انواع پشم سنگ کدامند و خواص آن چیست؟

پشم سنگ از کاربردی ترین محصولات در صنایع مختلف و یکی از بهترین عایق های حرارتی و صوتی مورد استفاده در ساختمان سازی و صنایع است. شاید از خود بپرسید که پشم سنگ چیست و انواع آن کدام است؟ در این مقاله تصمیم داریم شما را با انواع پشم سنگ آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

پشم سنگ از ذوب سنگ بازالت به وجود می آید. در فرایند تولید این عایق حرارتی و صوتی، در ابتدا سنگ بازالت ذوب شده و در ادامه با عملیاتی خاص و با به کارگیری تجهیزات مخصوص، به رشته های فیبر تبدیل شده و متراکم می گردد.

پشم سنگ را می توان بهترین عایق حرارتی و صوتی نام برد که در ساختمان سازی، استودیوها و موتورخانه ها و… استفاده می شود. کارخانه ها و کارگاه های زیادی به تولید پشم سنگ اقدام کرده اند که در بین آنها عایق شاپ بهترین تولید کننده پشم سنگ است.

عایق شاپ سابقه بالای ۱۰ سال دارد که در زمینه تولید انواع پشم سنگ، از جمله بهترین هاست. در این فروشگاه مشتریان بی واسطه و با قیمت عایق پشم سنگ به نرخ کارخانه اقدام به خرید می کنند.

پشم سنگ محصولات بسیار مختلف و متنوعی دارد و به عنوان عایق حرارتی و صوتی در قسمت های مختلفی استفاده می شود.

انواع پشم سنگ

همانطور که گفتیم پشم سنگ دارای انواع مختلفی است، در ادامه به معرفی انواع پشم سنگ میپردازیم:

پشم سنگ فله ای

پشم سنگ فله ای یک عایق صوتی و حرارتی است. از پشم سنگ برای عایق سازی مکان هایی که شکل هندسی منظمی ندارند، استفاده می شود. این پشم سنگ در دو مدل تولید می شود:

پشم سنگ فله ای خام: پشم سنگ فله ای خام در حرارت پایین تولید و به عنوان عایقی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ گرما استفاده می شود که رشته های الیافی به قطر ۶ تا ۸ میلی متر را داراست.

پشم سنگ فله ای رزین دار: پشم سنگ فله ای رزین دار از الیاف خام و رزین دار تهیه می شود. این محصول در پتروشیمی استفاده می شود.

پشم سنگ لحافی

پشم سنگ لحافی برای عایق سازی سقف های ساختمان، دیوار و سقف کاذب و سوله ها استفاده می شود. با اینکه عمدتا این محصول به صورت صنعتی استفاده می شود اما به دلیل مقاومت زیاد در برابر حرارت برای ایمن سازی ساختمان های تجاری به کار می رود.

پشم سنگ لوله ای

پشم سنگ لوله ای ظاهری مثل لوله دارد و از بغل باز می شود. این پشم سنگ در کوره های مخصوص پخت شده و برای جلوگیری از اتلاف انرژی در سیستم حرارتی، تهویه مطبوع و برودتی استفاده می شود.

پشم سنگ توری دار

پشم سنگ توری دار از انواع عایق های حرارتی و صوتی به شمار می آید. این محصول از الیاف های بادوام ساخته شده است و بعد از دوخت سیم نسوز با پشم خام به یک تور به جنس گالوانیزه وصل می شود.

پشم سنگ توری دار دارای مقاومت بالایی در کنترل حرارت است و تا دمای ۷۵۰ تا ۸۵۰ درجه سانتی گراد در برابر حرارت مقاوم می باشد، در نتیجه می تواند از گسترش آتش جلوگیری نماید. پشم سنگ توری دار بنابر درخواست مشتری با ضخامت های مختلف تولید و عرضه می گردد.

پشم سنگ تخته ای

پشم سنگ تخته ای به عنوان عایق ساختمان ها و کف و دیوار استفاده می شود. پشم سنگ تخته ای دارای ۲ طرف تور است که تحمل دمایی تا ۷۰۰ درجه را داراست.

پشم سنگ فویل دار

پشم سنگ فویلی از الیاف سنگ بافته شده به یک لایه از فویل آلومینیوم ساخته شده است. پشم سنگ فویلی به خاطر لایه فویل آلومینیومی خود مقاومت بیشتری در برابر گرما و سرما دارد.

پشم سنگ چه کاربردی دارد؟

پشم سنگ از الیاف پرطرفدار شناخته می شود و کاربردهای مختلفی دارد. از جمله کاربردهایی که پشم سنگ داراست میتوان به استفاده از پشم سنگ در تولید ساندویچ پنل ها نام برد. پشم سنگ برای عایق کاری دیوار های داخلی و خارجی ساختمان ها، عایق کاری داخل و خارج بام ساختمان نیز استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای پشم سنگ در استودیوها و سینماها برای عایق سازی صدا می باشد.

خرید انواع پشم سنگ از عایق شاپ

اکنون که با انواع پشم سنگ و ویژگی های آن آشنا شدید، دید بهتری برای اقدام به خرید و نصب عایق حرارتی و صوتی خواهید داشت. عایق شاپ از قدیمی ترین و بهترین مجموعه ها برای تولید پشم سنگ در ایران است که امکان خرید بی واسطه و قیمت مناسب را به شما خواهد داد. به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر از قیمت عایق پشم سنگ به عایق شاپ مراجعه نمایید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها