تاریخچه ای مختصر از قلعه آنکارا در ترکیه!

 قلعه آنکارا یکی از قدیمی ترین دیدنی های پایتخت ترکیه می باشد که قدمت آن به امپراطوری عثمانی، روم و سلجوقی باز می گردد. با تاریخ ما همراه شوید تا تاریخچه ای مختصر از قلعه آنکارا در ترکیه! بدانید.

 

اگرچه تاریخ ساخت اولیه آن مشخص نیست، برخی بر این باورند که هیتی ها (امپراطوری باستانی که در ۱۶۰۰ ق.م بر آناتولی شمالی حاکمیت کرد) ، قلعه آنکارا را به عنوان یک پادگان نظامی ساختند. با این وجود، به دلیل نبودن مدارک کافی برای اثبات این ادعا، این قلعه به عصر بیزانس، رومی ها و سلجوقیان نسبت داده شده است. چرا که آنها بارها این قلعه را نوسازی کردند.

این قلعه که کل قله را در بر گرفته، نمای بی نظیری از شهر با سقف های قرمز رنگ خانه های تاریخی آنکارا را دارد. همچنین یک دیوار بزرگ مجهز به ۲۰ برج دارد که اطراف شهر قدیم واقع شده و به عنوان یک لایه محافظ ساخته شده است. این قلعه ۴۳ کیلومتر مربع می باشد و ارتفاع دیوار آن ۱۴ تا ۱۶ متر می باشد. بلندترین نقطه قلعه به آکله یا آلیتاشی معروف است. یکی از دو ورودی قلعه نیز دارای یک کتیبه می باشد که به امپراطوری ایلخانات ( بخش جنوبی امپراطوری مغول) تعلق دارد.در حالی که در بخش های شمالی این قلعه نوشته ها و کتیبه هایی ست که آن را به امپراطوری سلجوقی ربط می دهد.

اگرچه دیوار بیرون با گذشت زمان آسیب دید، ولی قلعه همچنان پابرجاست. در واقع به این قلعه حملات زیادی شد که با حمله گالاتا ( واقع در انکارا) در قرن ۲ ق.م آغاز شد و بارها مرمت و نوسازی شد. در ۲۱۷ ب.م، امپراطور رومی، کاراکالا دیوارها را تعمیر کرد و بعد از این که ایرانی ها، امپراطور سوروس الکساندر را در ۲۲۲ تا ۲۶۰ شکست دادند، قلعه به طور کلی نابود شد. در قرن هفتم رومی ها آن را دوباره بازسازی کردند و در ۶۸۸ کنستانتین کبیر ، یک دیوار بیرون جدید به عنوان مرز شهر را ساخت. در ۱۷۰۳، قلعه توسط سلجوقیان تصرف شد و در طول امپراطوری عثمانی، در ۱۸۳۲پسر ابراهیم پاشا ، قلعه را مرمت کرد.

در واقع این قلعه حاصل تلاش امپراطوری ها مختلف در دوره های متفاوت می باشد. خانه های قدیمی آنکارا که در بخش بیروین قلعه قرار دارند ، بسیار زیبا هستند و از چوب و آجر و گل ساخته شده اند. از داخل قلعه میتوان نمای زیبایی از این خانه ها را دید و پارادوکس زیبایی از آنکارای قدیم و جدید به چشم می خورد.

 

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها