پارک جنگلی لویزان و پارک جمشیدیه، دو بهشت دیدنی در پایتخت

روزهای آخر هفته فرصت خوبی است تا سری به مناطق سرسبز تهران بزنیم و از هوای پراکسیژن آن‌ها لذت ببریم. در تهران و اطراف آن، بوستان‌های بزرگ و زیبایی وجود دارد که گشت‌وگذار در آن‌ها آرامش را به وجودتان منتقل می‌کند. پارک جنگلی لویزان در منطقه شمیران و پارک جمشیدیه در منطقه یک تهران، از بوستان‌های بهشتی هستند که برای هر گردشگری دیدنی و جذاب خواهد بود. اگر سری به مجله گردشگری نابرو بزنید، می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد این دو بوستان به‌دست آورید. در این جا می‌خواهیم نگاهی کوتاه به پارک جنگلی لویزان و پارک جمشیدیه داشته باشیم. با ما همراه باشید.

پارک جنگلی لویزان، منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا در شمیران

آب‌وهوای دلچسب پارک جنگلی لویزان، برای تهرانی‌ها یک موهبت محسوب می‌شود. روزهای تعطیل فرصت خوبی است تا خیابان‌های پر ترافیک را رها کنید و به این منطقه بهشتی بروید. این پارک در شمال شرق تهران و در یکی از نقاط مرتفع جا خوش کرده است. یکی از جذابیت‌های پارک جنگلی لویزان، قاب‌های تماشایی و زیبایی از پایتخت است که پیش روی شما قرار می‌دهد. در این نقطه تمام تهران زیر پایتان خواهد بود و اگر شب به سراغ این پارک بروید، منظره‌ای زیبایی از بازی نور و چراغ را در دل تاریکی شب خواهید دید.

پوشش سبز پارک جنگلی لویزان از گونه‌های متنوعی مثل اقاقیا، سرو، چنار، افرا، بلوط و… تشکیل شده است. یکی از گونه‌های فراوان آن، کاج همیشه سبز است که رنگ بهاری و سبز جنگل را در تمام فصول حفظ می‌کند. درختان خوش‌قدوقامت این جنگل بهشت را به تهران آورده‌اند.

باغ پرندگان در پارک جنگلی لویزان

آن‌‌چه که پارک جنگلی لویزان را منحصربه‌فرد می‌کند، اختصاص بخش شرقی آن به احداث باغ پرندگان است. در این باغ دیدنی گونه‌های مختلفی از پرندگان در محیط زیبا و متناسب با شرایط زیست هرکدام، جمع شده‌اند و محیطی ماجراجویانه به‌وجود آورده‌اند.

امکانات پارک جنگلی لویزان

در پارک جنگلی لویزان امکاناتی همچون آلاچیق، نیمکت، بوفه، سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، زمین‌های ورزشی، میزهای پینگ پنگ، مسیر دوچرخه‌سواری و… برای رفاه بیشتر شهروندان فراهم شده است.

آدرس پارک جنگلی لویزان

شمال شرق تهران، بزرگراه شهید زین الدین، خیابان هنگام

پارک جمشیدیه، فضایی دلچسب در نیاوران تهران

یکی از دیگر از بوستان‌های قدیمی و جاهای دیدنی تهران، پارک جمشیدیه در شمال خیابان نیاوران است. سطح این پارک سنگ‌فرش است و چند مجسمه سنگی در نقاط مختلف آن احداث شده‌اند. این مجسمه‌ها توسط «ناصر هوشمند وزیری»، مجسمه‌ساز بزرگ ایرانی، ساخته شده است و امروزه نمادهایی از پارک جمشیدیه محسوب می‌شوند. گشت‌وگذار در پناه درختان خوش‌قدوقامت و تماشای آبشار، رود و آب‌نماهای سنگی حسی پر از طراوت به هر گردشگر می‌بخشد. این پارک کوهستانی پاتوق کوه‌نوردان است و قدم زدن در سطح شیب‌دار آن یک نوع کوه‌نوردی نیز محسوب می‌شود. همچنین کوه کلک‌چال در شمال پارک جمشیدیه واقع شده و این پارک یکی از مسیرهای صعود به کلک‌چال است. این پارک از جنوب به باغ دولو، از شرق به خیابان جمشیدیه و از غرب به جاده کلک‌چال می‌رسد.

پوشش سبز پارک جمشیدیه از گونه‌های مختلف گیاهی مثل چنار، سرو، اقاقیا، نارون، بلوط، بید مجنون، زبان گنجشک، افرای سیاه و… تشکیل شده است. همچین انواع درختان میوه مثل گیلاس، سیب، زردآلو و… در این باغ بهشتی وجود دارد.

امکانات پارک جمشیدیه تهران

در این پارک کوهستانی امکانات متنوعی برای رفاه شهروندان و مسافرانی که به قصد گردش در پایتخت به این بوستان آمده‌اند، فراهم شده است. از امکانات پارک جمشیدیه می‌توان به رستوران، کافه، نمازخانه، آلاچیق، نیمکت، سرویس بهداشتی، آب‌نماهای سنگی، آبشارهای مصنوعی، آمفی تئاتر، نگارستان و گالری اشاره کرد.

آدرس پارک جمشیدیه تهران

شمال خیابان نیاوران، انتهای خیابان فیضیه، خیابان امیدوار

پیش از رفتن به این دو بوستان بهشتی تهران

پارک جنگلی لویزان و پارک جمشیدیه تهران، دو بوستان محبوب و از جاهای دیدنی تهران هستند که با طبیعتی سبز و دیدنی و آب‌وهوایی مطلوب، روزی خوش را برای تهرانی‌ها می‌سازند. پیشنهاد می‌کنیم که پیش از رفتن به این دو بوستان بهشتی پایتخت، حتماً سری به سایت نابرو بزنید. در مجله گردشگری نابرو می‌توانید به اطلاعات کامل این دو بوستان، راه دسترسی و عکس‌های زیبایی آن‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین برای آشنایی با دیگر بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی تهران، مجله گردشگری نابرو راهنمای خوبی برایتان خواهد بود. تهران‌گردی شیرینی را برای شما آرزومندیم.

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها