سوغاتی های عجیب کشورهای مختلف

بی‌شک خرید سوغاتی نیاز هر مسافرت است. اما بسیاری از کشورها سوغاتی‌هایی مثل گز و گلیم ندارند. در این کشورها چیزهای بسیار عجیبی را به عنوان سوغاتی به فروش می‌رسانند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با  سوغاتی های عجیب کشورهای مختلف آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

سوغاتی های عجیب کشورهای مختلف

شربت قیر، فنلاند

سوغاتی های عجیب کشورهای مختلف

حتی نامش هم شما را به فکر خوردن مایع کف خیابان وا می‌دارد! اما این‌طور نیست. شما با شربتی سروکار دارید که نه تنها نام آن، بلکه قیافه و مزه آن نیز بی‌شباهت به قیر نیست. این شربت از شیره نوعی درخت کاج تولید می‌شود. دلیل نام‌گذاری آن هم طعم دودی و رنگ سیاه آن است. طعم این شربت دودی، تلخ و بسیار قوی است. به طوری که بسیاری بعد از نوشیدن آن شکلات میل می‌کنند. البته فنلاندی‌ها از این شربت در دسرها و میان وعده‌های زیادی استفاده می‌کنند. حتی در این کشور با استفاده از شربت قیر بستنی‌های خوبی تولید می‌کنند.

کیت کت با طعم چای سبز 

ژاپن یکی از کشورهایی است که به خوراکی‌های غیرمعمول معروف است. سوغاتی‌های این کشور نیز غیرمعمول است. کیت کت از معروف‌ترین خوراکی‌هایی است که توسط شرکت بزرگ نستله تولید می‌شود. شرکت نستله توانسته با شناسایی ذائقه کشورهای مختلف، طعم‌های مناسب هر کشور را به آن کشور بفرستد. درباره ژاپن نیز ویفرهای ترد کیت کت به جای شکلات با طعم چای سبز به فروش می‌رسد. البته شما می‌توانید طعم‌های عجیبی همچون شربت افرای سفید، خربزه و کدوتنبل را نیز پیدا کنید.

سوغاتی های عجیب کشورهای مختلف

آب‌نبات چوبی عقرب

برای دوستانتان جالب خواهد بود بدانند در یکی از روستاهای ویتنام، غذاهایی با عقرب تهیه می‌شود. و اگر برایشان تعریف کنید احتمالاً باورش سخت باشد. ولی بردن آب‌نبات چوبی که در آن یک عقرب جا خوش کرده و به خوبی دیده می‌شود، آنها را در بهت و حیرت خواهد برد. آبنبات چوبی عقرب؛ یک نوع آب‌نبات مشهور در ویتنام است که بسیاری از گردشگران آن را به‌عنوان سوغاتی خریده و با خود می‌برند. هرچند که شاید هیچ‌وقت آن را استفاده هم نکنند!

با زیباترین مراکز خرید تفلیس اشنا شوید

خاک منطقه ۵۱

تعداد بسیاری از افراد باوجود علائم خطر و هشدار منطقه ۵۱، به این محل رفته و عکس سلفی می‌گیرند. میگویند، این منطقه محل سقوط یک سفینه فضایی بوده است. اما همین افراد، از این محل چه چیزی با خود سوغاتی می‌برند؟ البته غیر از عکس‌های سلفی، که صد البته در شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک خواهند گذاشت! وباز هم شاید برایتان جالب باشد بدانید که خاک این منطقه در بطری‌های کوچک ریخته شده که بفروش می‌رسد. گردشگران این منطقه می‌توانند این بطری‌ها را به‌عنوان سوغاتی‌های عجیب دنیا با خود ببرند.

منبع نمناک
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها