نحوه پخت پاپ کورن در ماکروفر یا سولاردام

پخت پاپ کورن در ماکروفر یا سولاردام یک راه آسان و سریع برای تهیه این اسنک فوق‌العاده است. شما به‌راحتی می‌توانید یک پاپ کورن چرب و خوشمزه را در منزل تهیه کنید. تنها چیزی که به آن نیاز داریدT مقداری ذرت معمولی، یک کیسه کاغذی قهوه‌ای و البته یک ماکروفر یا سولاردام است.

E:نعمتیpicshow-to-cook-microwave-popcorn-in-the-oven-1697319933.jpg

مواد لازم برای پخت پاپ کورن در ماکروفر یا سولاردام

شما می‌توانید پاپ کورن خانگی خود را با تنها ۳ ماده اولیه قابل دسترس تهیه کنید. البته می‌توانید دستور پخت را بر اساس طعم‌ها و ترجیحات شخصی خودتان تغییر دهید. اما مواد اولیه و پایه پخت پاپ کورن به شرح زیر هستند.

E:نعمتیpics87305-MicrowavePopcorn-ddmfs-step-1-3804-4x3-c3470dfb2e1f4bcfba4f367c3242addf.jpg

۱. ذرت

مهم‌ترین ماده مورد نیاز برای تهیه پاپ کورن، ذرت ساده است. این دانه‌های کوچک، سفت و زرد را می‌توانید به صورت کیلویی از فروشگاه خشکبار تهیه فرمایید.

۲. روغن

به طور معمول، اضافه کردن مقدار کمی روغن به ظرف پخت پاپ کورن موجب افزایش توزیع گرما و طعم بهتر آن می‌شود. همچنین به جلوگیری از سوختن ذرت بو داده در هنگام پخت در ماکروفر یا سولاردام کمک می‌کند. البته برخی افراد از پاپ کورن بدون روغن استفاده می‌کنند. اما مقدار کمی روغن می‌تواند طعم و بافت پاپ کورن را به میزان قابل توجهی بهبود دهد.

۳. طعم‌دهنده‌ها

پاپ کورن تهیه شده در ماکروفر یا سولاردام را می‌توان با افزودن چاشنی‌های مختلف طعم‌دار کرد. طعم‌دهنده‌های رایج به پاپ کورن عبارت از کره، نمک، پنیر، کارامل و ادویه‌های گوناگون هستند. این طعم‌دهنده‌ها به صورت پودری یا مایع هستند و پس از اتمام فرآیند پخت پاپ کورن به آن افزوده می‌شوند. این چاشنی‌ها به سطح گرم پاپ کورن می‌چسبند و یک اسنک لذیذ را برای سلیقه‌های مختلف ایجاد می‌کنند.

دستور پخت پاپ کورن در ماکروفر یا سولاردام

پاپ کورن یک میان وعده کلاسیک و مورد علاقه افراد در هر سنی است. این اسنک خوشمزه را می‌توان روی اجاق گازهای سنتی نیز درست کرد. اما راحتی و سادگی تهیه پاپ کورن در ماکروفر و سولاردام، بر هر روشی مقدم است. اگر می‌خواهید روش تهیه پاپ کورن در ماکروفر یا سولاردام را یاد بگیرید، مراحل زیر را دنبال کنید. ضمنا مقالات کاربردی سولاردام بسیار مفید و راهگشا خواهند بود.

E:نعمتیpicsbest-microwave-popcorns-cat.jpg

۱. جمع‌آوری مواد لازم

برای تهیه پاپ کورن در ماکروفر یا سولاردام به یک ظرف مخصوص مایکروویو با درب محکم نیاز است. این ظرف مخصوص باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا اجازه ترکیدن و آماده شدن پاپ کورن‌ها را بدهد.

۲. آماده‌سازی ذرت‌ها

در مرحله بعد، مقدار دلخواه از ذرت ساده را در ظرف مخصوص ماکروفر بریزید. مقدار دلخواه به ترجیحات شخصی فرد بستگی دارد. اما همیشه بهتر است با مقدار کمتر شروع کنید و در صورت موفقیت، میزان پاپ کورن را افزایش دهید.

۳. قرار دادن پاپ کورن در ماکروفر

حالا وقت آن فرا رسیده است تا پاپ کورن را در ماکروفر یا سولاردام قرار دهید. به طور متوسط حدود ۲ تا ۴ دقیقه تا پخته شدن کامل پاپ کورن‌ها طول می‌کشد. اما بهتر است پاپ کورن را به دقت زیر نظر داشته باشید تا نسوزد.

۴. خارج کردن پاپ کورن از ماکروفر

اجازه دهید صدای ترکیدن پاپ کورن‌ها به پایان برسد. سپس ظرف را با استفاده از دستکش فر یا حوله آشپزخانه خارج کنید. ظرف را به آرامی تکان دهید تا حرارت به طور یکنواخت پخش شود و باقیمانده ذرت‌ها بپزند.

۵. اضافه کردن چاشنی

درنهایت، زمان اضافه کردن چاشنی به ذرت بوداده فرا می‌رسد. درب ظرف را بردارید و چاشنی دلخواه را به ذرت بو داده اضافه کنید. سپس درب ظرف را ببندید و پاپ کورن‌ها را به آرامی هم بزنید. حالا پاپ کورن آماده نوش جان کردن است!

معرفی انواع طعم‌دهنده‌های پاپ کورن

انواع طعم‌دهنده‌های پاپ کورن به شرح زیر هستند.

  • کره، نمک و پودر فلفل قرمز
  • دارچین و شکر
  • شکلات آب شده و نمک دریایی
  • پنیر پارمزان یا مخمر تغذیه‌ای
  • چاشنی آهک چیلی
  • نارگیل برشته شده
  • کره قهوه‌ای، رزماری و پوست لیمو
  • روغن بیکن و بیکن خرد شده
  • ادویه کدو تنبل
  • ادویه پای سیب
  • کره بادام زمینی (با عسل و شکر)
  • کارامل یا کارامل شور
  • نمک و سرکه
  • سس بوفالو و کره
  • سس کچاپ

پخت پاپ کورن بدون روغن، روشی سالم و کم‌چرب

پخت پاپ کورن بدون روغن در ماکروفر یا سولاردام، یک روش بسیار سالم است. پاپ کورن سنتی اغلب با استفاده از کمی روغن تهیه می‌شود. بنابراین کالری و چربی ناخواسته‌ای را به این میان وعده محبوب اضافه می‌کند. با این حال، با استفاده از ظروف مخصوص پخت پاپ کورن در ماکروفر یا سولاردام می‌توان از روغن استفاده نکرد.

تهیه پاپ کورن بدون روغن می‌تواند چربی کلی این اسنک را کاهش دهد. بنابراین انتخاب سالم‌تری برای کسانی است که مراقب کالری دریافتی خود هستند. ذرت بوداده بدون روغن و سرشار از فیبر، گزینه بسیار خوبی برای کنترل وزن و تقویت سیستم گوارشی بدن است. ضمنا فرق سولاردام با سرخ کن بدون روغن می‌تواند تفاوت پخت جالبی را ایجاد کند.

از طرف دیگر، پاپ کورن بدون روغن طعم طبیعی خود را حفظ می‌کند. ضمنا می‌توان طعم آن را با انتخاب چاشنی‌های گوناگون، لذیذتر کرد. با پختن پاپ کورن بدون روغن می‌توانید از یک خوراکی سبک، خوشمزه و سالم لذت ببرید.

E:نعمتیpics87305-MicrowavePopcorn-ddmfs-step-4-3814-4x3-08823f91191b4bef9da9c5f4ec8859fd.jpg

آیا پخت پاپ کورن در ماکروفر یا سولاردام خطرناک است؟

به طور کلی، پخت پاپ کورن در ماکروفر یا سولاردام خطرناک نیست. با این حال، اقدامات احتیاطی خاصی را باید مد نظر قرار داد. چرا که احتمال گرم شدن بیش از حد ظرف ذرت بوداده و آتش گرفتن آن در ماکروفر وجود دارد. این حادثه زمانی رخ می‌دهد که پاپ کورن برای مدت طولانی پخته شود. همچنین سطح قدرت دستگاه و حرارت روی خیلی زیاد تنظیم شده باشد.

برای کاهش خطرات احتمالی پخت پاپ کورن در ماکروفر یا سولاردام باید از کیسه‌ها یا ظروف مخصوص استفاده شود. این کیسه‌ها یا ظروف مخصوص به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر دمای بالا مقاومت خوبی داشته باشند.

همچنین حتما دقت داشته باشید که سطح قدرت ماکروفر یا سولاردام را خیلی زیاد نکنید. ضمنا هرگز پاپ کورن را در حین پخت به حال خود رها نکنید. نظارت در حین پخت پاپ کورن می‌تواند از حوادث ناخواسته به طور کامل جلوگیری کند. برای تعمیر سولاردام و ماکروفر از وب‌سایت کاردون دیدن کنید.

جمع‌بندی

ذرت بوداده یک میان وعده سالم و محبوب برای تمام گروه‌های سنی است. خوشبختانه این اسنک را می‌توان در منزل و با استفاده از مایکروفر یا سولاردام تهیه کرد. با این کار، هم در زمان و هم در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد شد. لطفاً سوالات و نظرات خود را در مورد نحوه پخت پاپ کورن در مایکروفر یا سولاردام با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

۱. بهترین نوع ذرت برای پخت پاپ کورن کدام است؟

ذرت آمریکا، آرژانتین و برزیل برای پاپ کورن بسیار عالی هستند. چرا که ۹۵ درصد از آن‌ها به طور کامل باز می‌شوند.

۲. زمان پخت پاپ کورن در ماکروفر و سولاردام چقدر است؟

زمان پخت پاپ کورن در ماکروفر و سولاردام حدود ۲ تا ۴ دقیقه خواهد بود.

۳. آیا می‌توان پاپ کورن را بدون روغن پخت؟

بله با استفاده از ظرف مخصوص ماکروفر و یا سولاردام می‌توان پاپ کورن را بدون روغن تهیه کرد.

منابع

  1. https://www.allrecipes.com/recipe/87305/microwave-popcorn/
  2. https://www.familyfoodonthetable.com/easy-microwave-popcorn-2-ways/
  3. https://tutpos.ir/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B0%D8%B1%D8%AA-%D9%BE%D8%A7%D9%BE-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%86-%D9%BE%D9%81%DB%8C%D9%84%D8%A7-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86/
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها