حداقل حقوق ۱۴۰۳ چقدر است؟

پس از گذشت روزهای پایانی سال و شروع سال ۱۴۰۳ شما نیز باید با حداقل حقوق ۱۴۰۳ آشنایی کامل را داشته باشید. اگر به صورت قراردادی با مجموعه‌ای فعالیت می‌کنید و هر سال یکبار قرارداد شما تمدید می‌شود. شما باید میزان حقوق یادداشت شده در قرارداد جدید را با میزان حقوق سال ۱۴۰۳ که توسط شورای عالی تصویب می‌شود مورد بررسی قرار دهید.

شورای عالی در لحظات آخر سال ۱۴۰۲ با نشست ۳۲۹ نفره به نتیجه کامل در خصوص میزان درآمد و یا حداقل حقوق ۱۴۰۳ کارگران دست پیدا می‌کند. میزان سقف پرداختی شرکت‌های خصوصی و ارگان‌های غیردولتی به کارگران در سال ۱۴۰۳ توسط شورای عالی تایید می‌شود و به سمع و نظر کارفرمایان می‌رسد. مشمولین قانون کار در هر ارگان و نهادی که فعالیت می‌کنند باید دارای قرارداد نامه کاری باشند. در قراردادنامه کاری باید حداقل حقوق ۱۴۰۳ آنها مشخص و معلوم شده باشد. این میزان از سوی شورای عالی تایید شده و به صندوق‌های بیمه بازنشستگی اطلاع داده می‌شود. در این حالت صندوق‌های بیمه بازنشستگی با رعایت اصول و قوانین مقررات موجود باید حداقل حقوق کارگران را برای آنان در قراردادهایشان اعمال کنند.

حداقل حقوق ۱۴۰۳ کارگران

با توجه به ضرورت حداقلحقوق۱۴۰۳ کارگران که باید هر سال افزایش پیدا کند، در سال ۱۴۰۳ حقوق تصویب شده از سوی وزارت کار برای کارگران مشمول قانون کار برابر با ۷۱,۶۶۱,۸۴۰ یا ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۸۴۰ تومان می‌باشد. پس از اطلاعیه انجام شده به نقل از آموزشگاه سرای حسابدار و در پی اطلاعات مهم ارائه شده توسط سازمان برنامه و بودجه‌بندی کشور میزان افزایش حقوق کارمندان متنوع شرکت‌های دولتی به میزان ۱۰ میلیون در سال ۱۴۰۳ رسیده است. مبلغ عنوان شده برای کارگران روزمزد است و افرادی که در طی ۳۰ روز کاری در یک مجموعه فعالیت می‌کنند میزان بیشتری را دریافت خواهد کرد.

پایه سنوات ماهانه، حق اولاد، بن کارگری، حق مسکن و … نیز در فیش حقوقی کارگران تاثیرگذار هستند. به همین منظور اگر دارای تعداد زیادی فرزند هستید و یا میزان سابقه کاری شما در مجموعه فعلی که در آن کار می‌کنید بیشتر است شما باید حقوق دریافتی بیشتری را از یک کارگر تازه کار دریافت کنید.

حداقل حقوق 1403

افزایش حقوق در سال ۱۴۰۳

هر سال نسبت به سال قبل درصدی را بر روی حداقل حقوق سال جاری مانند حداقل حقوق ۱۴۰۳ اعمال می‌کنند. هرچه این درصد بیشتر باشد میزان حقوقی که به حقوق پایه شما اضافه خواهد شد، نیز بیشتر خواهد بود. طبق اطلاعات به دست رسیده از سوی شورای عالی حداقل حقوق ۱۴۰۳ تصویب شده برای کارگران شامل ۲۰ درصد اضافه حقوق است. به عبارتی پایه حقوق سال پیش هر مبلغی که بود ۲۰ درصد نسبت به همان افزایش یافته است. این مورد با رشد تورم افزایش می‌یابد و هرچه تورم بیشتر و قدرت خرید افراد کمتر شود برای آنکه کارگران و خانواده آنها بتوانند نیازهای روزانه خود را خریداری کنند، درصدی را به عنوان افزایش حقوق بر روی فیش حقوقی آنها اعمال می­نمایند.

چه افرادی از حداقل حقوق ۱۴۰۳ بهره‌مند می‌شوند؟

یکی از سوالات رایجی که در زمینه شناخت میزان حداقل حقوق ۱۴۰۳ از حسابداران پرسیده می‌شود آن است که آیا درصد حقوق افزایش یافته شامل حال ما می‌شود یا خیر؟ در جواب این سوال باید عنوان کنیم افرادی که در ارگان‌هایی مانند دستگاه‌های اجرایی، وزارت اطلاعات، کارمندان سازمان انرژی اتمی، کارگران، کارمندان نیروی مسلح کار می­کنند، می‌توانند از ۳۵% درصد افزایش حقوق سال جاری استفاده کنند. از میان آنها افرادی مانند کارمندان موسسات آموزش عالی مانند دانشگاه‌ها، اساتید عضو هیئت علمی و همچنین قضات نیز می‌توانند از افزایش حقوق در سال جاری بهره‌مند گردند.

جدول محاسبه حداقل حقوق ۱۴۰۳

برای اینکه بتوانی حداقل حقوق ۱۴۰۳ خود را تخمین بزنید باید بدانید که چه شرایط متنوعی می‌تواند بر روی هزینه‌های دریافتی سر ماه شما تاثیرگذار باشند. در این جدول کلیه مواردی که باید برای تخمین میزان حقوق خود در نظر داشته باشید را عنوان خواهیم نمود.

جدول حداقل حقوق 1403

شما می‌توانید با در نظر داشتن چنین جدولی میزان حداقل حقوق ۱۴۰۳ خود را تخمین بزنید و برای محاسبه آن اقدام کنید. اگر کارفرما هستید بدین صورت می‌توانید حقوق دریافتی هر فرد که در مجموعه شما فعالیت می‌کند را مشخص نمایید.

میزان پایه سنوات سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

افراد بسیاری در آخرین روزهای سال نه تنها حداقل حقوق سال ۱۴۰۲ را دریافت می‌کنند بلکه میزان سنوات سال ۱۴۰۳ نیز بر روی حقوق آنها تاثیرگذار است. این موارد می‌توانند میزان حقوق آنها را افزایش دهند. چنانچه فردی در یک مجموعه فعالیت کند و در طی یک سال به صورت کامل در مجموعه دارای سابقه کاری باشد شامل سنوات می‌شود. سنوات سال ۱۴۰۳ برای هر فرد در طی یک ماه که مصادف با ۳۰ روز کاری می‌باشد برابر با ۲۱۰ هزار تومان است. اگر قصد دارید میزان حداقل حقوق ۱۴۰۳ آن هم در اسفند ماه را برای خود تخمین بزنید و میزان سنوات خود را در این سال تعیین کنید بهتر است به ازای هر ماه که در مجموعه فعلی فعالیت نموده‌اید مبلغ ۲۱۰ هزار تومان را تخمین بزنید. در این مقاله می‌توانید نحوه محاسبه پایه سنوات با چند سال سابقه که بر روی حداقل حقوق ۱۴۰۳اضافه شده است را به طور دقیق محاسبه نمایید.

پایه سنوات 1403

سایر مزایای قانون کار ۱۴۰۳

زمانی که شما در یک مجموعه فعالیت می‌کنید میزان حداقل حقوق ۱۴۰۳ شما فقط مشمول کارکرد روزانه تان نخواهد بود. به عبارت دیگر مزایا و موارد متعدد دیگری در کنار یکدیگر سبب می‌شوند تا حداقل حقوق شما از پایه تعیین شده توسط شورای عالی افزایش یابد. از انواع متعدد این موارد که حداقل حقوق ۱۴۰۳ را افزایش می‌دهد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • حق سنوات سالانه
  • میزان اضافه کاری و ساعات آن
  • داشتن یا نداشتن ماموریت در طی سال و حق ماموریت دریافتی
  • حق عائله‌مندی یا داشتن اولاد و همسر
  • حق مسکن
  • حق خواروبار

قطعاً با در نظر داشتن این موارد و همچنین مواردی که ممکن است نسبت به شغل شما در یک مجموعه وجود داشته باشد می‌توانند میزان حداقل حقوق شما را افزایش دهند.

شما هم می‌توانید میزان حقوق خود را بسنجید!

همانطور که در این متن عنوان کردیم حداقل حقوق ۱۴۰۳ برای هر فرد متفاوت است. هر فرد بر اساس توانایی خود، میزان کارکردش در طی سال، سابقه کاری خود در مجموعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند و … حقوق متفاوتی را دریافت خواهد کرد. از طرفی میزان اضافه حقوق سالانه همان فرد نیز بر اساس توانایی‌ها و معیارهای عنوان شده نیز بیشتر یا کمتر خواهد شد. اگر قصد دارید در سال ۱۴۰۳ میزان حقوق خود را افزایش دهید و برای محاسبه این مورد اقدام کنید بهترین گزینه برای شما حسابدارانی در این زمینه هستند. آن­ها با واقف بودن بر موارد مختلف حسابداری می‌توانند میزان حقوق را تخمین بزنند. شما با دریافت کمک از این گونه افراد می‌توانید به راحتی میزان حداقل حقوق ۱۴۰۳ خود را بسنجید. همچنین بر اساس معیارهای عنوان شده متنوع درصد مالیات و موارد مختلف مانند سنوات سالانه و عیدی سال ۱۴۰۳ خود را تخمین بزنید.

حداقل حقوق 1403

با آموزشگاه سرای حسابدار به صورت حرفه ای به حقوق و دستمزد مسلط شوید

اگر شما هم قصد دارید که میزان حداقل حقوق ۱۴۰۳ را در سال جاری محاسبه کنید بهتر است به سراغ آموزشگاه‌های حسابداری بروید. برای مثال آموزشگاه سرای حسابدار میزان دقیق حقوق شما را که در سال ۱۴۰۳ آن را دریافت می‌کنید تخمین خواهد زد. یکی از ویژگی‌های این موسسه آن است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن میزان حقوق دریافتی شما را تخمین می‌زند و به شما در حسابرسی مالی کمک می‌کند. افراد مجرب فعال در این موسسه می‌توانند موارد قانونی متنوع برای دریافت حقوق را به شما ذکر کنند. همچنین اگر میزان تصویب شده حقوق در سال جاری تغییر پیدا کند، اولین افرادی که از این موضوع اطلاع پیدا می‌کنند آموزشگاه‌هایی مانند آموزشگاه سرای حسابدار خواهند بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین تخمین میزان حقوق و موارد مالی متنوع دیگر شما می‌توانید با آموزشگاه سرای حسابدار در تماس باشید. همچنین می­توانید با مجرب‌ترین حسابداران در این زمینه مشورت نمایید.

منبع: www.sarayehesabdar.ir

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها