پاک کردن رسوب آب از شیشه ماشین

اگر زمان زیادی ماشین خود را بشویید و رنگ را واکس بزنید، باید روی تمیز کردن و از بین بردن لکه های آب نیز تمرکز کنید. پنجره های شیشه ای و شیشه جلو. آلاینده‌هایی مانند خاک، شیره درختان، حشرات مرده، و واترمارک نیز به مرور زمان به شیشه و شیشه خودرو شما می‌چسبند. بهترین راه استفاده از محصولات تخصصی مانند شیشه شوی خودرو یا مایع صفرشویی خودرو می باشد.

ممکن است در ابتدا متوجه آن نشوید، اما لکه‌های آب نه تنها بر دید رانندگی تأثیر می‌گذارند، بلکه باعث می‌شود ماشین شما خسته و قدیمی به نظر برسد، حتی اگر وسیله نقلیه نسبتاً جدیدی داشته باشید.

چگونه شیشه های ماشینم را تمیز کنم؟

با شستن مکرر وسیله نقلیه خود شروع کنید. چند وقت یکبار باید ماشین خود را بشویید؟ توصیه می کنیم حداقل یک بار در ماه یا یک بار در هفته وسیله نقلیه خود را بشویید، و دلیل آن این است: اگر ماشین شما زمان زیادی را در بیرون پارک می کند، شستشوی مکرر حیاتی تر است.

رها کردن خودروی کثیف در زیر آفتاب داغ خبر بدی است زیرا خاک، گرد و غبار و آلاینده‌های جاده به معنای واقعی کلمه روی سطح رنگ و شیشه «پخت» می‌شوند و حذف آن را سخت‌تر می‌کنند.

بعد از شستن ماشین، چند دقیقه وقت بگذارید تا شیشه جلو و شیشه ها را بررسی کنید. آیا تعداد زیادی لکه و لکه آب قابل مشاهده است؟ یک راه آسان برای بررسی این است که کف دست خود را به آرامی روی سطح شیشه بکشید. آیا در لمس احساس خشن می کند؟

اگر به هر دو سوال به طور قاطع «بله!» پاسخ دادید، می‌توانید با استفاده از چند مرحله آسان، لکه‌های خراب روی شیشه جلو و پنجره‌ها را از بین ببرید.

چگونه لکه های آب را از شیشه خودرو و شیشه جلو پاک کنیم

خبر خوب این است که راه‌های زیادی برای پاک کردن لکه‌های آب یا لکه‌های آب از شیشه‌های ماشین شما وجود دارد. سه راه برای این کار وجود دارد: روش آبلیمو یا سرکه، روش تیغه و روش میله سفالی.

نکته: همیشه با یک ماشین تازه شسته شده شروع کنید. همینطور برای تمیز کردن لاستیک و رینگ از رینگ شوی استفاده کنید.

الف. لکه های آب را با استفاده از آب لیمو یا سرکه از بین ببرید

مرحله ۱: آب لیمو یا محلول تمیزکننده سرکه را روی لیوان بمالید.

مواد معدنی سخت مانند منیزیم و کلسیم باعث ایجاد لکه های آب بر روی شیشه با تبخیر آب می شوند. لکه های آب را رسوبات کلسیم یا فلس های آهکی نیز می نامند. از آنجایی که این مواد معدنی قلیایی هستند، اسید موجود در آب لیمو یا سرکه کافی است تا این مواد معدنی را حل کرده و شیشه را بدون لکه نگه دارد!

آب لیموی تازه را مستقیماً روی لیوان بمالید و بگذارید دو تا پنج دقیقه بماند. می توانید آب لیمو را با استفاده از یک اسفنج تمیز بمالید یا یک برش لیمو را مستقیماً روی لیوان بمالید. به یاد داشته باشید که آب لیموی تازه فشرده بهتر از آب بطری شده است.

اگر لیمو در انبار ندارید، می توانید از محلول ضدعفونی کننده خانگی استفاده کنید. قسمت های مساوی از سرکه سفید ساده و آب تمیز را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. محلول شوینده را به مقدار زیاد روی شیشه جلو اسپری کنید و اجازه دهید تا پنج دقیقه بماند.

مرحله ۲: مواد اضافی را با یک حوله مرطوب پاک کنید.

پس از خیس کردن لیوان در آب لیمو یا سرکه، مقدار اضافی آن را با استفاده از یک میکروفیبر مرطوب یا حوله پارچه ای پاک کنید. یک حوله خشک بردارید و لیوان را کمی صاف کنید. اگر هنوز لکه های آب روی شیشه باقی مانده است، می توانید این کار را تا زمانی که شیشه شفاف شود، تکرار کنید.

ب. لکه های آب روی شیشه را با استفاده از تیغه یا چاقوی سوهان پاک کنید

مرحله ۱: قبل از خراش دادن، روان کننده را روی لیوان بمالید.

هنگام تمیز کردن شیشه می توانید از شیشه پاک کن بدون آمونیاک با کیفیت بالا به عنوان روان کننده استفاده کنید. قبل از خراش دادن، مقدار زیادی شیشه پاک کن برای روغن کاری سطح اسپری کنید.

مرحله ۲: یک چاقوی خراش دار تیغی بردارید تا کثیفی و زباله های عمیق را از بین ببرید.

به آرامی چاقوی خراش دهنده را از بالا به پایین شیشه جلو بکشید، مطمئن شوید که در هر ضربه در بخش های کوچک کار می کند. به جمع شدن اسلحه روی تیغه هنگام عبور از شیشه توجه کنید؟ اینها مواد معدنی و آلاینده های عمیق هستند که باعث ایجاد لکه های آب و لکه های آب می شوند.

نکته: می توانید یک تیغ یا چاقوی لیسه شیشه ای را به صورت آنلاین یا از فروشگاه لوازم خودرو مورد علاقه خود خریداری کنید. اگر نمی توانید چاقوی خراش دهنده ای پیدا کنید، می توانید به جای آن از پشم سیمی درجه ۰۰۰۰ (بله، چهار صفر است) استفاده کنید. هرگز از کاغذ سنباده برای از بین بردن لکه های آب از روی شیشه و شیشه جلو استفاده نکنید. انجام این کار ممکن است باعث ایجاد خراش های ظریفی شود که کشیدن آنها تقریبا غیرممکن است.

مرحله ۳: با یک حوله میکروفیبر خشک کنید.

پس از تراشیدن لیوان، مایع اضافی را با استفاده از یک حوله میکروفیبر تمیز خارج کنید. مقدار بیشتری شیشه پاک کن اسپری کنید، حوله را برگردانید و آن را پاک کنید.

ج. لکه های آب روی شیشه را با استفاده از میله سفالی پاک کنید

مرحله ۱: سطح را با شیشه پاک کن روغن کاری کنید.

بله، همان میله سفالی رنگ برای ضد عفونی کردن شیشه و شیشه خودرو نیز مناسب است! یک تکه کوچک خاک رس بردارید، آن را صاف ورز دهید و می توانید از آن برای پاک کردن لکه های آب از روی شیشه جلو استفاده کنید. اما ابتدا، قبل از ادامه، باید شیشه جلو را با شیشه پاک کن روغن کاری کنید. به مقدار زیاد اسپری کنید تا شیشه کاملا خیس شود.

مرحله ۲: خاک رس را به آرامی از بالا به پایین مالش دهید.

نوار سفالی را از بالا به پایین شیشه جلو بمالید. اگر سطح شروع به خشک شدن کرد، از اسپری بیشتر شیشه پاک کن در حین کار دریغ نکنید.

پس از تمیز کردن نیمی از شیشه جلو، خاک رس را برگردانید و دوباره آن را ورز دهید تا خاک رس تازه زیر آن نمایان شود. این کار را به طور مکرر در حین تمیز کردن شیشه های جانبی و شیشه جلو برای جلوگیری از خراشیدن شیشه انجام دهید.

مرحله ۳: شیشه را با یک حوله میکروفیبر تمیز پاک کنید.

پس از پردازش شیشه با یک نوار خاکی، می توانید مایع اضافی را با استفاده از یک حوله میکروفیبر حذف کنید. سپس یک حوله خشک بردارید و به آرامی لیوان را صاف کنید تا سطح صاف و بدون لک ظاهر شود.

چگونه شیشه داخل خودرو را تمیز کنم؟

اتومارت توصیه می‌کند که شیشه داخلی را با استفاده از پاک‌کننده شیشه بدون آمونیاک و حوله میکروفیبر تمیز کنید. آمونیاک مخصوصاً روی شیشه های رنگی و پنجره ها مضر است. اگر نمی توانید یک شیشه پاک کننده بدون آمونیاک پیدا کنید، استفاده از محلول تمیز کننده آب و سرکه بهترین گزینه است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها