جاذبه های توریستی آنتالیا را بیشتر بشناسید

تور آنتالیا که خواهان بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارد، دارای جاذبه های توریتی بسیار زیادی بوده که گردشگران را جذب خود کرده و باعث شده است که سالانه تعداد بیشماری مسافر برای دیدن این شهر با جاذبه های توریستی آن به این منطقه آمده و از دیدن آن لذت ببرند. آنتالیا دارای جاذبه های توریستی بسیاری می باشد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است.

تور آنتالیا از جمله تورهای پر طرفداری است که بسیاری از مردم از سرتاسر دنیا سالانه به این مکان سفر می کنند. شهر آنتالیا در استان آنتالیا یکی از ۸۱ استان در کشور ترکیه می باشد که این شهر در منطقه دریای مدیترانه واقع شده و سالانه توسط تعداد بی شماری توریست بازدید می شود. این شهر شامل تعداد بسیار زیادی جاذبه های توریستی می باشد که گردشگران می توانند با استفاده از تور آنتالیا به این مناطق سفر کنند. در زیر تعدادی از آن ها آمده است.

جاذبه های توریستی آنتالیا

موزه ی باستانی آنتالیا

Termessos

اولد تاون

آکواریوم آنتالیا

سرزمین شن

دلفین پارک آنتالیا

باغ وحش آنتالیا

موزه ی باستانی آنتالیا

به گزارش سفر باتو ، موزه ی باستانی آنتالیا یکی از مکان های تاریخی این شهر بوده و در این موزه سیزده سالن مجزا وجود دارد که وسایل موجود در این سالن ها نشان دهنده ی تاریخ این شهر و کشور ترکیه می باشند. قدمت این موزه حدود ۱۰۰ سال بوده و توسط شخصی به نام سلیمان فیکری که معلم بوده افتتاح شده است. همچنین یک قسمت از این موزه را سالن های نقاشی تشکیل داده اند که مکان جذابی برای کودکان به شمار می آید که کودکان نیز می توانند با تاریخ این شهر و کشور آشنا شوند.

 Termessos

این مکان یک مکان تاریخی است که روی کوه قرار دارد و جزو یکی از معروفترین مکان های تاریخی محسوب می شود. ترمسوس در ارتفاع ۱۰۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد وگردشگران باید دارای شرایط جسمانی مناسبی داشته باشند تا بتوانند به این مکان بروند. این مکان دارای منظره بی نظیری می باشد. این مکان دارای دیوارهای محکم، ورزشگاه، تئاتر، مقبره و معابد و .. می باشد. این ناحیه از مکان هایی بوده است که اسکندر بزرگ موفق به تصرف آن نشد زیرا این مکان در بین دو کوه ساخته شده بود و تقریبا مخفی بوده است. از شواهد این گونه پیدا است که این شهر توانسته بود در سال ۷۱ قبل از میلاد مستقل شود و ساکنان شهر مجبور شدند در قرن پنجم میلادی به دلیل مشکلات تخریبی ساختمان ها و قنات ها و کمبود آبی که داشتند شهر را ترک کنند.

اولد تاون

این منطقه old town و یا شهر قدیمی یکی از مناطق جذابی و زیبای شهر آنتالیا می باشد که دارای خانه هایی با روف های قرمز رنگ بوده و در این منطقه فروشگاه ها و گالری های زیبایی به چشم می خورد که مکان مناسبی براب خرید کردن گردشگران از سرتاسر دنیا می باشد. در این مکان همچنین بناهایی مانند مسجد Tekeli Mehmet Pasa  و برج ساعت و دروازه ی بزرگ نیز موجود دارد که برای گردشگران مکان جذابی به شمار می آید.

آکواریوم آنتالیا

یکی دیگر از مکان های دیدنی این شهر آکواریوم آنتالیا می باشد که دارای تونلی است که گردشگران می توانند وارد آن شومد و در پیرامون خود انواع ماهی ها و حیوانات آبزی را ببینند. این آکواریم مکان بسیار مناسبی برای آشنایی با زندگی آبزیان و همچنین گذراندن زمانی بسیار جذاب می باشد و یکی از پر طرفدار ترین مکان های بازدید شونده توسط گردشگران می باشد.

این تونل دارای عرض تقریبی سه متر و طول ۱۳۰ متر می باشد و دارای بزرگنرین آکواریوم تونلی در دنیا می باشد.

سرزمین شن

این مکان دارای مجسمه های زیبایی است که از جنس شن بوده و در ساحل دریای آنتالیا قرار گرفته است. مساحت این ناحیه حدود هفت هزار متر مربع بوده و شامل مجموعه ای از مجسمه های هنرمندان و شخصیت های معروف می باشد. نورپردازی این ساحل شنی زیبا توسط لامپ های رنگی زیبایی این منطقه را دوچندان میکند و باعث جذابیت و جلوه ی بیشتری برای گردشگران می شود.

لازم به ذکر می باشد که موضوعات این جشنواره ی شنی تکراری نمی باشد و هر مدت یک بار موضوع آنها عوض شده تا موجب جذابیت بیشتر مسافران و بازدیدکنندگان شود. همچنین این مکان مکان مناسبی برای همه رده های سنی بوده و نوجوانان و حتی کودکان نیز می توانند توانایی و استعداد های خود را به نمایش عموم بگذارند.

دلفین پارک آنتالیا

دلفین پارک و یا سی لانیا مکان بسیار جالبی برای گردشگران می باشد که دارای پارک دلفین ها و پارک آبی می باشد. در این مکان فعالیت های گوناگونی می توان انجان داد که از جمله می توان به قواصی، شنا و … اشاره کرد. در پارک دلفین چندین گونه از دلفین ها و شیر دریایی دیده می شود که نمایش هایی توسط انها هر روزه انجام می شود. همچنین در این پارک ها کافه و رستوران هایی وجود دارد که مسافران می توانند تهیه نمایند.

باغ وحش آنتالیا

یکی دیگر از مناطق دیدنی این شهر باغ وحش آن است که شامل حیوانات شگفت انگیز می باشد و مکان جالبی برای کسانی که علاقه مند به دیدن حیوانات عجیب و غریب مانند گوریل، یوزپلنگ، طوطی، اسب، کورکودیل، مار، خرس، کانگرو و … هستند می باشد. همچنین در این باغ وحش مکان هایی وجود دارد که گردشگران میتوانند در آن محل ها کمپ زده و لحظات نابی را در آنجا سپری نمایند. همچنین این مکان دارای گیاهان و درختان گوناگون و متنوعی می باشد که به زیبایی این باغ وحش اضافه کرده است.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها