آشنایی با نحوه خرید ملک در ترکیه

کشور ترکیه در منطقه ما جزء کشورهایی است که به خوبی روند و مسیر پیشرفت را پیدا کرده است و قطار اقتصاد این کشور روی ریل رشد افتاده است. دولت ترکیه به سرمایه گذاران خارجی این اجازه را داده تا وارد این کشور شوند و شروع به سرمایه گذاری در ترکیه کنند. یکی از روش های سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک در ترکیه است که از سال ۲۰۱۸ با تصویب قوانین جدید خرید ملک در این کشور، شرایط برای این گونه سرمایه گذاری در این کشور آسان تر شده است.

مزیت سرمایه گذاری در ترکیه

کشور ترکیه به دلیل رشد اقتصادی بسیار خوب خود یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری است. به دلیل نزدیکی و همسایگی کشور ترکیه با ایران بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا به جای سرمایه گذاری در کشور ایران، سرمایه خود را به ترکیه برده و در این کشور فعالیت اقتصادی انجام بدهند. وضعیت اقتصادی مناسب، داشتن جمعیت جوان و نیروی کار ماهر در کنار حمایت های دولت از سرمایه گذاران خارجی باعث شده تا کشور ترکیه مقصد بسیار خوبی برای سرمایه داران دیگر کشورها باشد.

اگر علاقه دارید تا یک سرمایه گذاری کم ریسک و امن را در کشور ترکیه تجربه کنید تا علاوه بر رشد وضعیت مالی خود بتوانید از مزایای سرمایه گذاری در ترکیه نیز استفاده کنید یکی از بهترین گزینه ها سرمایه گذاری در ملک است.

مزیت های خرید ملک در ترکیه

کشور ترکیه پس از آن که به اتحادیه اروپا و پیمان شنگن پیوست آینده روشنی را برای اقتصاد خود پیش بینی کرده است. سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک مزایای مختلفی دارد، یکی از این مزایا افزایش ارزش ملک در کشور ترکیه است.

طبق آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۱۶، کشور ترکیه به عنوان سیزدهمین کشور اقتصادی بزرگ در جهان شناخته شده است. این رشد اقتصادی و رتبه فوق العاده بیشتر به خاطر آمار تولید ناخالص داخلی و قدرت خرید بالای مردم در این کشور ترکیه است. طبق آمارهای اعلام شده از سوی دولت ترکیه مردم عراق بیشترین متقاضی خرید ملک در کشور ترکیه هستند، پس از آن ایرانی ها بیشترین سرمایه گذاری بر روی ملک را در ترکیه دارند، روس ها سومین کشور در این زمینه هستند و پس از ان ها افغانستان و عربستان بیشترین متقاضی خرید ملک در ترکیه هستند.

علت اینکه مردم کشورهای ذکر شده علاقه به سرمایه گذاری در ترکیه دارند شرایط پیچیده اقتصادی در این کشورها و نبود ثبات اقتصادی در زمینه ملک باعث شده تا بسیاری از سرمایه گذاران این کشورها برای خرید ملک در کشورشان دچار تعلل شوند. برعکس شرایط اقتصادی موجود در این کشورها در ترکیه شاهد رونق اقتصادی هستیم و همین شرایط خوب اقتصادی در کنار شرایط جغرافیایی کشور ترکیه باعث شده تا متقاضیان خرید ملک در ترکیه روز به روز افزایش پیدا کند.

مزیت دیگر خرید ملک در ترکیه قیمت پایین تر آن به نسبت کشور ایران و شهر تهران است. به طور میانگین قیمت هر متر مربع ملک در ترکیه نصف قیمت همان متراژ در شهر تهران است.

قوانین خرید ملک در ترکیه

توجه داشتن به این قوانین به شما کمک می کند تا به درستی بتوانید در کشور ترکیه زمین و ملک خریداری کنید و سرمایه گذاری خوبی داشته باشید. در صورتی که شما در فرآیند خرید ملک یکی از کارهای زیر را انجام دهید قرارداد خرید شما باطل می شود.

اگر ملک خریده شده توسط شما یکی از قوانین کشور ترکیه را نقص کند، به صورت اتوماتیک قرارداد باطل می شود. شما برای خرید یک ملک باید از سوی وزارت مربوطه و سازمان های امنیتی کشور ترکیه تایدیه دریافت کنید و در صورت عدم دریافت تایدیه های لازم قرارداد خرید ملک شما باطل می شود.

در صورتی که پروژه ساختی را شروع کرده باشید و در طی مهلت قانونی پروژه را شروع نکنید نیز قرارداد شما دیگر اعتباری ندارد و در هنگام پایان کار نیز وزارت مربوطه با بررسی پروژه انجام شده و پلن تایید شده مشخص می کند که آیا پروژه به شکل درست انجام شده است یا خیر.

اگر می خواهید با قوانین خرید ملک در ترکیه آشنا شوید، می توانید همین الان با مشاورین املاک همراه استیت تماس بگیرید و از آنها مشاورهای لازم را دریافت کنید. همراه استیت از جمله شرکت های معتبری است که می تواند برای سرمایه گذاری در ترکیه شما را راهنمایی کند.

اخذ شهروندی ترکیه

برای اخذ شهروندی ترکیه راه های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین راه ها اخذ شهروندی از طریق خرید ملک در ترکیه است. طبق قوانین کشور ترکیه افرادی که خانه با ارزش بالاتر از ۲۵۰ هزار دلار خریداری می کنند به سرعت حق شهروندی کشور ترکیه را دریافت می کنند و از طرفی افرادی که در کشور ترکیه خانه ای به ارزش کمتر از ۲۵۰ هزار دلار خریداری می کنند در ابتدا اقامت ترکیه دریافت می کنند و پس از ۵ سال می توانند با مراجعه به دفاتر اداره مهاجرت، اقامت خود را دائمی کرده و تبدیل به شهروند ترکیه شوند.

اخذ شهروندی ترکیه باعث می شود تا از مزایای شهروندی ترکیه بتوان استفاده کرد و پاسپورت ترکیه را دریافت کرد. داشتن یک پاسپورت با ارزش مثل کشور ترکیه می تواند به افراد این اجازه را بدهد تا بدون مشکل به کشورهای مختلف سفر کرده و حتی به بسیاری از کشورها، بدون داشتن ویزا مسافرت کند.

کمک گرفتن از یک وکیل خبره می تواند به شما در طول مسیر اخذ حق شهروندی ترکیه کمک شایانی کند و کاری کند تا این فرآیند برای شما با سهولت طی شود.

بهترین شهر برای خرید ملک

ترکیه شهرهای بسیار زیادی دارد که هر یک برای خرید ملک مزایا و معایب خود را دارند. اما اگر قصد دارید تا در یک شهر لوکس بروید و در آن سرمایه گذاری کنید، بهترین گزینه شهر استانبول است. این شهر قلب تجاری کشور ترکیه است و حدود ۲۰ میلیون جمعیت دارد. قیمت مناسب ملک در شهر استانبول در کنار شرایط بسیار خوب اقتصادی و فرهنگی این شهر باعث شده تا استانبول بهترین شهر برای خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه شود.

سخن پایانی

در صورتی که علاقه دارید تا سرمایه خود را به خارج از کشور برده و در آنجا سرمایه گذاری کنید بی شک کشور ترکیه یکی از بهترین گزینه های موجود است که با مزایای فوق العاده خود می تواند مقصد بسیار خوبی برای شما جهت سرمایه گذاری یا خرید ملک باشد.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها