در آنتالیا کجا برویم؟

آنتالیا به کجا بریم؟

انتالیا به کجا بریم؟ آنتالیا از جمله شهرهای توریستی و پرجاذبه کشور ترکیه می باشد زیرا قسمت عظیمی از آثار فرهنگی و باستانی و تاریخی این کشور را در خود جای داده است و سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند . ما در این مقاله به بررسی اماکن و جاذبه های دیدنی آنتالیا می پردازیم تا پیش از سفر به آنجا با بهترین جاهای دیدنی آنجا آشنا شوید پس همراه ما باشید.

انتالیا به کجا بریم؟

شهر قدیمی کالیچی آنتالیا (Kaleici)

یکی از مکان های پر بازید در آنتالیا شهر تاریخی و قدیمی آن می‌باشد که در مرکز آنتالیای امروزی قرار دارد و ساخته دست رومیان و الهام گرفته از زمان عثمانی است که در دوره سلجوقیان به وسعت آن افزوده شده و در نهایت به عنوان یک بندرگاه در آن زمان شناخته شد اما امروزه با نام شهر قدیمی آنتالیا معروف است.

از جاذبه های دیدنی در محله کالیچی می توان به قلعه کاله ایچی یا کالیچی اشاره کرد که در این قلعه خانه های متعددی در سبک های مختلف معماری وجود دارد که همگی از چوب و سنگ ساخته شده‌اند .

عواملی چون نقشه و دیوارهای سنگی بلند و مستحکم و تنوع در معماری همه و همه قدرت اقتصادی مالکان آن زمان را به تصویر می کشد.

به طور کلی شکل بناها و معماری باشکوه در قلعه های این شهر نشان دهنده ی آداب و رسوم و سبک زندگی مردم در آن زمان می باشد .این شهر کوچک اما با قدمت ،امروزه به عنوان یکی از مراکز تفریحی و سیاحتی آنتالیا به شمار می آید که روزانه گردشگران زیادی به این منطقه در آنتالیا سفر می کنند.

بنابر این شما می توانید با قدم زدن در این شهر از مناظر و بافت های زیبای آن لذت ببرید و با رفتن به کافه های دنج و ساحل آن لحظه های خوشی را سپری کنید.

برج ساعت آنتالیا (Clock Tower)

برج ساعت آنتالیا به عنوان یکی از جاذبه های شهر آنتالیا به شمار می رود که در قسمت ورودی شهر قدیمی قرار گرفته شده است و بیش از سه قرن از قدمت آن میگذرد.

در آن زمان برای حفاظت از شهر قدیمی آنتالیا هشتاد برج با دیوارهای بلند و مستحکم سنگی در کنار حفاظ های قدیمی شهر بنا شده بود که امروزه فقط این یک برج از آن تعداد باقی مانده است این اثر باشکوه در دو طبقه ساخته شده است که از ویژگی هر طبقه می‌توان به شکل ساختمان اشاره کرد که طبقه اول به شکل مربعی و طبقه دوم به شکل دایره‌ای احداث شده است و ساعت زیبا و دایره شکلی در بالاترین بخش از طبقه دوم تعبیه شده است که به این برج جلوه بسزایی داده است .

انتالیا به کجا بریم؟
آنتالیا به کجا بریم؟

این برج به دلیل استفاده از مصالح سنگی مرغوب و داشتن ارتفاع زیاد استقامت و صلابت  شهر را به تصویر می کشد و همچنین به دلیل همسایگی با آثار فاخر دیگر مثل دروازه هادریان ،میدان جمهوری، پارک آتاتورک و پارک اوغلو توجه بازدید کنندگان را به خود جلب می کند و همچنین به دلیل همجواری با مناطق سرسبز و چشم‌اندازهای زیبا و کوه های بلند لحظات شاد و به یاد ماندنی و فرح بخشی را برای مسافران و بازدید کنندگان به ارمغان می آورد. بنابراین شما می توانید با بازدید از برج ساعت آنتالیا از مناظر تماشایی همجوار با آن نیز لذت ببرید و آلبومی از خاطرات فراموش نشدنی بسازید.

موزه باستان شناسی آنتالیا   Duden Selalesi

اگر به تاریخ و فرهنگ گذشتگان علاقه دارید  و یا حتی آشنایی با تاریخ برایتان جذاب است موزه باستان شناسی آنتالیا گزینه  مناسبی برای بازدید در سفر به ترکیه می باشد.

موزه آنتالیا را می‌توان به عنوان یکی از بزرگترین موزه های  ترکیه نام برد که در آن آثار فراوانی از فرهنگ و پیشینه کشور ترکیه گنجانده شده است .

انتالیا به کجا بریم؟

این موزه شامل یک سالن کنفرانس، یک باغ ، ۱۳ نمایشگاه، یک سالن گالری روباز ،آزمایشگاه ها، انبار ،مرکزتعمیرات یک اتاق عکاسی ،کافه تریا، دفاتر اداری و محل زندگی مسئولان موزه می باشد.

این مجموعه از پنج هزار اثر هنری تشکیل شده است که از حدود ۳۰ هزار آثار دیگر آن رونمایی نشده است در واقع آثار موجود در این موزه از جمله مجسمه خدایان ،سکه، جواهرات ،موزاییک ها ،مجسمه های سالن‌ نمایش  پرگه، کلکسیون مردم‌ شناسی ،تندیس ها و سفالگری ها و …، تاریخ و فرهنگ ادواری چون عصر حجر ،دوره بیزانس، یونان باستان و روم ،دوران سلجوقیان ترک و عثمانیان را به زیبایی به تصویر می کشد.

شهر زیبای لارا

انتالیا به کجا بریم؟ آنتالیا از جمله شهرهای توریستی و پرجاذبه کشور ترکیه می باشد زیرا قسمت عظیمی از آثار فرهنگی و باستانی و تاریخی این کشور را در خود جای داده است اگر تفریحات آبی و خانوادگی را می‌پسندید شهر زیبای لارا واقع در شش کیلومتری شرق شهر آنتالیا را به شما پیشنهاد میکنیم تا علاوه بر امکانات رفاهی و جاذبه های دیدنی در آن جا از ساحل لارا برای استراحت و تفریح استفاده کنید . در این شهر امکانات  زیادی در راستای تفرج و راحتی مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است؛ به عنوان نمونه می توان به امکاناتی نظیر رستوران، قایق سواری، صندلی سایه بان ساحلی برای حمام آفتاب، هتل های ۳ تا ۵ ستاره برای اقامت، ۲ زمین فوتبال ساحلی، ۱۱ باشگاه، پارک عجایب و اسکیت سواری اشاره کرد.

اکواریوم آنتالیا Antalya Aquarium

انتالیا به کجا بریم؟ آنتالیا از جمله شهرهای توریستی و پرجاذبه کشور ترکیه می باشد زیرا قسمت عظیمی از آثار فرهنگی و باستانی و تاریخی این کشور را در خود جای داده است اگر با خانواده به انتالیا سفر می کنید اکواریوم انتالیا بهترین گزینه برای بازدید و داشتن سفر تفریحی است زیرا جاذبه های دیدنی آن مناسب همه سنین است .

آکواریوم انتالیا از بخش هایی از جمله  نواحی برفی ، جنگل های بازانی و مناطق اقیانوسی تشکیل شده است که در هرقسمت از آن چشم انداز های منحصر به فردی  وجود دارد .

تونل این  اکواریوم  واقع در ورودی اصلی ،  به طول ١٣٠ متر و عمق ٣  متر ساخته شده است که بیش از  ١٠٠٠ نوع آبزی در آن به نمایش گذاشته شده است .

انتالیا به کجا بریم؟

راهنمای سفر به استانبول

یکی از ویژگی های جذاب این منطقه این است که اگر شما در  چله تابستان به این محل سفر کنید می توانید از برف بازی در این منطقه لذت ببرید!  همچنین به علت هوای آزاد در قسمت بالایی  آکواریوم می توانید غواصی در دل اقیانوس را به همراه یک لیدر تجربه کنید.

آبشار دودن ( Doden Full)

یکی دیگر از مناظر دیدنی و پرطرفدار در آنتالیا طبیعت بکر و چشم نواز آبشار دودن می باشد که سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

مجموعه آبشار دودن از دو بخش بالایی و پایینی تشکیل شده است  که به فاصله ٨ کیلومتری از هم واقع شده اند. بخش بالایی آن با عرض ٢٠ و ارتفاع ١۵متر در  ١۴ کیلومتری شهر انتالیا واقع شده است و همچنین  دارای امکاناتی نظیر رستوران و کافه می باشد که  می توانید از آن ها استفاده کنید تا لحظات شاد و به یاد ماندنی را  دراین  طبیعت  تجربه کنید

اگر مسیر رودخانه را پیش بگیرید  ، در نزدیکی ساحل لارا به قسمت پایینی آبشار دودن می رسید که در آنجا رود خانه دودن از ارتفاع ۴٠ متری عبور می کند  و به دریای مدیترانه می ریزد و   آب های خروشان آن با غرش های باشکوه  هر ببیننده ای را تحث تاثیر زیبایی خود قرار می دهد.

این دو آبشار به عنوان دو جاذبه طبیعی مستقل از هم به شمار می روند

نکته قابل توجه ای که باید به شما بگوییم این است که هنگامی که در حال تماشای آبشار بالایی هستید حتما از پله های مارپیچی که به غار واقع  در پشت ابشار می رسد عبور کنید تا نمای دیگری از چشم انداز باشکوه آبشار را ببینید که   در آن جا نمای پشتِ پرده آبی که در حال سقوط است  قابل رویت است ،بنابراین  این منظره  بهترین  جا برای خلق جلوه های ویژه عکاسی شما می تواند باشد.

و همچنین در اطراف این آبشار نیمکت هایی تعبیه شده است تا اگر شما در میان این گردش لذت بخش خسته شدید  بر روی آنها بنشینید و نفسی تازه کنید.

از جمله امکانات تفریحی آبشارهای دودن آنتالیا می توان به غارنوردی ، قایق سواری و رفتینگ در رودخانه ، بازید از آبشار ها،طبیعت گردی و پیک نیک در پارک محلی اشاره کرد

بنابراین اگر در فصل بهار و تابستان قصد سفر به ترکیه را دارید رفتن به این مکان دیدنی و توریستی  را حتما در الویت قرار دهید.

مرکز خرید تراسیتیterraCity

یکی از لذت بخش ترین قسمت  سفر برای اکثر خانم ها و اغلب اقایان خرید است .

در خرید کردن علاوه بر گردش در پاساژ ها و گذراندن ساعاتی خوش و تهیه سوغاتی  ، آشنایی با محصول و فرهنگ و رفتار مردم هر کشور می تواند برای شما جالب باشد اما دیدن هموطنان ایرانی  در  هنگام بازدید از مراکز خرید  این بخش از سفر را برای  شما جذاب تر می کند .

انتالیا به کجا بریم؟

مرکز خرید تراسیتی واقع در منطقه لارا یکی از مراکزی است که بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است .

تراسیتی در ۴ طبقه  در مساحت ۴٨٠٠٠ متر مربع بنا شده است که در آن قریب به ١٨٠ فروشگاه با برند های معروف و متعددی  وجود دارد اما با جود اجناس مارک  و با کیفیت در این مرکز می توانید خرید اقتصادی و به صرفه ای  داشته باشید.

این مرکز خرید به علت داشتن امکاناتی نظیر ٣٠ رستوران  متفاوت و زمین بازی کودکان ،  فود کورتی با  ظرفیت ۱۰۰۰ نفر، مسجد ، محلی برای استراحت  و پارکینگ و … گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

بنابراین  مرکز تراسیتی  می تواند مکان مناسبی برای خرید سوغاتی های شما باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها