ضرر جی پی اس برای خودرو

به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی، ما اکنون به اطلاعاتی دسترسی داریم که اجداد ما فقط می توانستند رویای آنها را داشته باشند.جی پی اس یا سیستم موقعیت یابی جهانی، یک تکه فناوری مهم است که بسیاری از ما هر روز از آن استفاده می کنیم، اما گاهی اوقات آن را نادیده می گیریم. اگرچه این فناوری برای مقاصد نظامی توسعه یافته است، اما از آن زمان به بعد این فناوری به دنیای غیرنظامی گسترش یافته است و سال ها برای اهداف غیر نظامی استفاده می شود. مدیران ناوگان و اپراتورها یا ردیاب خودرو به لطف کار جی پی اس می توانند کارهای بیشتری برای بهبود کارایی و دید دارایی های خود انجام دهند.

با کلیک ماوس یا لمس یک دستگاه تلفن همراه، اکنون اطلاعات زیادی در دسترس است. در حالی که همه ما کاربردها ومزایای GPS، ما اغلب برخی از مشکلات رایجی را که برای همه در هنگام استفاده از GPS روی دستگاه ایجاد می شود نادیده می گیریم. این مقاله تلاشی است برای توضیح برخی از مشکلات کلی تری که مردم در حال حاضر هنگام استفاده از GPS با آن مواجه هستند.

ضرر جی پی اس برای خودرو

معایب سیستم ردیابی خودرو GPS

در اینجا برخی از برجسته ترین نکات منفی مرتبط با استفاده از GPS وجود دارد

عدم دقت مکان و جابجایی 

گیرنده های GPS به سیگنال های حداقل چهار ماهواره متکی هستند. اگر آنها فقط با سه ارتباط برقرار کنند، موقعیت یابی کاملاً دقیق نیست. وقتی موانعی مانند دیوارها، ساختمان‌ها، آسمان‌خراش‌ها و درختان مانع از سیگنال شوند، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

طوفان های ژئومغناطیسی و دیگر شرایط جوی شدید نیز می توانند مشکلاتی ایجاد کنند. علاوه بر این، فناوری نقشه برداری مورد استفاده در ارتباط با GPS ممکن است نادرست یا قدیمی باشد که منجر به خطاهای ناوبری می شود.

نگرانی های سیگنال ضعیف و عمر باتری 

اتکای صرف به GPS می تواند مشکل ساز باشد اگر سیگنال قطع شود یا از دستگاهی با باتری استفاده می کنید که شارژش تمام می شود (دستگاه های GPS تقریبا همیشه تشنه انرژی هستند). مگر اینکه یک برنامه پشتیبان، مانند نقشه های نسخه برداری شده داشته باشید، می توانید به راحتی گم شوید و هیچ ایده ای برای رفتن نداشته باشید.

مسیرهای نادرست 

مسئله دیگر این است که موقعیت می تواند به طور قابل توجهی در مواقعی خاموش شود، به خصوص زمانی که تعداد ماهواره ها محدود است. ماهواره ها از ساعت های اتمی استفاده می کنند که بسیار دقیق هستند، اما گاهی اوقات اختلاف و در نتیجه خطاهای اندازه گیری زمان وجود دارد. ماهواره ها باید موقعیت های مداری از پیش تعریف شده خود را حفظ کنند، اما کشش های گرانشی (از زمین، ماه و خورشید) اتفاق می افتد.

کارمندان ناراضی

یکی از معایب سیستم ردیابی وسیله نقلیه GPS این است که در حالی که بسیاری از کارمندان نیاز به آن را درک می کنند نرم افزار مدیریت ناوگان یا یک سیستم ردیابی خودرو، ممکن است برای دیگران کار کردن با آن مشکل باشد. چرا؟ آنها ممکن است باور کنند که حریم خصوصی آنها نقض شده است. اما، در محل کار، پیگیری همه رویدادها در دراز مدت مفید است، درست است؟

این دقیقاً همان چیزی است که باور برخی از کارمندان دشوار است و در نتیجه در برابر استفاده از ردیاب GPS مقاومت می کنند. اگرچه غیر معمول است، آنها ممکن است دستگاه ها را به عنوان تجاوز به حریم خصوصی یا استقلال خود درک کنند.

حواس پرتی رانندگی

دستگاه‌های جی‌پی‌اس، بنا به تعریف، حواس‌پرتی را پرت می‌کنند. در تئوری، آنها دستورالعمل های صوتی را به شما منتقل می کنند و تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر از گاهی به نقشه نگاه کنید. با این حال، در عمل ممکن است در حین رانندگی با گوشی هوشمند یا دستگاه های دیگر خود دست و پنجه نرم کنید، سعی کنید مقصد را تغییر دهید، داده ها را وارد کنید یا تنظیمات دیگر را تغییر دهید. این یک دستور العمل برای فاجعه است.

نگرانی های حفظ حریم خصوصی و داده ها

بدون دانش آنها می توان از دستگاه های GPS برای ردیابی افراد استفاده کرد.

بیش از حد وابستگی

هنگام سفر، دانش محلی بسیار ارزشمند است. اگر فقط به فناوری GPS متکی هستید، ممکن است اطلاعاتی را که می تواند برای سفر شما مفید باشد از دست بدهید. به عنوان مثال، اینکه آیا قسمتی از جاده در زمان های خاصی از روز مستعد سیل یا خطرات دیگر است، آیا مناظر دیدنی وجود دارد یا اینکه جاده به هر دلیلی بسته است، مانند کشیدن پل ها یا گذرگاه های راه آهن.

چگونه مشکلات اتصال ردیاب خودرو را عیب یابی کنیم؟

در اینجا چند راه برای عیب یابی مشکلات رایج اتصال ردیاب خودرو وجود دارد:

  • مشکلات دقت معمولاً ناشی از یک خطای مکان است، که زمانی رخ می دهد که آنتن شما در گرفتن یا حفظ سیگنال ماهواره با مشکل مواجه می شود. این نشان می دهد که در موقعیت مناسب قرار نگرفته است. شما باید آنتن یا دستگاه ردیابی GPS خود را به مکانی با دید واضح از آسمان، مانند صندوق عقب خودرو، منتقل کنید.
  • برای اطلاعات خاص در مورد رابط با گیرنده GPS، به دفترچه راهنمای کاربر برنامه یا بخش پشتیبانی وب سایت فروشنده مراجعه کنید. اگر گیرنده GPS شما با رایانه شما ارتباط برقرار نمی کند و PDA دارید، ابتدا برنامه همگام سازی PDA را خاموش کنید. نرم‌افزار همگام‌سازی PDA که در پس‌زمینه اجرا می‌شود، منبع رایج مشکلات رابط گیرنده GPS است.
  • همیشه مطمئن شوید که کابل به طور ایمن به گیرنده GPS و رایانه متصل است. بررسی کنید که گیرنده GPS در حالی که در آن هستید روشن باشد.
  • بررسی کنید که نرخ باود و پروتکل در گیرنده GPS و برنامه رابط یکسان باشد. اگر هنوز نمی توانید وصل شوید، تنظیمات خود را دوباره بررسی کنید.

معایب سیستم ردیابی خودرو

نکات کلیدی برای طول عمر دستگاه ردیابی GPS 

همه اینها ناگفته نماند، اما در صورتی که برای برخی به اندازه کافی واضح نباشد، در اینجا اقدامات پیشگیرانه ای وجود دارد که باید هنگام برخورد با ردیاب های GPS انجام دهید.

  • ردیاب را از نور مستقیم خورشید و دمای شدید دور نگه دارید.
  • ردیاب های GPS دستگاه های الکترونیکی بسیار حساسی هستند. آنها باید با احتیاط رفتار شوند. حتی سعی نکنید آنها را به شدت تکان دهید.
  • گرد و غبار و مایعات را از ردیاب دور نگه دارید.

مزایای سیستم موقعیت یابی جهانی:

  • پیمایش GPS بسیار آسان است زیرا به شما می‌گوید برای هر پیچی که می‌کشید جهت را انتخاب کنید، در غیر این صورت باید خیالتان راحت به مقصد برسید.
  • GPS به طور کلی آب و هوا کار می کند، بنابراین شما دوست دارید مانند سایر دستگاه های ناوبری نگران آب و هوا نباشید.
  • هزینه GPS در مقایسه با سایر سیستم های ناوبری برای شما بسیار کم است.
  • بیشترین جذابیت این تکنیک پوشش ۱۰۰% آن بر روی زمین است.
  • همچنین به شما کمک می کند تا به رستوران ها، هتل ها و پمپ بنزین های اطراف نگاه کنید و برای یک مکان جایگزین بسیار مفید است.
  • به دلیل هزینه پایین آن، ادغام آن با فناوری های دیگر مانند تلفن بسیار آسان است.
  • سیستم به طور منظم توسط دولت ایالات متحده به روز می شود و از این رو بسیار پیشرفته است.
  • این ساده‌ترین سیستم ناوبری در آب است، زیرا در آب‌های بزرگ‌تر اغلب به دلیل نداشتن جهت‌های مناسب گمراه می‌شویم.
  • سیگنال GPS در سراسر جهان وجود دارد. بنابراین، کاربران در هیچ کجا از آن بی بهره نخواهند بود.
  • GPS اغلب در هر کجای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، از ماهواره های جهان تغذیه می شود، بنابراین اغلب در هر جایی قابل دسترسی است، یک سیستم ردیابی جامد و یک گیرنده GPS تمام چیزی است که شما می خواهید.

معایب سیستم موقعیت یابی جهانی:

  • گاهی اوقات GPS ممکن است به دلایل خاصی از کار بیفتد و در این صورت بخواهید یک نقشه پشتیبان و مسیرها را نگه دارید.
  • اگر از GPS روی دستگاهی که با باتری کار می‌کند استفاده می‌کنید، ممکن است باتری خراب شود و به منبع تغذیه خارجی نیاز دارید که همیشه امکان‌پذیر نیست.
  • گاهی اوقات سیگنال‌های جی‌پی‌اس به‌دلیل برخی موانع در برابر سیگنال‌ها مانند ساختمان‌ها، درختان و گاهی اوقات به دلیل شرایط شدید جوی مانند طوفان‌های ژئومغناطیسی دقیق نیستند.

تراشه GPS تشنه انرژی است که باتری را در ۸ تا ۱۲ ساعت تخلیه می کند. این نیاز به تعویض یا شارژ مجدد باتری دارد.

GPS به دیوارها یا ساختارهای جامد نفوذ نمی کند. همچنین از سازه ها یا سازه های بزرگ رنج می برد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها