تاریخچه خرید کاندوم در جهان

” به هنگام خارج شدن از داروخانه با در دست داشتن کاندوم نباید خجالت بکشید! ”

این یک آگهی اعلام شده توسط برخی مراکز فروش کاندوم می باشد.

کاندوم مسیر پُر پیچ و خمی برای  پذیرش توسط اجتماع را پیموده است، گرچه مورخان نمی توانند تاریخی را که اولین کاندوم در دنیا اختراع شده است، دقیقا مشخص کند. همانطور که ون بولو، مورخ پزشکی، می گوید: “تاریخ اولیه کاندوم به دوران قدیم به ویژه پیش از قرون وسطی بر می گردد.”

حال اشاره ای به قدیمی‌ترین نوع کاندوم می کنیم؛ کاندوم مربوط به هزار سال قبل از میلاد مسیح است و اشاره به کاغذهایی ابریشمی دارند که روغن اندود شده‌اند. در برخی منابع به جا مانده از تمدن مصری‌ها هم نوعی از حفاظ در نوک آلت مردان مشاهده شده‌است. جالب است بدانید برخی از  نقاشی‌های روی غارها نیز با حدس و گمان به استفاده از کاندوم اشاره دارد.

تاریخچه  خرید کاندوم در اروپا از قرن شانزدهم میلادی آغاز می‌شود. در سال ۱۵۴۰ که بیماری آمیزشی سفلیس همه گیر شده بود (یکی از اختلالات آمیزشی می باشد که از نوعی باکتری بوجود می آید که از طریق رابطه جنسی مستقیم منتقل می شود)، پزشکی ایتالیایی به نام گابریل فالوپیو، کاشف لوله‌های فالوپ(رحم)، درباره سفلیس نوشت و استفاده از کیسه چندلایه پارچه‌ای خیسانده شده در محلولی از نمک یا گیاهان دارویی را برای مردان جهت آمیزش جنسی امن توصیه کرد.

اینجا شروع ایده کاندوم بود که برای روابط جنسی امن و جلوگیری از انواع بیماری از کاندوم استفاده شوند، بعدها در اواسط دهه ۱۵۰۰ ساخت کاندوم از روده و مثانه حیوانات متداول شد اما این کاندوم‌ها گران بودند و دسترسی به آن‌ها مشکل بود و در نتیجه اغلب هر کاندوم چندین بار استفاده می‌شد اما با این حال هنوز برای رابطه جنسی امن و استریل نبود.

هنگامی که چارلز گودیر در سال ۱۸۵۸ فرایند  افزودن گوگرد و سایر مواد شیمیایی به لاستیک را ابداع کرد و اعلام کرد که این فرایند آن را انعطاف‌پذیرتر می‌کند، ناخواسته باعث آغاز عصر جدیدی در پیش‌گیری از بارداری و بیماری های آمیزشی با ساخت کاندوم‌های لاستیکی شد.

کاندوم‌های لاستیکی قابلیت کش‌آمدن داشتند و مانند کاندوم‌های روده گوسفند به سادگی پاره نمی‌شدند، جالب است بدانید در آن دهه کاندوم های پلاستیکی در آمریکا با عنوان ” سرقلم آمریکایی” شناخته می شدند. حتما اگر قصد خرید کاندوم را دارید از داروخانه های آنلاین استفاده کنید  که محصولات دیگر مثل اسپری تاخیری  را نیز موجود دارند

با این حال کاندوم‌های لاستیکی هنوز بسیار ضخیم بودند، و مشکل استفاده چند باره به جای خود باقی بود و با اینکه از برخی بیماری های STIs جلوگیری می کرد (همچنین برخی مشکلات دیگر به وجود می آمد چرا که نگه داری از کاندوم به اندازه کافی دقت می خواهد حال اگر کاندوم استفاده شده باشد و بخواهی از آن نگه داری کنی برای رابطه جنسی بعدی مسئله را سخت می کند) اما لذت کافی در روابط نبود و صرفا جهت تخلیه امن خود از آن کاندوم ها استفاده می کردند البته در آن دوران همین کاندوم جزء برترین ها بود.

همانطور که نوآروی های کاندوم در حال افزایش بود، در اوایل دهه ۱۹۰۰، اشمیت با ساخت و تولید انبوه کاندوم های پلاستیکی توانست شرکت خود را جزء پر فروش ترین تولیدکنندگان کاندوم در آمریکا کند.

اختراع لاتکس در دهه ۱۹۶۹ تحول جدیدی در استفاده از کاندوم را به وجود آورد. کاندوم‌ های لاتکس مستحکم‌تر و نازک‌تر از کاندوم ‌های لاستیکی بودند و تاریخ انقضای ۵ ساله (در مقایسه با سه ماه برای کاندوم لاستیکی) داشتند و مهم تر این که با توجه به ارزان بودن کاندوم لاتکس، یک‌ بارمصرف بودند.

به طور مختصر در تصویر زیر می توانید ببینید که لاتکس؛ ماده خام بسیار کم ، لاستیک طبیعی لاتکس با شیرابه زدن اریب به درختان لاتکس هر روز صبح جمع آوری می گردد. به منظور حذف ناخالصی های از لاستیک جمع آوری شده ، در سانتریفیوژ قرار می گیرد. برای تولید کاندوم ، لاتکس با بالاترین کیفیت پس از گذراندن آزمایشات بسیار سخت مورد استفاده قرار می گیرد.

درباره کاندوم
درباره کاندوم

شرکت اشمیت با هیچ رقیبی درگیر نبود تا اینکه مرل یانگ شرکت جوانان را راه اندازی نمود و یکی از موفق ترین مارک های کاندوم در آن زمان را راه اندازی کرد: تروجان

مختصری از تاریخچه کاندوم گفته شد که اهمیت برقراری رابطه جنسی امن را به رخ بکشد، حال که با پیشرفت علم از پارچه ابریشمی به کاندوم هوشمند رسیدیم، می توانید بهتر به اهمیت موضوع پی ببرید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها