی CIP

اگر بخواهیم خدمات CIP را تعریف کنیم باید بگوییم سی آی پی در لغت مخففCommercially Important Person و به معنای افراد مهم تجاری است و به مجموعه‌ای از خدمات فرودگاهی گفته می‌شود که به‌طور ویژه و اختصاصی به مسافرانی ارائه می‌شود که با همزمان با رزرو بلیط هواپیما ، خدمات CIP را نیز رزرو می‌کنند. مسافرانی که این خدمات به آن‌ها داده می‌شود در مقایسه با مسافران عادی که به فرودگاه مراجعه می‌کنند از امکانات و امتیازات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

خدمات و امکانات سرویس CIP در فرودگاه

همان‌طور که پیشتر ذکر شد، خدمات CIP درواقع خدمات ویژه‌ای است که یک فرودگاه در اختیار دسته‌ای از مسافران هوایی قرار می‌‌دهد؛ بنابراین سرویس سی آی پی در فرودگاه‌های مختلف می‌تواند کمی متفاوت باشد؛ اما به‌طورکلی برخی خدمات و امکانات در اغلب فرودگاه‌های بزرگ جهان به‌عنوان خدمات CIP شناخته می‌شوند.

خدمات CIP شامل بدرقه و مشایعت مسافران در زمان ورود یا خروج از فرودگاه با رعایت تشریفات خاص، اقامت کوتاه‌مدت در هتل یا مراکز خاص، ارائه تجهیزات خاص برای افراد توانیاب، انجام فرایندهای فرودگاهی توسط کارمندان فرودگاه نظیر پذیرش و تحویل بار یا دریافت بار هنگام خروج از فرودگاه با سرعت بالا می‌شوند.

گذشته از همه این‌ها، مسافرانی که سرویس سی آی پی را دریافت می‌کند در زمان ورود یا خروج از فرودگاه به ترمینال ویژه و مخصوص سی آی پی هدایت می‌شوند و از گیت‌های بازرسی و امنیتی خاص خود عبور می‌کنند. در تمام طول مدتی که کارمندان بخش تشریفات مراحل اداری مسافران را در فرودگاه دنبال می‌کنند مسافران سی آی پی می‌توانند در سالن لانژ سی آی پی در فضایی آرام و لوکس به‌صرف غذاها و نوشیدنی‌های لذیذی که برای پذیرایی از آن‌ها تدارک دیده شده است مشغول شوند و در همین حین از اینـترنت پرسرعت و نامحدود نیز بهره‌مند شوند.

مزایای خدمات CIP فرودگاه

خدمات CIP فرودگاه علاوه بر آنکه حس یک سفر رؤیایی و لوکس هوایی را به مسافران القاء می‌کند مزیت‌های دیگری هم به همراه دارد. فرقی ندارد با بلیط چارتر سفر می‌کنید یا بلیط‌های معمولی، وقتی خدمات سی آی پی شامل حالتان می‌شود بدون دغدغه جهت انجام فرایندهای معمول در فرودگاه مانند دریافت کارت پرواز یا تحویل بار و موارد مشابه آن می‌توانید منتظر بمانید تا کارمندان بخش سی آی پی همه کارها را ترتیب دهند و شما با خیال آسوده و بدون استرس از سفرتان لذت ببرید. علاوه بر آن خدمات سی آی پی به افراد توانیاب کمک می‌کند تا همه فرایندها را بدون دردسر طی کنند و از امکانات و تجهیزات مناسب بهره‌مند شوند.

یکی دیگر از مزیت‌های خدمات ویژه فرودگاهی تردد در ترمینال و گیت‌های اختصاصی است. در حقیقت ازآنجاکه مسافران CIP به‌طور مجزا و جدا از مسافران عادی پذیرش می‌شوند دیگر نیازی به انتظار‌ برای عبور از صف‌های طولانی ندارند.

نحوه دریافت خدمات CIP

هرچند در تعریف خدمات CIP به دسته خاصی از افراد شامل تجار و بازرگانان اشاره شده است؛ اما همه مسافرانی که قصد ورود یا خروج از فرودگاه را دارند می‌توانند این خدمات را دریافت کنند. حتی نوع پرواز اعم از چارتر یا معمولی هم تأثیری در ارائه این خدمات به مسافران ندارد؛ زیرا این خدمات درواقع از سوی فرودگاه به مسافران ارائه می‌شود و به خدمات پرواز در طول مسیر هوایی ارتباطی ندارد.

علاوه بر این خدمات هم در پروازهای ورودی و هم در پروازهای خروجی به مسافران عرضه می‌شود. برای دریافت این خدمات فرودگاهی ویژه کافی است به وب‌سایت فرودگاهی که قرار است پرواز در آن انجام شود مراجعه کنید و با پرداخت هزینه جداگانه از بلیط پرواز اقدام به رزرو آنلاین خدمات CIP کنید.

قیمت خدمات CIP فرودگاه

ازآنجاکه خدمات CIP توسط فرودگاه‌های گوناگون عرضه می‌شود و می‌تواند طیف متفاوتی از امکانات را در بر داشته باشد بنابراین نمی‌توان قیمت ثابت و مشخصی را برای آن اعلام کرد. بااین‌وجود باید گفت به‌طورکلی این خدمات در دسته خدمات لوکس فرودگاهی قرار دارد و بی‌تردید هزینه آن نیز به‌اندازه‌ای است که برای مسافران اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نیست.

برای آنکه به لیست قیمت خدمات CIP در فرودگاه‌های مختلف دسترسی پیدا کنید مطمئن‌ترین راه مراجعه به وب‌سایت رسمی فرودگاهی است که بعد از رزرو بلیط هواپیما باید برای پرواز به آن مراجعه کنید. از این طریق علاوه بر قیمت می‌توانید خدمات سی آی پی در آن فرودگاه خاص را به‌طور دقیق مطالعه کنید.

فرودگاه‌هایی که خدمات CIP دارند

اغلب فرودگاه‌های بزرگ دنیا خدمات CIP را به مسافران عرضه می‌کنند تنها در برخی شهرهای کوچک که فرودگاه‌ آن‌ها امکانات محدودی دارد این خدمات ارائه نمی‌شود. بی‌شک اگر بخواهیم از تک‌تک فرودگاه‌هایی که این خدمات را ارائه می‌کنند نام ببریم با یک فهرست بلندبالا از فرودگاه‌های نقاط مختلف در جهان روبه‌رو می‌شویم؛ بنابراین توصیه می‌کنیم اگر قصد دارید به سفر هوایی بروید ابتدا اقدام به رزرو بلیط هواپیما کنید و بعد به سایت فرودگاهی که پرواز در آن انجام می‌شود بروید و خدمات سی آی پی را در آن جست‌وجو کنید. گفتنی است فرودگاه امام خمینی تـهران، فرودگاه مهرآباد، فرودگاه مشـهد، فرودگاه کیـش، فرودگاه اصفـهان، فرودگاه بندرعبـاس و فرودگاه تبـریز ازجمله فرودگاه‌های داخل کشور هستند که این خدمات را عرضه می‌کنند.

کلام آخر

در این مطلب به تعریف خدمات CIP در فرودگاه پرداختیم و گفتیم که این خدمات شامل یک سری ویژگی‌ها و امکانات ویژه و خاص است که همه مسافران هوایی می‌توانند پس از خرید بلیط هواپیما اقدام به رزرو آنلاین آن در سایت فرودگاه مربوطه کنند. خدمات و امکاناتی که در این سرویس به مسافران عرضه می‌شود طیف وسیعی را در برمی‌گیرد که در بخش‌های قبلی از آن‌ها نام بردیم. روی‌هم‌رفته هرچند هزینه خدمات سی آی پی فرودگاهی چندان مقرون‌به‌صرفه نیست؛ اما با کمک آن‌ها می‌توان تجربه ایده‌آلی از حضور در فرودگاه داشت.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها