مشهد پر طرفدارترین مقصد تابستانی

یکی از شهرهای بزرگ ایران در بخش شمال شرقی کشور، مشهد است. کمتر کسی است که این شهر پرجمعیت ایران را نشناسد. مشهد پایتخت معنوی ایران است و حرم امام رضا و ضریح زیبای آن در این شهر، این نام خاص را به مشهد داده است. مشهد یک شهر شلوغ است. این شهر از شهرهای مهاجرپذیر ایران است. اکثر مهاجران مشهد را افغانی‌ها تشکیل می‌دهند. مشهد برای توریست‌ها به عنوان یک شهر مذهبی، شناخته می‌شود اما مذهبی بودن شهر مشهد سبب نمی شود جذابیت‌های تاریخی، توریستی و تفریحی این شهر زیبا در حاشیه قرار گیرند.

سفر به مشهد

کمتر کسی است که تا به امروز تجربه سفر به مشهد را نداشته باشد. افراد بسیار زیادی هستند که تا به امروز، از طریق هوایی و زمینی به شهر زیارتی و سیاحتی مشهد سفر کرده‌اند.اگر قصد سفر به مشهد را دارید می‌توانید با تور مشهد همراه شوید و از خدمات و امکانات آن بهره‌مند شوید. برای تهیه بلیط تورهای مشهد می‌توانید از طریق سایت، بلیط تورهای لحظه آخری را دریافت کرده و یک ساعت بعد به مشهد بروید. پس از وارد شدن به فرودگاه مشهد می‌توانید با وسیله دلخواه خود وارد شهر شده و به جایی که مد نظرتان است بروید. سفر زمینی به مشهد را نیز می‌توانید از طریق قطار و یا اتوبوس تجربه کنید. اگر دوست دارید مدت زمان بیشتری در راه باشید، می توانید از این نوع سفر، استفاده کنید. کوتاه‌ترین مسیری که می‌تواند شما را به مشهد برساند از طریق سمنان است. مسیر دیگر را می‌توانید از طریق رودهن به سمت قوچان تجربه کنید.

جاذبه‌های توریستی مشهد

شهر مشهد جاذبه‌های توریستی فوق‌العاده‌ای دارد. مهم‌ترین جاذبه توریستی این شهر را باید از نظرگاه یک جاذبه مذهبی و تاریخی در نظر گرفت. این جاذبه دلنشین، بارگاه و حرم امام هشتم است. وجود این جاذبه بی‌نظیر، سبب شده است که مشهد بیشترین مسافر را داشته باشد. این مکان زیبا و معنوی شناسنامه شهر مشهد است. حرم امام رضا تنها مخصوص شیعیان نیست. بسیاری از توریست‌های خارجی با رفتن به مشهد از حرم امام هشتم دیدن می‌کنند و آن را یک جاذبه دیدنی می‌دانند. حرم معنوی و زیبا در مشهد بخش‌های مختلفی دارد که با دیدن آن علاوه بر لذت معنوی، از لذت یک بازدید تاریخی و فرهنگی زیبا، شگفت زده می‌شوید.

جاذبه‌های توریستی مشهد
جاذبه‌های توریستی مشهد

مسجد گوهرشاد نیز یک جاذبه توریستی معنوی محسوب می‌شود. معماری فوق‌العاده این مسجد تاریخی، توریست‌های ایرانی و خارجی را جذب خود می‌کند. این مسجد زیبا، شاهکار معماری تیموری است. از دیگر دیدنی‌های جذاب شهر مشهد می‌توان به آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی اشاره کرد. از دیدن این مکان تاریخی زیبا می‌توانید لذت ببرید. زیرا دیدار از مقبره این حکیم اندیشمند و بزرگ برای هر توریستی جذابیت دارد. از دیگر آرامگاه‌های شهر مشهد می‌توان به آرامگاه نادرشاه، آرامگاه مهدی اخوان ثالث یاد کرد.

مشهد علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و مذهبی، جاذبه‌های تفریحی بسیار زیادی نیز دارد. ییلاق‌های طرقبه از مکان‌های تفریحی مشهد هستند. این ییلاق‌های زیبا، هوای مطبوع و خوشی دارند. ییلاق‌های طرقبه با داشتن امکانات کم‌نظیر و رستوران‌های شیک، از مکان‌هایی هستند که با دیدن مشهد می‌توانید آنها را تجربه کنید. روستای شاندیز از دیگر ییلاقات مشهد است. روستای زیبای شاندیز، رودخانه، باغ و رستوران‌های با کیفیت و زیبایی دارد. اگر قصد دیدن مکان‌های تفریحی و طبیعی بیشتری را دارید می‌توانید به مکان‌هایی مانند بند گلستان و روستای زشک رفته و آنها را از نزدیک ببینید.

مراکز خرید مشهد را با تور ارزان مشهد ببینید

یکی از خاطره‌انگیزترین قسمت‌های هر سفر، خرید کردن است. سفر مشهد نیز از این خاصیت به دور نیست. شناخت مراکز خرید مشهد و استفاده از آنها می‌تواند سبب لذت بردن شما از خرید شده و سفر شما را خیال‌انگیزتر کند. مراکز خریدی مانند بازار رضا، مرکز خرید زیست خاور، بازار الماس شرق، مرکز خرید کاسپین و دیگر مراکز خرید و فروشگاه‌ها، مغازه‌‌هایی را فراهم کرده‌اند که می‌تواند نیازهای توریست‌ها را به بهترین شکل و بالاترین کیفیت، فراهم کند. این مغازه‌ها می‌توانند همه نیاز شما را برطرف کنند.

مراکز خرید مشهد
مراکز خرید مشهد

سوغات مشهد را می‌توانید در تمامی مراکز خرید این شهر و مغازه‌های آن جستجو کرده و خریداری کنید. معروفترین سوغات شهر مشهد، زعفران است. اما افراد به نسبت سلیقه‌ای که دارند اقدام به خرید سوغاتی می‌کنند. برخی ترجیح می‌دهند خشکبار بخرند و برخی دیگر به دنبال سوغاتی‌های معنوی این شهر مانند مهر و تسبیح می‌روند. با همراهی با قیمت تور مشهد می‌توانید سفری خاطره‌انگیز را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.سایت توریاب که ارائه دهنده تور مشهد و تور لحظه آخری بهترین آژانسهای تهران است سفری ایده آل را برایتان ارزو مینماید

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها